جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

ری اکت چیست؛ 4 دلیل استفاده از آن

ری اکت چیست؛ ۴ دلیل استفاده از آن

ری اکت چیست؟ ری اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که توسعه دهنده‌های وب می‌توانند با استفاده از آن رابط کاربری وب اپلیکیشن‌های خودشان را طراحی کنند. این کتابخانه اولین بار توسط فیسبوک طراحی شد و از آن زمان تا به امروز توسط شرکت‌های زیادی برای طراحی سایت و طراحی رابط کاربری وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید تا ببینیم ری اکت چیست و چه کاربردهایی دارد.

 

React چیست؟

React چیست؟
ری اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که برای ایجاد کامپوننت‌های UI قابل استفاده مجدد در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در وبسایت رسمی ری‌اکت، این کتابخانه به صورت زیر معرفی شده است:

ری اکت یک کتابخانه برای طراحی رابط کاربری و طراحی پورتال سازمانی است که از طریق آن می‌توانید عناصر UI قابل استفاده مجدد طراحی کنید. در این عناصر از داده‌هایی استفاده می‌شود که در طول زمان می‌توانند تغییر کنند. ری‌اکت میزان استفاده شما از مدل DOM را کاهش می‌دهد و یک روش برنامه‌نویسی ساده‌تر با عملکرد بهتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین React در سمت سرور رندر می‌شود و می‌تواند برای تولید برنامه‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که این کتابخانه از جریان یک طرفه اطلاعات پشتیبانی می‌کند، پیچیدگی‌های کتابخانه‌های دیگر مثل Vue را ندارد و به همین خاطر یادگیری و کار با آن نیز ساده‌تر است.

 

ری اکت چطور کار می‌کند؟

ری اکت چطور کار می‌کند؟کدهای ری‌اکت از یک الگوی اظهاری استفاده می‌کنند که با استفاده از آن تعیین منطق اپلیکیشن برای شما راحت‌تر خواهد بود و به همین خاطر برنامه‌های ایجاد شده با استفاده از ری اکت بهینه‌تر و منعطف‌تر هستند. این کتابخانه برای هرکدام از حالت‌های اپلیکیشن شما یک نمای ساده طراحی می‌کند و با هر بار تغییر اطلاعات، فقط عنصری که اطلاعات آن تغییر کرده است به روز می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که بهره‌وری نرم‌افزار شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

هر برنامه‌ای که با استفاده از ری اکت طراحی شده باشد از کامپوننت‌های مختلفی تشکیل شده است. هرکدام از این کامپوننت‌ها مسئول ایجاد بخشی از اپلیکیشن‌ هستند و می‌توانید در بخش‌های دیگر اپلیکیشن‌ هم از آن‌ها استفاده نمایید.

 

دلایل استفاده از React Js

دلایل استفاده از React Js

همانطور که گفته شد React طرفداران زیادی دارد و خیلی از طراح‌های سایت و کسب و کارها از آن برای توسعه وب اپلیکیشن‌های خودشان استفاده می‌کنند. این موضوع دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱. کدنویسی راحت و سریع

 یادگیری React خیلی راحت است و به همین خاطر می‌توانید کدنویسی آن را نیز با سرعت بالایی انجام دهید. همچنین به دلیل اینکه این کتابخانه طراحی وب از جریان یک طرفه اطلاعات استفاده می‌کند، عیب‌یابی خطاهای آن نیز با سرعت بالایی انجام خواهد شد. استفاده از DOM مجازی نیز سرعت وب اپلیکیشن‌های شما را افزایش خواهد داد. زمانی که کدنویسی با ری‌اکت را آغاز کنید شگفت زده خواهید شد. امکان توسعه سریع و API نسبتا کوچک ری‌اکت در کنار هم باعث می‌شوند که یک تجربه کاربری فوق‌العاده از این کتابخانه جاوا اسکریپت داشته باشید. مفاهیم موردنیاز برای یادگیری ری‌اکت محدود هستند و به همین دلیل می‌توانید بلافاصله کدنویسی با آن را آغاز نمایید.

۲. انعطاف‌پذیری بالا

یکی از دلایل دیگری که خیلی از توسعه دهنده‌ها ری‌اکت را نسبت به کتابخانه‌های دیگر ترجیح می‌دهند، انعطاف‌پذیری بالای آن است. شما می‌توانید از این کتابخانه در پلتفرم‌های مختلی استفاده کنید و از آن برای طراحی رابط کاربری وب اپلیکیشن‌های خودتان کمک بگیرید. شما می‌توانید از این کتابخانه برای طراحی سایت‌های استاتیک استفاده کنید و یا با React Native اپلیکیشن‌های موبایل طراحی کنید. همچنین با ابزارهایی مثل Electron هم می‌توانید از ری اکت برای طراحی اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کنید.

۳.جامعه کاربری گسترده

 از سال ۲۰۱۵ محبوبیت ری‌اکت روز به روز در حال افزایش بوده است و به همین خاطر توانسته جامعه گسترده‌ای از کاربران را تشکیل دهد. مخزن ری‌اکت در گیت‌هاب بیش از ۱۶۴ هزار ستاره دارد و به همین خاطر یکی از پنج مخزن پرطرفدار گیت‌هاب به شمار می‌رود. این موضوع باعث شده که در صورت بروز مشکل بتوانید از جامعه گسترده کاربران این کتابخانه کمک بگیرید. همچنین برخی از مواقع حتی نیازی هم به ایجاد کامپوننت‌های اختصاصی ندارید و می‌توانید از هزاران کامپوننتی که در سطح وب وجود دارد استفاده کنید.

۴.عملکرد قوی

جاوا اسکریپت از سرعت بالایی برخوردار است اما اینکه پس از هربار تغییر عناصر باید DOM نیز آپدیت شود باعث کاهش سرعت آن خواهد شد. ری اکت میزان تغییرات DOM را کاهش داده و با استفاده از DOM مجازی یک روش بهینه و هوشمند برای به روز رسانی DOM خلق کرده است. تا قبل از ری اکت اکثر فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌ها DOM را به صورت غیر هوشمندانه‌ای آپدیت می‌کردند که باعث کاهش چشمگیر سرعت وب اپلیکیشن می‌شد اما ری‌اکت فقط عناصری که تغییر کرده‌اند را آپدیت می‌کند و به همین خاطر این کتابخانه از سرعت بالاتری برخوردار است.

سخن نهایی

ری‌اکت یک ابزار فوق‌العاده برای ایجاد نرم‌افزارهای تعاملی برای وب، گوشی‌های موبایل و پلتفرم‌های دیگر محسوب می‌شود. محبوبیت ری اکت روز به روز در حال افزایش است و دلیل آن‌ هم ابزارها و قابلیت‌های مختلفی است که این کتابخانه جاوا اسکریپت در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه این کتابخانه تقریبا ۹۰ درصد از سهم بازار توسعه وب را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل یادگیری آن نیز می‌تواند فرصت‌های شغلی متعددی را برای شما فراهم آورد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ری اکت و کاربردهای آن می‌توانید از وبلاگ وب رمز نیز کمک بگیرید.

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!