با سلام جایگاه ویژه ای که امروزه محتواهای ویدئویی در بین سایر محتوا ها به دست آورده است به گونه ای که در بسیاری از سایت ها شاهد چنین محتوا هایی می باشیم و به طور ویژه مورد توجه کاربران قرار گرفته اند . تکنولوژی ویدئویی در کسب و کار اینترنتی نیز بسیار مؤثر می باشد و همین مورد موجب شد ما در این مقاله بازار یابی اینترنتی نسبت به این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم . یک محتوای ویدئویی در سایت می تواند گاهی اوقات به اندازه ای قوی و خود باشد که مشتری را راغب به خرید محصول و یا استفاده از خدمات شما کند .
ما را در این مقاله نیز همراهی کنید چرا که تمام سعی و تلاش ما در جهت رفع نیاز های شما کاربران گرامی می باشد .
تکنولوژی ویدئویی در کسب و کار اینترنتی
به نظر شما چرا ویدئو و محتوای ویدئویی مهم می باشد ؟ چرا ما نسبت به این موضوع حساس هستیم و پیشنهاد می کنیم بدان توجه کنید ؟ یا در کل چرا استفاده از تکنولوژی ویدئویی در کسب و کار اینترنتی اثر گذار است ؟ برای پاسخ به این پرسش ها نکات زیر را مطالعه فرمایید .
19 روش هوشمند برای استفاده از تکنولوژی ویدئویی در تجارت الکترونیک
- 39 درصد از افراد ویدئو هایی را که می بینند را به اشتراک می گذارند خب همین اشتراک گذاری باعث جذب افراد بیشتری خواهد شد .
- 93 درصد از شرکت ها و کسب وکار ها که دارای سایت می باشند دارای برنامه خاصی در جهت تولید ویدئو در وب سایت خود دارند .
- 59 درصد از وبمستران و توسعه دهندگان کسب و کار و همچنین صاحبان سایت ها ویدئو را به محتوا های متنی ترجیح می دهند .
- در صفحاتی که ویدئو وجود دارد هر دو دقیقه یک بار بازدید رخ می دهد چرا که چنین صفحاتی مورد مشاهده کاربران زیادی قرار می گیرد .
چطور از ویدئو برای شرکت خود استفاده کنیم ؟
همانطور که در بالا عنوان شد از مهم ترین موارد موفقیت در تجارت الکترونیک جلب اعتماد و حمایت کاربران می باشد و کلیه موارد حول محور همین موضوع میچرخند از ابزار هایی که میتواند به این امر کمک شایانی کند استفاده از ویدئو برای شرکت و کسب و کار خودمان است از همین رو با آپ تم همراه باشید تا در رابطه با چگونگی استفاده از ویدئو برای شرکت خود با شما صحبت کند .
- مارکتینگ
ترویج محتوا : سعی کنید محتوا های مختلفی را ایجاد و در سایت خود قرار دهید و آن را ترویج دهید .
استفاده از ویدئو های آموزشی و توضیحی : بیش از 85 درصد از کاربران و خریداران اینترنتی قبل از خرید محصولات به ویدئو های تبلیغاتی و توضیحاتی آن محصول توجه می کنند.
ایجاد محتوای ویدئویی ویروسی : محتوای ویدئویی ویروسی به فیلمی گفته می شود که شما طوری آن را تدوین و تولید میکنید تا بین کاربرانتان به صورت ویروس پخش شود یعنی زمانی که کاربری ویدئو را مشاهده کرد و در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشت دیگر کاربران ویدئو را باز نشر و به دیگران معرفی کنند از اصول اولیه بازاریابی محتوا و نوع ویروسی تولید محتوای جذاب می باشد همین امر در محتوای ویدئویی نیز صدق میکند به طوری که یکی از ترفند های آن استفاده از شوخ طبعی در ویدئو ها می باشد بسته به نوع فعالیت و موضوع ویدئو این سبک از گریز های میانه متفاوت می باشد ، البته شما نباید زیاده روی کنید و در کل هدف اصلی معرفی خدمات و محصولات بعلاوه آموزش را فراموش کنید این درحالیست که کاربر نباید احساس کند که ویدئو به منظور تبلیغات برای ایشان ارسال شده است
مصاحبه با تاثیرگذاران : اگر شما در کسب و کار خود و یا در زمینه محصولات و خدمات خود می توانید با یک کارشناس و یا یک فرد یا برند خاص که مورد تایید بسیاری از مردم می باشد صحبت کنید حتما با آن مصاحبه کرده و در سایت خود قرار دهید .
ایجاد یک وب سایت : چیزی بیش از 40 درصد از وبینارها و صاحبان و مدیران سایت برای کیفیت خوب و مناسب برای سایت خود از ویدئو ها استفاده می کنند .
توضیحات موردی : شما برای فروش محصولات خود می توانید برای هر یک از محصولات توضیحی را قرار دهید تا کاربران با مطالعه ی آن بتوانند با محصول مورد نظر خود آشنا شوند و در صورت تطابق با نیاز خود آن را خریداری کنند.
- پشتیبانی
نمایش تحویل محتوا : طبق گزارشات و آمار به دست آمده 80 درصد از افراد آنچه می بینند را به خاطر می آوردند و تنها 20 درصد از افراد آنچه را که می خوانند را به خاطر دارند .
به اشتراک گذاری نکات و حقه های پنهان : از مواردی که در بازاریابی محتوا به سبک و شیوه ویروسی کمک میکند به اشتراک گذاری نکات و حقه های پنهان می باشد به صورتی که مطالبی که در ویدئو مطرح می شود حاوی اطلاعات مهمی باشد که در جاهای دیگر و رقیبان خود وجود نداشته و شامل مطالب تکراری نباشد از جمله مهم ترین عوامل موفقیت در تولید محتوا به صورت کلی عدم تکراری بودن آن است پس در تولید محتوای ویدئویی نیز باید رعایت شود. به اشتراک گذاشتن نکاتی که کمتر کسانی آنان را میدانند و جذاب هستند کمک شایانی به انتشار محتوای شما به صورت ویدئویی می کند
معرفی ویژگی های جدید و به روز رسانی ها : شما در ویدئو های خود باید به دنبال ایده ها و ویژگی های جدید باشید به گونه ای که برای کاربران شما جذاب و جالب باشد و بتواند آنها را مجذوب خود کند . کاربران شما به دنبال چیزهای جدید هستند و همواره دوست دارند آپدیت و به روز باشند پس شما باید همواره به روز بوده و سایت خود و محتویات درون آن را نیز آپدیت نگه دارید .
پاسخگویی به سوالات مشترک و رایج جهت پشتیبانی : شما باید به کاربران خود اهمیت بدهید و سوالاتی را که از شما دارند را در اسرع وقت پاسخ دهید سوالاتی را که بین کاربرانتان مشترک است را پاسخ دهید چرا که با یک جواب نیاز تعدادی از کاربران خود را رفع می کنید و موجب رضایت آنها خواهید شد توجه داشته باشید شما همواره باید پشتیبانی سایت خود را انجام داده و یا آن را به یک کارشناس بسپارید .
- فروش ها
پاسخگویی به سوالات رایج در فروش محصول : شما در قسمت فروشگاه اینترنتی خود نیز باید پشتیبانی داشته باشید و به سوالات خریداران محصولات خود پاسخ دهید چرا که ممکن است در زمان خرید سوالی برای کاربر شما پیش آید که با پاسخ به آن موجب فروش محصول خود شوید .
محیا کردن یک گواهی نامه : 95 درصد از کاربران و مشتریان از شنیدن آنلاین نظرات شخصی راضی هستند . شما اگر بتوانید در سایت خود پشتیبانی آنلاین داشته باشید بسیار سریع تر و بهتر می توانید نیاز کاربر خود را رفع کنید و همین مورد موجب جذب کاربر می شود .
