جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

seoo-site

اطلاعات سئو از کجا نشات و چه کسانی آنها را تولید می کنند؟

با سلام خدمت همراهان همیشگی آپ تم ، کاربران و وب مستر ها دنبال بهترین نتیجه هستند چه برای یافتن و چه برای ارائه مطلب به کاربران خود و راه ارتباطی فی مابین این دو کابر فضای مجازی که به سمت ارائه دهنده وب مستر و یا نویسنده و به سمت دریافت کننده کاربر گفته می شود در حالیست که وب مستران نیز جزوی از کاربران دیگر وب سایت ها هستند ، موتور های جستجو گر مانند گوگل ، بینگ ، یاهو و … می باشد. پس در مقوله سئو و بهینه سازی وب سایت که تعریف امروزی آن بهینه کردن وب برای کاربران است باید گفت که موتور های جستجو از اهمیت بارزی برخوردار هستند چون راه ارتباطی و راه یافتن شما توسط کاربرانتان می باشد.اصول و فنون مختلفی که به آنها فاکتور های سئو گفته می شود دارد که با رعایت نکات آن می توانید وب سایت بهینه ای برای موتور های جستجو و کاربرانتان داشته باشید که در نتیجه به فروش بیشتر و دیگر اهداف سئو ختم خواهد شد . این موضوع از حوصله این بحث خارج بوده و در کل در اینجا قصد داریم در رابطه با چگونگی شکل گرفتن قواعد و اصول موجود مربوط به سئو و بهینه سازی در فضای مجازی صحبت کنیم با ما همراه باشید.

پس از تعریف سئو

تا به اینجا سئو را تعریفی ساده کردیم یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو که کاربران ما را یافته و از سایت ما استفاده و در نتیجه به هدفی که ما میخواهیم می رسند ، حال این هدف فروش محصول و یا ارائه ایده و یا هر چیز دیگری که وب مستر به دنبال آن است ، سئو را میتوان اینگونه تعریف کرد که پروسه رسانیدن کاربر به اهداف وب سایت یا همان بازاریابی که در دنیای واقعی می باشد . فرضا یک سوپر مارکت دارید علارغم وجود فضا و آدرس مناسب مشتریان زیادی ندارید خب کسی از وجود فروشگاه شما با خبر نیست پس شما باید تبلیغاتی در سطوح مختلف انجام دهید ، علاوه بر آن باید محصولات مناسبی نیز داشته باشید که به این عملیات سئو گفته می شود در دنیای مجازی . بیشتر عملیات سئو مربوط به بهینه سازی برای افزایش سرعت و ایندکس در موتور های جستجو مانند گوگل است زیرا این راه ارتباطی بین وب سایت و کاربران می باشد.

گوگل احمق است !

سوال اینجاست چرا با وجود اهمیت زیاد سئو و اینکه مصلاما هر وب سایت در رنک اول باشد فروش بهتر و در نتیجه درآمد بیشتری دارد ، این همه اطلاعات در رابطه با سئو در فضای مجازی موجود است ، آیا اینها همه را خود گوگل منتشر کرده است ، آیا این اطلاعات صحت دارند و یا فقط قصد فریب گوگل و کاربران را دارند که مجبور به مطالعه و دنبال کردن کاربران می کنند و سوالات خیلی زیادی که باید باشد . یا مثلا این موضوع که چون فلان وب سایت در رابطه با سئو صحبت کرده است پس حرف ایشان سند بوده و به پیرو آن باید وب سایت ما نیز موفق شود . اگر چنین باشد پس گوگل احمق است اینجا باید به همه این سوال ها جواب منفی و خیر دهیم . زیرا هیچ زمانی گوگل از راز خود پرده برداری نمی کند ، همین موضوع پیچ رنک و رنک وب که چندیست از دور خارج شده است ، آیا واقعا اینطور است ؟ خیر ، این احمقانست که گوگل یکی از فاکتور های خود را ! بوم ! و بی خیال شود ، صد در صد به صورت مخفیانه از آن استفاده خواهد کرد . بگذریم تا به اینجا گوگل احمق نبوده که اطلاعات را به راحتی در دسترس دیگران قرار دهد ، پس اطلاعات مربوط به سئو از کجا نشات گرفته و چه کسانی آنها را تولید می کنند ؟ این اطلاعات به دسته های گوناگون بخش بندی می شوند :

