همه ما میدانیم که محتوا در یک سایت بسیار مهم و باارزش می باشد به گونه ای که محتوا به عنوان هسته ی تمام فعالیت های ما در صدر موضوع قرار گرفته است چرا که همه فعالیت های ما در سایت حول محور متون در سایت می چرخد تا جایی که به نتیجه رسیدن سایت و دست یافتن به هدف خود را مدیون محتوای خوب و مناسب هستیم .
خیلی ها فکر می کنند تولید محتوا یک کار ساده و راحت است که هر کسی می تواند از عهده آن بر آید اما باید بگوییم اصلا این طور نیست و حتی شما برای تولید محتوا ممکن است به یک تیم قوی و حرفه ای نیاز دارید تا این کار را به نحو احسنت برای سایت شما انجام دهند چرا که یک ریسک بزرگ است این کار را دست هر کسی بسپارید . شما تیم خود را انتخاب کرده اید ولی این که تیم شما در کار خود موفق شوند به عوامل زیادی بستگی دارد ، امروز در این مقاله می خواهیم 30 عادت مؤثر را که که بر تیم تولید محتوا بستگی دارد را با هم بررسی کنیم چرا که این 30 مورد بسیار مهم و با ارزش هستند که می توانند شما را به موفقیت نزدیک و نزدیک تر کنند .
عادت مؤثر بر تیم تولید محتوا
شما برای اینکه بتوانید دارای یک تیم قدرتمند و پویا باشید به گونه ای که بتوانند محتواهای خوب و منحصر به فردی را ایجاد کنند باید عوامل و عادات مؤثر را در تیم تولید محتوای خود به وجود آورید یعنی باید کاری کنید که موارد ضروری و لازم برای آنها به مرور زمان به یک عادت تبدیل شود.
بازاریابی محتوا در چرخه کار
بازاریابی یکی از موارد مهم در کسب و کارهای اینترنتی می باشد که باید حتما مورد بررسی و کنترل قرار گیرد .امروزه بازاریابی دارای بخش ها و راه های مختلفی است در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم . یکی از موارد مهم در بازاریابی اینترنتی رعایت نکات و مواردی است که به چرخه محتوا و تولید آن کمک میکند
توسعه ایده ها
- جستجوی جامع در هر وبسایتی برای کسب ایده های تولید محتوا : سعی کنید در سایت های مختلف جستجوی داشته باشید و از ایده های جالب و جذابی که سایر سایت ها استفاده کرده اند ایده بگیرید و ایده ای از خود ارائه داده و در سایت خود به کار ببرید چرا که کاربران از ایده های جدید استقبال می کنند .
- ایجاد پروسه جهت تولید محتوا : شما بهتر است مراحل ایجاد تولید محتوا را که به آن پروسه گفته می شود ، را ایجاد و مشخص کنید این مراحل شامل قسمت های مختلف از جستجو برای یافتن موضوع ، تولید محتوا و در انتها انتشار آن می باشد . پروسه ای را در هت تولید محتوای خود ایجاد کنید .
- انتخاب پروسه شخصی : برای تولید محتوای خود یک پروسه شخصی و خاص را ایجاد کنید و از آن استفاده کنید . سعی کنید پروسه ای ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی باشد .
- ایجاد خلاصه ای از هر درخواست و ایده : ایده ها و درخواست های جدید و جالب را جمع آوری کرده و خلاصه ای از آنها را یادداشت کنید . چرا که ایجاد خلاصه ای از هر درخواست و ایده موجب عدم فراموش شدن آنها خواهد شد .
- تشخیص هدف تجاری با توجه به تقاضا : هدف تجاری خود را مشخص کنید و در نظر داشته باشید که مشتریان شما چه محصول و چه چیزی را از شما تقاضا دارند ، به تقاضای مشتریان خود توجه داشته چرا که همین تقاضاهای کاربران موجب رضایت آنها و در نتیجه مسیر رسیدن شما را به هدف را هموار تر خواهد کرد .
- بررسی تقاضای عموم در هر زمینه ای : کاربران شما زمانی که سایت شما را یافته و مورد بررسی و کنترل قرار می دهند و ممکن است بسیاری از آنها از شما درخواست و یا تقاضاهایی در هر زمینه ای داشته باشند شما باید تقاضاهای همه کاربران خود را بررسی و کنترل کنید ، مهم نیست این تقاضا ها در چه زمینه ای هستند شما باید به تمام تقاضا ها توجه داشته باشید .