تحویل پیام از سمت شما : در زمان فروش برای افزایش بازگشت پذیری کاربران و خریداران و تکرار خرید های ایشان باید حس اطمینان و اعتماد کاربران را جلب کنیداز راه های این امر ارسال ایمیل و پیام های تشکر از کاربر بعد از خرید می باشد شما میتوانید اینکار را با استفاده از ابزار خبرنامه نیز انجام دهید یک مورد دیگر که به شما در این امر کمک میکند دریافت ایمیل قبل از ثبت سفارش و ارسال پیام قبل از خرید کاربر است تا به کاربر این حس را منتقل کنید که ما به فکر خرید و هزینه های شما هستیم پس میخواهیم مطمئن شویم دقیقا چیزی که نیاز دارید را خریداری میکنید
نمایش دمویی از محصولات : برای افزایش کارایی و بازدهی وب سایت و صد البته فروش فروشگاه خود باید از محصولات و خدمات خود یک پیش نمایش و دمویی را آماده کنید و به صورتی به سمع و نظر کاربران برسانید از مهم ترین موارد آن پیش نمایش های تصویری است که میتوانید در صفحه محصولات خود قرار دهید شما باید هنگام ثبت سفارش یک رسید و پیام تشکر نیز ارسال کنید علاوه بر این شما قبل از خرید نیز میتوانید با دریافت ایمیل از کاربر برای ایشان یک دمو از محصول خود ارسال کنید تا از خریدی مطمئن لذت ببرد از مهم ترین موارد افزایش بازدهی فروش وب سایت جلب اطمینان کاربران می باشد یکی از روش های این امر نمایش دموی محصول است
- پیش نمایش / بک گراند
ثبت پیش نمایش و حوادث جدید : پس از ایجاد بخش پیش نمایش محصول و دموی آن شاهد خواهید بود که چه حوادث مثبتی رخ خواهد داد ، به شما این قول را میدهیم که پس از ایجاد بخش دمو در محصول و استفاده از تصاویر با کیفیت برای بیان این مسئله میزان طرفداران و کاربران و صد درصد میزان خریداران شما نیز افزایش خواهند یافت ترکیب رابط کاربری و فیلد پیش نمایش یک بازدهی بسیار مناسب را به ارمغان خواهد آورد
نمایش بک گراند و پشت صحنه کار :اهمیت موضوع اعتماد میان کاربران و خریداران آنقدر زیاد است که گاهی باید پشت صحنه کار را نیز به آنها نشان بدهید به طور مثال از زمانی که محصول در حال تولید است و یا پس زمینه از هنگام بسته بندی آن تهیه کنید و به کاربران این اجازه را بدهید تا با روند کار آشنا شوند
جذب افراد جدید برای استخدام : 44 درصد از افراد عکس العمل خوبی نسبت به ویدئو های آنلاین دارند پس شما به وسیله ی محتوای ویدئویی می توانید خیلی بهتر نیروی مورد نظر خود را استخدام کنید .
معرفی مواد جدید و اجرایی : بهتر دیده شدن و دریافت بازخورد های مناسب و در نهایت فروش و هدایت کاربران به اهداف خود دروب سایت مستلزم داشتن ابزارها و مواد جدید و اجرایی هستند شما برای اینکار میتوانید از الگو های مناسب استفاده کنید و یا از تجربیان دیگران بهره بگیرید یکی از این مثال ها بهره گیری از نمایش اطلاعات محصول به صورت باکس بندی شده در صفحه محصولات می باشد به طور مثال : اندازه ، رنگ ، وزن ، فرمت و …..
تحویل پیام های استخدام : یکی از موارد کاربرد پذیری ویدئو ها در محتوای ما رسانیدن پیام های استخدام می باشد شما میتوانید به مراتب سریع تر و بهتر یک پیام استخدام را به کاربرانتان از طریق ویدئو ارسال کنید
3 نکته برتر برای استفاده از ویدئو
- قدرت نفوذ یوتیوپ 50 درصد می باشد که افراد را برای مشاهده ویدئو ها جذب میکند علت اینکه افراد بسیاری در یوتیوپ هستند به دلیل ویدئو های آن می باشد و همین موضوع نشان می دهد افراد علاقمند به فایل ها و محتواهای ویدئویی می باشند.
- استفاده از کلمه ویدئو در ایمیل ، با کلیک بر روی گزینه ی ویدئو می توانید 65 درصد افراد را به خود اختصاص دهید.
- به کار بردن ویدئو در صفحه فرود ، شما می توانید حدود 80 درصد از بازدید های خود را در صفحه فرود افزایش دهید .
با تشکر از همراهی شما کاربران عزیز – شاد باشید
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس شرکتی