آموزش ساخت سیستم پرس و پاسخ حرفه ای در ووکامرس با افزونه یWooDiscuz – WooCommerce Comments
با سلام و عرص ادب،اگر در جریان باشید کمتر فروشگاهی همانند سایت های شرکتی ، هاستینگ ،تجاری و … دارای امکانات می باشند برای مثال همین سیستم پرسش و پاسخ اما در برخی از موارد و فروشگاه باید همانند این سایت ها عمل کنند تا مشکلات کاربران از این طریق هم قابل حل باشد.در یک مطلب از آموزش های ووکامرس درباره ایجاد سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس صحبت کردیم که به ویسله ی یک افزونه کاربردی و حرفه ای قابل ایجاد بود اما در این مطلب قصد داریم تا این امکان را به وسیله ی یک افزونه حرفه ای دیگر که بسیار بهتر و با ویژگی های بی نظیر می باشد اقدام به راه اندازی کنیم.
و همچنین در آن مطلب اشاه ای به ایجاد یک پل ارتباطی میان مشتریان با مدیریت و … صحبت کردیم که می توانید به آن مطلب مراجعه و مطالعه کنید.اما وجود چنین راه ها در یک وبسایت فروشگاهی امری ضروری می باشد ( البته در برخی از فروشگاه ها) باید به این امکان هم فکری بکنیم خب با ما همراه باشید تا بریم سراغ آموزش امروز و نحوه ی ایجاد آن را ارائه کنیم.
افزونه WooDiscuz – WooCommerce Comments
با استفاده از این افزونه در فروشگاه خود و سفارشی سازی آن یک سیستم پرسش و پاسخ حرفه ای به وبسایت خود اضافه خواهید کرد تا کاربران و مشتریان بتوانند از این قسمت سوالات خود را مطرح و جواب دریافت کنند و این که می تواند راهی برای پیشرفت و همچنین فروش بیشتر محصولات شما باشد.
ابتدا افزونه را از انتهای همین آموزش دریافت کنیئ و مراحل نصب و فعال سازی را پیش بروید و بعد از ان خواهید دید یک بخش دیگر در کنار سایر تب هایی که در صفحه ی محصولات هست اضافه شده است که این تب جهت راه اندازی سیستم پرسش و پاسخ برای محصول مورد نظر شما می باشد.
لازم به ذکر است این افزونه کاربردی از سوی تیم آپ تم به خوبی فارسی سازی شده و در اختیار شما قرار داده شده است،بعد از تکمیل امر نصب و فعال سازی یک گزینه ی جدید با عنوان WooDiscuz به پیشخوان شما ( افزونه) اضافه خواهد شد که خود داریا زیر منو های دیگر می باشد این گزینه ها جهت تنظیمات و سفارشی سازی افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس می باشد.
گزینه ی WooDiscuz
اگر روی این گزینه کلیک کنید خواهید دید همانند تصویر زیر دارای 3 تب می باشد که ما به توضیح مختصری از آنها خواهیم پرداخت.
تب تنظیمات اصلی
- تنظیم تب گفتگو به … : در این قسمت مشخص کنید که تعداد گفتگوهت در تب باز شونده قرار بگیرد.
- آیا نام فیلد ضروری است؟: اگر این قسمت را تیگ بزنید کاربران باید حتما نام خود را وارد کنند.
- آیا فیلد ایمیل ضروری است؟: همانند گزینه بالا این قسمت هم کاربر را وادار به وارد کردن ایمیل می کند ( اگر تیک بزنید)
- نگه داشتن موضوعات دیدگاه برای … : این قسمت هم اگر تیک بزنید موضوعات و پرسشها برای مشتری محفوظ خواهد ماند.
- گروه کاربران برای عنوان … : در این جا شما تعیین میکنید که چه کاربرانی بتوانند در این سیستم شرکت کنند.
- اجازه ی ویرایش دیدگاه ها برای: در این قسمت هم مشخص کنید که چند مدت امکان ویرایش پرسش و سوالات توسط کاربران وجود داشته باشد.
- منتقل شدن فردی که … : در این بخش هم مشخس کنید که کاربر پس از ایجاد پرسش و سوال به چه قسمتی منتقل شود.
- پاسخگویی به دیدگاه خریدار محصول: اگر علامت بخورد فقط به دیدگاه های کاربران و مشتریان که محصول خرید کردند میتوانید جواب دهید.