- ایجاد استراتژی تولید محتوای ترکیبی
- تشخیص هر نوع و فرمت محتوا بر اساس نیاز
اولویت بندی
- اولویت بندی محتوا بر اساس تقاضا : تقاضا های سایت خود را بررسی کرده و آنها را الویت بندی کنید سپس محتوا هایی را که براساس الویت بندی نیاز است را ایجاد کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهید .
- برنامه ریزی برای استفاده مجدد
- مشخص کنید که باید برای رسیدن به موفقیت به چه میزان فعالیت کنید : هدف شما هر چه باشد شما باید برای رسیدن به آن تلاش کنید تا موفق شوید پس باید با قدرت تمام هدف خود را مشخص کرده و برای رسیدن به آن میزان فعالیت خود را بسنجید و ناامید نشده تا به آن دست یابید .
- میزان تقاضا برای قرارگیری تبلیغات را نیز بسنجید.
- روش ها و اولویتها را به صورت یک سند ایجاد کنید .
- پاسخگویی به درخواست های معقول : سعی کنید به درخواست هایی که از شما می شود پاسخ دهید البته توجه داشته باشید هر درخواستی را نباید مورد توجه قرار داد پس تنها به درخواست های معقول دقت کنید .
ایجاد کردن
- طراحی سیستمی جهت یادآوری
- تشخیص کاربران و متخصصان در کار : کاربرانی را که می توانند در کار و تولید محتوا به شما کمک کنند را انتخاب کنید شما باید از محتوا های تولید شده متخصصان این کار را تشخیص داده و برگزینید .
- ایجاد محیط پاسخگویی : محیطی را برای پاسخگویی به کاربران خود در نظر بگیرید و سعی کنید زمان خاصی را برای پاسخ به آنها اختصاص دهید چرا که این مورد موجب ارتباط بهتر با کاربران خواهد شد .
- برقراری ارتباط : کاربران شما عامل اصلی موفقیت کسب و کار شما هستند پس برای آنها ارزش قائل شده و به آنها اهمیت دهید سعی کنید نیازهای آنها را شناخته و برطرف کنید سپس با مشتریان و کاربران خود ارتباط برقرار کنید چرا که همین ارتباط موجب ماندگاری مشتریان شما خواهد شد .
- فیدبک ها را بررسی کنید
- کسب اطلاعات و به اشتراک گذاری آنها : شما زمانی مسئولیت یک سایت را بر عهده می گیرید باید به قسمت محتوا و متون سایت توجه ویژه داشته باشید چرا که متون از اجزای اصلی سئو سایت شما می باشد که در موفقیت سایت نقش بسزایی دارد شما باید همیشه به روز بود و بهترین محتوا را ایجاد کنید و سپس به اشتراک گذارید.
سازماندهی و ذخیره
- محلی برای ذخیره کردن فایل های ایجاد شده
- توضیحاتی در مورد هر فایل : هر فایل و محتوایی را که ایجاد می کنید و یا به متخصصان میسپارید تا در این زمینه فعالیت کنند سعی کنید توضیحاتی را در مورد فایل ایجاد کرده و حفظ کنید .
- ایجاد نام مشخص برای هر فایل : برای هر فایل و محتوای خود نام مناسب و متناسب با متن داخلی آن انتخاب کنید توجه داشته باشید این نام می تواند برای سایت شما مفید باشد پس در انتخاب نام محتوا دقت کافی داشته باشید .
- انتشارآنها در زمان مشخص : محتوا مهم ترین عامل در سئو وردپرس سایت ها محسوب می شود پس هنگامی که متن خود را ایجاد می کنید سعی کنید برای انتشار آن و قرار دادن در سایت برنامه ریزی زمانی داشته باشید و در زمان مقرر منتشر کنید .
انتشار و ترویج
- معرفی تیم خود : شما برای آن که هر چه زودتر به هدف خود برسید بهتر است یک تیم از متخصصان تشکیل دهید و فکر نکنید که محتوا نویسی کار ساده ای است و همه می توانند از عهده آن بر آیند پس تیم خود را مشخص کرده و آن را به همه معرفی کنید .
- بهترین تمرین توسعه برای ترویج هدف
- استفاده از محتوا توسز تیم فروش
- بررسی و تجزیه و تحلیل نتیجه
با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس