جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

تأثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی چه کمکی بر سئو میکند ؟

با وارد شدن گوشی های همراه به عرصه رقابت و با فراگیر شدن این تکنولوژی در بین اقشار مختلف ، منجر شد رفته رفته مفهوم شبکه های اجتماعی نیز در بین همه مطرح شود و به سرعت مشهور شد تا جایی که شاخه بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای اولین بار در دنیای مارکتینگ مطرح کرد . هر یک از کاربران نسبت به شبکه های اجتماعی دارای تردید بودند تا جایی که 4 سال گذشته گوگل در هنگام بیان استراتژی های خود از شبکه های اجتماعی نام برد و همین باعث شد شک و تردید همه از بین برود که در آینده ای نه چندان دور رسانه های اجتماعی جایگاه ویژه را به دست خواهند آورد و حتی می توانند ارزشی برابر با یک سایت را از آن خود کنند تنها باید به درستی آنها را اداره کرد .

گوگل از همان زمان شبکه های اجتماعی را ملاک قرار داد و رفته رفته سئو با بازاریابی شبکه های اجتماعی گره خورد تا جایی که امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی بخشی از سئو شده است و برعکس . ما در این مقاله می خواهیم در زمینه تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سئو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم با ما تا انتها همراه باشید .

تأثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

حتما در سایت های مختلف آیکون های شبکه های اجتماعی را دیده اید . تا به حال به این اندیشیده اید که بخاطر چه چیزی و یا برای به دست آوردن چه منفعتی ، آیکون های شبکه های اجتماعی را در سایت وردپرسی خود قرار می دهند ؟ آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی به سود سایت ما می باشد ؟ آیا با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان کاربران بیشتری را جذب کرد ؟ و …

برای رسیدن به جواب این سوالات ، ما باید تاثیر شبکه های اجتماعی را بر روی سئو را بدانیم . موارد تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی بر روی سئو عبارتند از :

  • بازاریابی شبکه اجتماعی برابر است با برندینگ

با توجه به شلوغی های امروزی و درگیری های هر یک از ما ، فرآیند خرید یک محصول واقعا زمانبر می باشد . بخصوص اگر ما بخواهیم یک جنس گران قیمت و لوکسی را خریداری نماییم ، برای این منظور باید بیشتر بگردیم و جستجو داشته باشیم و یجورایی همیشه آنلاین باشیم تا بتوانیم چیزی را که می خواهیم را پیدا کنیم . ما باید بارها صفحات فیس بوک ، تلگرام و اینستاگرام و … را زیر و رو کنیم تا بتوانیم به درک درستی از قیمت و کیفیت کالا مورد نظر خود برسیم . ما زمانی که تصمیم می گیریم از یک سایت و یا از یک شبکه اجتماعی خرید می کنیم ، 2 اصل مهم نظر ما را جلب کرده است : 1 اعتماد به یک برند ، 2 علاقمندی به محصول و برند خاص .

این که یک برند بتواند در شبکه های اجتماعی و دید کاربران ثابت بماند به فاکتورهایی وابسته است و مستقیما روی سئو تاثیرگذار هستند. استراتژی های بازاریابی شبکه اجتماعی را  با توجه به عوامل سئو می توان از راه های زیر بهبود بخشید:

  1. طراحی هویت نام تجاری که اهداف شما را پشتیبانی می کند.
  2. ایجاد انجمن تعامل با طرفداران و رقابت با برندها یا مارک ها دیگر.

شما در گام اول باید ورود کاربران به صفحات اجتماعی و لمس لینک ورود به سایت را محبوب کنید . در گام بعد بازاریابی شبکه اجتماعی شما را به برندینگ می رساند. به این شکل که برند شما آن قدر شناخته شده است که کاربر آن را در گوگل جستجو می کند و از این راه بهترین رتبه را برای شما به ارمغان می آورد.

  • پروفایل شبکه اجتماعی = نرخ ترافیک ارگانیک سایت

در بسیاری از مواقع ممکن است که شما نام برند را فراموش کنید ولی نام صاحب آن برند بیشتر در ذهن شما باقی می ماند.به همین خاطر پروفایل های شبکه های اجتماعی که حاوی مشخصات و اطلاعات شخصی خود افراد می باشند جایگزین مناسبی برای مواقعی است که با استفاده از نام صاحب برند ، یک برند جستجو می شود.اگر می خواهید که پروفایل شما در شبکه اجتماعی نظیر لینکداین خالی نباشد و دارای اطلاعاتی درباره کسب و کار شما باشد بهتر است از همین حالا دست به کار شوید و شروع کنید و از همین راه ترافیک ارگانیک در سایت به دست آورید . شما اگر با نحوه استفاده از Google Analytics برای آنالیز ترافیک ارگانیک آشنا شوید به خوبی می توانید منبع ورودی های ارگانیک سایت را تشخیص دهید.

شما برای بالا بردن نرخ ترافیک ارگانیک با استفاده از شبکه اجتماعی باید :

  1.  پروفایل شبکه های اجتماعی دارای عکس حقیقی، مشخصات کامل، اطلاعات تماس در قالب پروفایل تجاری ، تصاویر و ویدئوهایی باشد که خصوصی نشده باشند .
  2. امکان درج نظرات زیر هر پست فعال باشد .
  3. اگر شما خرده فروش هستید باید لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی دقیق خود را در پروفایل فیس بوک یا توییتر ثبت کنید و از درستی آن اطمینان حاصل نمایید .
  4.  به نظرات کاربران خود پاسخ دهید و نگذارید ارتباط خود را با مشتریان خود از دست دهید و همچنین سطح شهرت برند خود را در شبکه های اجتماعی بشناسید .
  • شبکه اجتماعی برابر است با یک موتور جستجو مستقل

آیا تا به حال فکر کرده اید که چند درصد از مخاطبان  از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت شده اند؟ و یا چه تعدادی از آنها با جستجو نام برند شما وارد سایت شده اند؟

لازم به ذکر است که شبکه های اجتماعی موتورهای جستجو مستقلی می باشند که با جستجو در آن ها می توانید به نتایج مورد نظر خود برسید؛ دقیقا مانند گوگل!

در چنین مرحله ای بازاریابی شبکه اجتماعی با سئو برابری می کند. چرا که شما دقیقا مانند یک سایت و محتوایی که تولید می شود باید کلمات کلیدی خاصی را مشخص کرده و بهینه سازی مطالب خود را انجام دهید .

اگر شما دارنده ی اکانت اینستاگرام هستید از همین حالا دست به کار شوید و پروفایل خود را چک کنید و ببینید تا چه حد روی کلمات کلیدی خود تمرکز داشته اید. همچنین مطالبی که تا کنون به اشتراک گذاشته اید تا چه اندازه کاربران را جذب شما کرده است . آیا تصاویر شما بهینه هستند ؟ آیا مطابق با استانداردهای اینستاگرام هستند؟ تا چه اندازه از هشتگ ها استفاده می کنید؟ تا چه اندازه از این هشتگ ها استفاده می کنید؟

به این ترتیب شما می توانید پروژه بازاریابی شبکه اجتماعی و تاثیر آن بر سئو را تکمیل کرده و از آن در ارتقا و رشد سایت خود بهره مند شوید .

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس فروشگاهی

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!