- اجازه ی رای دادن به … : این گزین هم واضح است.
- استفاده از تاریخ/زمان در وردپرس: خب در این فیلد هم می توانید برای دیدگاه ها زمان مشخص کنید از روی تاریخ و زمان وردپرس می باشد.
تب نمایش/عدم نمایش مولفه ها
در این بخش هم همانند تب قبلی باید مشخص کنید که چه مواردی در سیستم پرسش و پاسخ قرار بگیرد و بلعکس.
تب پس زمینه و رنگ بندی
- اندازه ی متن دیدگاه به صورت پیکسل: در این قسمت اندازه فونت دیدگاه ها را مشخص کنید باید بر حسب px باشد.
- رنگ پس زمینه ی … : زنگ بندی پس زمینه صفحه و فرم سیستم را تعیین کنید.
- رنگ بک گراند دیدگاه: در این قسمت هم می توانید به صورت دلخواه یک رنگ برای پس زمینه دیدگاه انتخاب کنید.
- رنگ بک گراند پاسخگویی: رنگ پس زمینه برای جواب و پاسخ ها انتخاب کنید.
- رنگ متن دیدگاه: متن دیدگاه ها را در این قسمت به صورت سفارشی می توانید رنگ دهید.
گزینه ی Phrases
اگر روی این گزینه از زیر منوی عنوان افزونه که در پیشخوان اضافه شده کلیک کنید همانند تصویر زیر با 6 تب مواجه خواهید شد که ما در ایجا به توضیح هر کدام می پردازیم.
تب اصلی
- عنوان تب گفتگو: در این قسمت می توانید یک عنوان خوب برای سیستم پرسش و پاسخ وارد کنید. (عنوان تب)
- سربرگ: در سربرگ یک جمله وجود دارد که در حالت پیش فرض (آیا موردی برای گفتگو وجود دارد؟) می باشد می توانید تغییر دهید.
- دکمه ی بارگذاری بیشتر: خب همان طور که می دانید پس از گذشت یک مدت تعداد دیدگاه ها زیاد خواهد شد که همه ی آنها قابل مشاهده نخواهد بود با این گزینه می توانید یک لینک ایجاد کنید تا با کلیک روی آن دیدگاه های قبلی را هم نمایش دهد.
تب فرم
در فرم عبارتی وجود دارد که هر کدام مربوط به کار خاصی می باشند در این قسمت می توانید این عبارت ها را تغییر و سفارشی کنید.با توجه به این که کاملا واضح هستند ماتوضیح اضافی نمی دهیم.
تب دیدگاه
این قسمت هم مربوط به قسمت ایجاد دیدگاه می باشد که به صورت فارسی و قابل فهم ی باشد ما توضیح خاصی نداریم شما میتوانید با سلیقه خود این قست را هم تنظیم نمایید.
تب تاریخ/زمان
در تنظیمات این تب هم میتوانید تمامی فیلد ها را سفارشی سازی کنید ( زمان و تاریخ ثبت هر دیدگاه ی که از سوی مشتریان ، کاربران اسال می شود.)
تب ایمیل
در این این تب هم تنظیمات ایمیل را می توانید سفارشی کنید مواردی مانند : عنوان ایمیل ، پیام و …
تب اعلانات
در این این قسمت تنظیمات نتیفیکیشن های که در هر مرحله برای مشتران ارسال می شود را می توانید سفارشی کنید.
بعد از اتمام تمامی تنظیمات برگه را ذخیره کنید و جهت مشاهده نتیجه ی کار وارد فروشگاه و یک محصول را باز کنید. همانند تصویر زیر
به شکل بالا یک بخش جدید با عنوان ( ایجاد گفتگو ) به سایر تب ها اضافه خواهد شد و اگر روی آن کلیک کنید میتوتانید گفتگو را شروع کنید.حال اگر یک گفتگو ایجاد کنید به شکل تصویر زیر خواهد شد.
به همین راحتی قادر هستید برای فروشگاه خود یک امکان جهت ایجاد گفتگو راه اندازی کنید تا مشتریان به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند و سوالات خود را در رابطه با محصول بپرسند.
در این رابطه بخوانید:
دانلود و آموزش ووکامرس
لینک کوتاه: https://uptheme.ir/?p=1958
منبع: آپ تم مرجع: آموزش ووکامرس