جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

جذب مشتریان و از دست دادن آنها در ۵ مرحله

جذب مشتریان و از دست دادن آنها در ۵ مرحله

دغدغه ی امروز تمام کاربرانی که در سطح اینترنت در حال کسب وکار و دارای فروشگاه اینترنتی هستند این می باشد که چگونه می توانند مشتریانی را جذب کنند و آنها را حفظ کنند .همه ما سعی می کنیم تا با روش ها و ترفند های مختلف که حالا یا اصولی هستند یا نه ، مشتریان را جذب کنند و همیشه نگران از دست دادن مشتریان خود هستند . در بازاریابی اینترنتی باید به موارد کلی و جزئی زیادی دقت داشته باشید همین موارد هستند که منجر به جذب مشتری یا از دست دادن آنها خواهد شد با ما همراه باشید تا 5 مورد از موارد کلی موفقیت در تجارت الکترونیک را مطرح کنیم .

این موضوع برای همه کسانی که دارای کسب وکار اینترنتی هستند حائز اهمیت می باشد و برای همه آنها اتفاق می افتد .

جذب مشتریان و از دست دادن آنها در ۵ مرحله

شما به هر دلیلی ممکن است مشتریان خود را از دست دهید با اتفاق هایی که اصلا دست ما نیست و یا ما از وجود آنها بی اطلاع هستیم و … که همگی باعث شود مشتریان سراغ فروشگاه اینترنتی ما نیایند و آن را برای همیشه ترک کنند و درست در همینجا ما با شکست دست و پنجه نرم می کنیم و همین مورد موجب دلسردی و ناامیدی ما خواهد شد .

همیشه راه حلی وجود دارد . ما باید به دنبال راه حلی درست برای حفظ کاربران خود و جلوگیری از ، از دست دادن آنها داشته باشیم تا با انجام آنها مشتریان خود را متعهد کنیم که به ما وفادار باشند .

در شروع کار باید مواردی که باعث می شود ما کاربران خود را از دست بدهیم را شناسایی کنیم و بعد اره حل و راهکارهایی برای آن ایجاد و یا پیدا کنیم ، ما در این مقاله 5 مرحله کاربردی را به شما معرفی می کنیم تا شما بدانید که چه عواملی باعث از دست رفتن مشتریان شما می شود و چگونه باید جلوی رفتن آنها را بگیریم.

چگونه در تجارت آنلاین مشتریان خود را از دست می دهیم ؟

  1. دقت در سفارش : این اولین موردی است که باید به آن دقت کرد . شما بهتر است برای محصولات خود گارانتی در نظر بگیرید چرا که این مورد موجب می شود که مشتریان به شما اعتماد کنند . از درگاه پرداخت مطمئن استفاده کنید ، حدود  29 درصد از مشتریان از فروشگاه های اینترنتی که درگاه پرداخت مطمئنی ندارند و یا اطلاعات سفارش را نادرست ارسال می کنند ، خرید نمی کنند و آن فروشگاه را ترک خواهند کرد .
  2. سرعت تحویل : برای حمل ونقل محصولات خود و تحویل آن به مشتریان بهتر است از سرویس حمل ونقل استفاده کنید تا این کار با سرعت بالایی انجام شود ، اگر به فروشگاه های آنلاین بزرگ توجه کنید خواهید دید که دارای حمل و نقل رایگان هستند همین مورد ، موجب جذب کاربران خواهد شد . از طرف دیگر تحقیقات حاکی از این است که 42 درصد از کاربرانی که حس کنند تحویل محصول و یا کالا به کندی انجام خواهد شد از خرید دست کشیده و آن فروشگاه را ترک می کنند .
  3. جدول زمانبندی تحویل : شما در فروشگاه و سایت خود باید زمان دقیق تحویل کالا را قرار دهید و به مشتریان خود اجازه دهید که زمان تحویل را بدانند ، طبق آمار 60 درصد از مشتریان از شما انتظار دارند که زمانبندی دقیق تحویل کالا را برای آنها مشخص کنید .
  4. دریافت کد پیگیری : کد پیگیری امروزه به عنوان یک سند شناخته شده است که موجب اعتماد و راحتی خیال کاربران می شود پس در فروشگاه خود از درگاه پرداختی استفاده کنید که کد پیگیری دقیق و درستی را به مشتریان بدهد . چرا که 75 درصد از مشتریان توقع دارند بعد از خرید کد پیگیری خرید خود را دریافت کنند.
  5. حمل و نقل رایگان : این مورد بسیار مهم است شما بهتر است هزینه حمل ونقلی را دریافت نکنید چرا که شاید رقبای شما چنین امکانی را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار دهد و در اینجا این شما هستید که ضرر می کنید و همچنین 80 درصد از کاربران از شما انتظار دارند که امکان حمل و نقل رایگان را در اختیارشان قرار دهید .

شما با رعایت این موارد و دقت بر روی موارد گفته شده به راحتی می توانید به موفقیت در فروش دست پیدا کنید و با عدم رعایت با شکست مواجه شوید چرا که رقبای شما همواره در حال جذب کاربران هستند.

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس فروشگاهی

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!