جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

مزیت USDT نسبت به دلار چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌ها و رمزارزهای مختلفی وجود دارد که توسط برنامه‌نویسان مختلف و با هدف بهبود آن و رفع نیازهای کاربران ارائه شدند. درواقع هرکدام از این ارزها دارای قابلیت‌های خاصی هستند و با استفاده از قابلیت‌های خود، کمک زیادی به رشد بازار ارزهای دیجیتال، افزایش سود و درآمد سرمایه‌گذاران کردند.

ارز دیجیتال تتر ( tether ) یکی از رایج‌ترین و معتبرترین ارزهای موجود در این بازار است. اما نکته مهمی که درمورد این ارز وجود دارد عدم تغییر در بازار ارزهای دیجیتال و مقاومت در برابر نوسان‌ها است. به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که ارز تتر هیچ تغییری در برابر نوسان‌های بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشد؟ دلار آمریکا اصلی‌ترین پشتوانه این ارز بوده و به همین سبب جزو پرفروش‌ترین ارزهای دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم مزیت‌های ارز تتر نسبت به دلار را بررسی کرده و با عملکرد و مفهوم آن آشنا شویم:

 

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر که با نام اختصاری (USDT) شناخته شده یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال است. این ارز فعالیت خود را از سال 2014 و برپایه دلار آمریکا آغاز کرد. بله درست خواندید، دلار اصلی‌ترین و تنها حامی ارز دیجیتال تتر است. درواقع پشتیبانی دلار از این ارز باعث رشد و ترقی آن در مدت زمان بسیار اندکی شد.
همانظور که گفتیم فعالیت ارز تتر برپایه دلار آمریکا است. این امر از دو جهت قابل فهم است، اول اینکه ارز تتر مقاومت بالایی در برابر نوسان‌ها و تغییرات بازار ارزهای دیجیتال دارد. به زبان ساده‌تر، ارز تتر به سبب پشتوانه بسیار محکم خود، در بازار ارزهای دیجیتال متحمل هیچ ضرری نخواهد شد و مقاومت بالایی در برابر تغییرات ناگهانی آن دارد. البته با افزایش یا کاهش قیمت دلار، ارزش این ارز هم تغییر می‌کند.
دومین نکته مهم درمورد ارز تتر این است که حتی اگر با کاهش قیمتی بسیار شدیدی هم روبه‌رو باشد، باز هم به اندازه یک دلار آمریکا ارزشمند است. به زبان ساده‌تر ارزش این ارز به گونه‌ایی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند حتی با یک دلار هم آن را خریداری کنند.

 

عملکرد ارز دیجیتال تتر

اگر بخواهیم مفهوم و عملکرد تتر را به صورت دقیق و روشن بیان کنیم، باید بگوییم که تتر یک استیبل کوین است. استیبل کوین‌ها درواقع مانند یک پل ارتباطی بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال هستند. درواقع، کاربرانی که دارای این ارزهای دیجیتال باشند می‌توانند معاملات فیاتی خود را بدون استفاده مستقیم از پول به ثبت برسانند.
بیاید با ذکر مثال به صورت دقیق‌تری به این موضوع بپردازیم، تصور کنید قصد خرید یک ارز دیجیتال را دارید، برای خرید آن باید دارایی خود را در صرافی تبدیل کنید و به کیف پول خود انتقال دهید، سپس با پرداخت کارمزد و انجام مراحل بعد ارز خود را خریداری کنید. اما اگر قصد خرید ارز تتر را داشته باشید یا از آن در معاملات خود استفاده کنید، دیگر نیازی به تبدیل دارایی در صرافی ندارید، بلکه می‌توانید به صورت مستقیم ارزهای فیات را با ارز دیجیتال تتر و در کمترین زمان مبادله کنید.

 

 

مزیت های USDT

اتکای ارز دیجیتال تتر بر دلار اولین و ابتدایی‌ترین مزیت این ارز بود. اما همانطور که می‌دانید فقط یک ویژگی پاسخگوی نیازهای سرمایه‌گذاران نیست. به همین سبب بنیان‌گذاران این ارز از قابلیت‌ها و مزیت‌های دیگری هم استفاده کردند:

سهولت در معامله

یکی از راحت‌ترین و بهترین مزیت‌های تتر سهولت در معامله است. به زبان ساده‌تر از آنجایی که این ارز دارای یک سیستم و عملکرد ساده بوده، نحوه کار با آن هم بسیار ساده است. کاربران می‌توانند با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال یا سایت‌های مبادله ارزهای دیجیتال و به صورت شخصی، معامله خود را به ثبت برسانند یا ارزهای خود را مبادله کنند.

انتقال سریع و آسان

انتقال ارزهای دیجیتال همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران بود. درواقع بسیاری از ارزهای دیجیتال به سبب سیستم‌های امنیتی و درونی خود، مدت زمان زیادی را برای انتقال نیاز دارند. اما ارز تتر در کمترین زمان و به سادگی قابل انتقال است.

