نوع دیگر بازاریابی که امروزه در بین کسب و کارهای اینترنتی مرسوم شده است بازاریابی ایمیلی می باشد که به عنوان یک بخش برجسته و قابل توجه برای موفقیت در وب سایت ها شناخته شده است و به طور حتمی برای آینده نیز ادامه خواهد داشت . البته بازاریابی ایمیلی نیز وابسته به اجرای عملیات خاصی می باشد که با ساختن و اجرای این عملیات می توان در بازاریابی ایمیلی موفق شد . توجه داشته باشید این نوع از بازاریابی برای هر سازمان و شرکتی ضروری است پس نسبت به آن بی تفاوت نباشید .
یکی
شما روشی را که انتخاب می کنید را باید بشناسید و از نحوه ی اجرا و استفاده درست از آن اگاهی کامل به دست آورید تا ایده شما در مسیر درست خود قرار گرفته و شما به زودی زود ، به موفقیت دست یابید . ما در این مقاله 5 روش و نکته برای شروع کار را در اختیار شما قرار می دهیم .
با ما همراه باشید .
موفقیت در بازاریابی ایمیلی
۱- تعیین هدف
شما برای رسیدن به موفقیت باید هدف خود را تعیین نمایید ، در بازاریابی ایمیلی نیز یک هدف روشن و مختصر را انتخاب کرده و در جهت رسیدن به آن تلاش نمایید . در همین شروع کار هدف خود را مشخص کنید سپس کاربران و مشتریان خود را برای پیوند به ایمیل و برند خود ، تشویق کنید و سعی نمایید روز به روز این تعداد را بالا و بالاتر برده و نیاز های آنها را رفع نمایید .
هدف شما باید مختص به کار شما و به روشنی مشخص باشد و آن را در پیام های خود بگنجانید تا زمانی که کاربر می خواهد اینباکس ایمیل خود را پیمایش کند ، و آخرین ایمیل را مطالعه فرماید از هدف شما نیز مطلغ گردد . از طرف دیگر مشخص نمودن هدف و در اختیار داشتن آن شما را از سایرین متمایز کرده و در جایگاه بهتری قرار می دهد .
۲- عنوان مناسب و اثربخش
یک عنوان می تواند تاثیر زیادی در موفقیت و شکست شما داشته باشد ، شاید این مورد در شروع کار یک چیز کم اهمیت و یا بی اهمیت باشد ولی همین چیز کوچک بسیار مؤثر خواهد بود . گیرندگان ایمیل می خواهند به سرعت آنچه را که احتیاج دارند را با یک کلیک به دست آورند پس در ابتدا به عنوان توجه می کنند ، اگر عنوان بتواند آنها را متقاعد کند حتما وارد ایمیل می شوند ، توجه داشته باشید که کیرندگان ایمیل زمانی زیادی ندارند و به دنبال سوپرایز شدن نمی باشند پس عنوان را نگاه کرده ، اگر عنوان تداعی کننده ارزش پیام باشد می تواند مانند یک قلاب کاربر را جذب نماید .
شما نیازهای کاربران خود را بشناسید و سعی کنید ایمیل هایی را در رفع این نیاز ها تهیه کنید و سپس یک لیست ایجاد کرده و نمونه های عالی و درست را با انتخاب بهترین عنوان در آن قرار دهید چرا که همین لیست می تواند در آینده برای استفاده از یک عنوان درست و اصولی مؤثر واقع شود .
۳- در نظر گرفتن تماس فعال
در بالا به داشتن هدف اشاره داشتیم و متذکر شدیم داشتن آن چقدر مفید است . هدف شما از ارسال ایمیل می تواند برای نشان دادن محصولات و یا خدمات باشد در اینجا تماس فعال بسیار مورد کاربرد است ، شما می توانید آن را به هرشکلی داشته باشید . به طور مثال از مشتریان خود بخواهید که بر روی یک لینک کلیک کنند و یا از آنها بخواهید یک نظر سنجی را پر کنند . پیشنهاد ما به شما استفاده از تماس فعال می باشد چرا که یک تماس موثر، می تواند بین یک عملیات موفق ایمیلی و هر چیز دیگری که جز اتلاف وقت نتیجه ای ندارد، تفاوت ایجاد کند.
۴- گرافیک چشم گیر و جذاب
خواننده از مطالب کسل و خسته کننده بیزار است . به همان اندازه که پیام نوشتاری مهم می باشند ، ایمیل ها نیز با اهمیت هستند ولی ایمیل های متنی سنگین و بدون گرافیک جذاب و یا ویدئو محکوم به خوانده نشدن و حذف می باشند .
برخورداری از یک گرافیک منحصر به فرد و جذاب ، می تواند یک راه موثر برای پیوستن به پیام های برند شما باشد که محتوا های شما را تکمیل می کند و در آخر نیز موجب موفقیت شما در بازاریابی ایمیلی خواهد شد تنها کافی است مواردی را رعایت کنید ، به طور مثال افزودن نکات کلیدی به متن ایمیل برای کاربران جذاب تر است ، یا قرار دادن یک تصویر خیلی بهتر می تواند یک موضوع را مطرح سازد ، پس توجه داشته باشید که مشتریان شما به پیشنهاد و یا تماس عکس العمل نشان دهد و سریعا تصمیم گیری کرده و شاید یکی از خریداران محصولات شما شود .
۵- واکنش گرایی
همانطور که واکنش گرایی در سایت ارزش و اهمیت خود را دارد ، در ایمیل نیز مهم می باشد . چرا که کاربران زیادی از تبلت و یا گوشی همراه استفاده می کنند پس ایجاد یک ارتباط ایمیلی برای مطالعه افراد به صورت کاملا واکنش گرا ، می تواند یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی ایمیلی باشد . طبق آمار به دست آمده 64 درصد از افراد جزء کاربران تلفن های همراه هستند که ایمیل های خود را به وسیله ی گوشی های همراه خود بررسی می کنند . ایجاد ارتباط ایمیلی با موبایل به نظر می رسد در بین پلتفرم های مختلف، جایگاه ویژه ای دارد و باید برای هر سازمانی در اولویت باشد.
معرفی ابزارهای کمکی در وردپرس
دنیای بازاریابی نیز در حال تغییر و پیشرفته شدن است پس دارای نکات و ترفند های بسیاری است که هر فرد طبق ترجیحات خود از آنها استفاده می کند . پس شما باید به نکات ابتدایی توجه کرده و به دنبال روش های تکمیلی حرکت کنید . در وردپرس برای انجام چنین کاری ، می توانید از افزونه هایی استفاده کنید که به راحتی عملیات جذب کاربر و اتصال به سرویس های ایمیل مارکتینگ مانند میل چیمپ، میلرلایت و … را برای شما فراهم کنند.
- ارسال خبرنامه با mailchimp در وردپرس
- ارسال خبرنامه با MailerLite در وردپرس
همانطور که در مقالات گذشته بازاریابی دیجیتال ( اینترنتی ) عنوان شد هر رویکردی برای افزایش فروش و دریافت بازخورد های مناسب تر از اصول مهمی پیروی میکند که از جمله این موارد بازاریابی ایمیلی می باشد .
با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس تک صفحه ای