  • اطلاعاتی که توسط تجربه تولید می شوند
    این دسته از اطلاعات از مجموعه دانسته ها و تجربه وب مستران موفق به دست می آید و تولید می شوند که ارزش بالایی دارند یعنی وب مستری که پس از کسب رتبه های مناسب در موتور های جستجو شروع به نشر تجربیات خود در این زمینه می کند .
  • اطلاعاتی که به صورت کپی حرفه ای یعنی کاملا تغییر یافته تولید می شوند
    این عینن همان اطلاعاتیست که به روش بالا تولید می شوند ولی خب عناوین و نوشته ها با کلمات همسان و هم خانواده تغییر کرده اند و یا کل جلمه دستخوش تغییر شده ولی همان مفهوم را می رساند .
  • اطلاعاتی که بدون هیچ چیزی تولید می شوند
    کمی عجیب به نظر می رسد که بدون هیچ دانش و یا تجربه ای اطلاعاتی تولید شود ولی واقعا چنین چیزی ممکن است ، بار ها و بار ها از زبان کسانی که نه تخصص و نه تجربه کاری را دارند نظرات و صحبت هایی شنیده ایم که گاها شاید باعث رشد و پیشرفت ما شود در رابطه با سئو نیز چنین چیزی صحت دارد که هدف اصلی این دسته از عزیزان کشانیدن فقط کاربر به وب سایت می باشد . به طوری که در اکثر اوقات کاربر پس از یک یا دوبار ورود به وب سایت مد نظر متوجه کم اهمیتی مطالب شده و سریعا از آن خارج می شود .
  • اطلاعاتی که تولید نمی شوند و فقط ترکیب می شوند
    این سبک اطلاعات از ترکیب چند مقاله با یک موضوع تولید می شوند که میتوان در دسته دوم نیز از آن یاد کرد. مجموعه راهکار هایی که در رابطه با سئو گفته می شود را ترکیب کن و یک مقاله جدید بساز یعنی اگر در یک مقاله ای چند راه برای افزایش رتبه گفته شده و در یکی دیگر تعداد بیشتری با عنواین دگیر با ترکیب این دو میتوان به یک مقاله جدید رسید.

باز هم گوگل احمق است !

اینکه به حماقت گوگل اعتراف کنیم کاملا صحیح است زیرا علارقم تعداد زیاد کارمند و متخصص پشت کادر جسجتو خود گوگل یک ربات است و هر چند هم با پیشرفت های بدست آمده بشریت بتوان این هوش را افزایش داد ولی ساخته دست بشر هزاران نقص و ایراد دارد ، پس گوگل احمق است ولی مطمئنن میتواند فرق بین محتوای خوب و مناسب برای کاربر را تشخیص دهد زیرا الگوریتم های پیچیده ای که استفاده می کند بسیار دقیق و با بررسی بیش از 200 فاکتور نتایج را به شما نشان می دهد .

چه باید کرد ؟

اول از همه شما باید بدانید هیچ تقلیدی در هیچ زمانی موفق نبوده است یعنی اینکه فلان وب سایت موفق شده به خاطر این موضوع پس وب سایت شما هم موفق خواهد بود را کنار بگذارید زیرا استراتژی و هدف شما فرق می کند ، زیرا هر چیز که باعث موفقیت وب سایت مد نظر شده ممکن است به ضرر شما باشد و زیرا هیچ اطلاعاتی که در سئو موجود است صد در صد نیست و حاصل تجربه و دانش متخصصین و فعالان این عرصه است .

نگران نباشید این فاکتور های موجود در وب بیش از چندین سال است که در حال تست هستند و اکثرا با نتایج خوبی مواجه شده اند ، یکی از آنها تولید محتوای مناسب در مورد کسب و کارتان است که از نظر عقلانی نیز مهم ترین فاکتور در سئو و بهینه سازی وب می باشد . پس با رعایت فاکتور های اساسی سئو می توانید به موفقیت برسید .

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس تفریحی

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
46 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین آرا
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
46
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!