امنیت بسیار بالا

از آنجایی که ارز تتر مبتنی بر شبکه بلاک چین است، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. این شبکه دارای ماینرهای زیادی است که وظیفه افزایش امنیت و حل معادلات را بر عهده دارند. به همین سبب ارز دیجیتال تتر دارای امنیت زیادی است.

ثبات قیمتی

قطعا که ثبات قیمت و مقاومت در برابر نوسان‌های بازار ارزهای دیجیتال مشخص‌ترین مزیت ارز دیجیتال تتر است. همانطور که گفته شد این ارز برپایه دلار آمریکا بوده و به همین سبب دارای مقاومت بسیار بالایی است. میزان تغییرات این ارز در برابر نوسان‌های بازار ارزهای دیجیتال بسیار اندک است.

کارمزد اندک

کارمزد ارز دیجیتال تتر در مقایسه‌ با ارزها و صرافی‌های دیگر بسیار اندک است. البته میزان دقیق این کارمزد بسته به عوامل مختلف قابل تخمین است. همچنین میزان کارمزد معاملات مربوط به تتر گاهی از مبلغ اصلی معامله شده کسر خواهد شد. البته بسیاری از صرافی‌ها برای دریافت کارمزد خود شرایط متفاوتی دارند.

 

 

نحوه نگه داری ارز دیجیتال تتر

برنامه‌نویسان و طراحان بازار ارزهای دیجیتال برای محافظت از این ارز، راهکار بسیار خوبی را ارائه داده‌اند. آنها با ارائه کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، فضای بسیار مناسبی برای حفظ و نگه‌داری از ارز دیجیتال تتر را به کاربران معرفی کردند.
این کیف پول‌ها که با نام کیف پول سرد و گرم در بازار ارزهای دیجیتال شهرت دارند، از تمام صرافی‌های معتبر ایرانی قابل خریداری هستند. نکته جالبی که درمورد ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های آن وجود دارد این است که بسیاری از ارزها دارای کیف پول‌های مخصوص هستند. همچنین در قالب نسخه‌های موبایلی، دسکتاپ و وب قابل استفاده‌اند.

انواع کیف پول های تتر

ارز دیجیتال تتر یکی از قابل دسترس‌ترین ارزهایی است که با استفاده از انواع کیف پول‌ها قابل نگه‌داری است:

  • کیف پول لجر
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول ترزور
  • کیف پول اگزودوس
  • کیف پول رسمی تتر

USDT، دلار مجازی

اگر بخواهیم به مزیت‌ها و قابلیت‌های تتر و دلار توجه کنیم، متوجه حجم زیادی از شباهت در بین آنها می‌شویم.

  • هر دوی آنها نوسان کمی دارند.
  • قیمت تتر به دلار وابسته است و باتوجه به نوسانات دلار تغییر می‌کند.
  • قابل معامله در انواع بازارهای جهانی هستند.
  • وغیره.

اما اگر بخواهیم به جزئیات تتر توجه کنیم، می‌فهمیم که این ارز مزیت‌های بیشتری نسبت به دلار دارد. درواقع این ارز قابل معامله در انواع بازارهای جهانی مانند بورس و ارزهای دیجیتال وغیره است. علاوه بر آن خرید تتر می‌تواند سرمایه‌گذاران را به دنیای پر هیاهوی ارزهای دیجیتال وارد کند. همچنین خرید ارز تتر به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که در پروژه‌های مالی بزرگ شرکت کنند یا از آنها وام بگیرند. به همین سبب بسیاری از اقتصاددانان لقب دلار مجازی را برای تتر در نظر گرفته‌اند.

خرید ارز دیجیتال تتر

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که همیشه برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد چگونگی خرید ارز دیجیتال است. علاوه بر آن، سرمایه‌گذاران ایرانی به سبب تحریمات و شرایطی که کشورهای دیگر علیه ایران تصویب کرده‌اند، قابلیت سرمایه‌گذاری از طریق صرافی‌های خارجی را ندارند.
به همین سبب بهترین شیوه برای خرید ارز دیجیتال تتر، یا هر ارز دیگری مراجعه به صرافی‌های معتبر ایرانی است. این صرافی‌ها ارائه‌دهنده انواع پلتفرم‌ها و ارزهای دیجیتال هستند و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های کاربران را به سادگی حل می‌کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از صرافی تبدیل ریال به تتر، معاملات ارزی خود را در کمترین زمان به ثبت برسانند.

کلام پایانی

ارزهایی که تاکنون به سرمایه‌گذاران ارائه شده‌اند، قابلیت‌های بسیار مهم و کاربردی دارند. اما نکته مهم این است که سرمایه‌گذاران چگونگی استفاده و خرید هرکدام از آنها را به درستی بیاموزند. پس از آن می‌توانند خرید درستی داشته باشند و در کمترین زمان سود خوبی را برای خود ایجاد کنند. استفاده از ارز تتر، قابلیت بسیار مهمی است که می‌تواند در کمترین زمان، بیشترین سود را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!