جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

اشتباهات رایج در سئو تجارت الکترونیک

اشتباهات رایجی که در سئو تجارت الکترونیک وجود دارد

تا حالا به فروشگاه های اینترنتی دقت کرده اید و تنها بین هزاران سایت فروشگاهی تعدادی از آنها هستند که توانسته اند به خوبی کار کنند و سود به دست آورند مابقی آنها هنوز نتوانسته اند بین هزینه های نگهداری و پشتیبانی سایت و سود ناچیزی که به دست می آورند تعادل برقرار کنند و در واقع به آن هدف و تصور خود که از فروشگاه های اینترنتی داشتند دست یابند. چرا که باید این موضوع را در نظر گرفت که ایجاد و راه اندازی بهترین سایت فروشگاهی به گونه ای که دارای ظاهری زیبا و کاربر پسند باشد، چینش عناصر و اجرای سایت به درستی انجام شود و به طور کلی تمام ویژگی های یک سایت خوب و برتر را داشته باشد هنوز هم نمی تواند با فروشگاه های مطرح دنیا رقابت کند و این رقابت کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود چرا که این سایت ها سبقت را از بقیه سایت ها گرفته اند و خود را قوی کرده و بخش زیادی از سفارشات آنلاین را به خود اختصاص داده اند و رقابت با آنها دشوار و نیازمند زمان زیادی است. با آپ تم همراه باشید.
بیایید منطقی فکر کنیم به نظر نمی رسد که بالا بردن و افزایش رتبه سایت های فروشگاهی از سایت های سرگرمی و دیگر سایت ها که دارای طرفداران زیادی هستند کار سخت تری باشد ولی باید بگوییم دقیقا همین طور است چرا که اغلب سایت های اینترنتی به طور ناخواسته درگیر اشتباهات سئو و بهینه سازی در تجارت الکترونیک می شوند و همین امر موجب این افکار و سختی ها خواهد شد.
ما تجربیات زیادی را به دست آورده ایم و مایلیم آنها را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم پس لطفا به آنها توجه فرمایید. چنانچه شما دارای سایت فروشگاهی هستید و یا تصمیم دارید که یک فروشگاه اینترنتی را ایجاد کنید و در حال حاضر در زمینه سئو آن می اندیشید باید حواستان به اشتباهات این بخش باشد در ادامه با این اشتباهات آشنا می شوید.
اشتباهات در سئو تجارت الکترونیک

1_ تمرکز زیادی و افراطی بر روی سئو فنی

تمرکز بیش از حد بر روی سئو و یا سئو افراطی یکی از بزرگترین عاملی است که فروشگاه های بزرگ و یا کوچک از خیر سئو سایت خود بگذرند سئو فنی تمام کارهایی است که در یک صفحه و یا نوشته جهت بهینه سازی کدها، آدرس ها، انتخاب کلمات کلیدی، تگ های عنوان و ساخت لینک و…. انجام می شود این کارها نود درصد سئو را به خود اختصاص می دهد ولی توجه داشته باشید که تنها 10 درصد زمان خود را به سئو فنی اختصاص دهید همین مقدار کافی است و پیشنهاد ما این است که بیشتر تمرکز و حواس خود را بر روی تولید محتوا و لینک سازی درست و مناسب قرار دهید چرا که یک فروشگاه اینترنتی به لینک های معتبر و قابل اعتماد و اطمینان زیادی از سایت های بزرگ احتیاج دارد تا به مرور بتواند رشد کند.

2_ عدم اهمیت به دسته بندی های سایت

صفحه مربوط به دسته بندی های سایت که معمولا دارای کلمات کلیدی و مهم سایت هستند بیشتر از سایر صفحات در بهبود وضعیت رتبه و رشد سایت دخیل هستند ولی متاسفانه به این صفحات توجه کافی و لازم نمی شود اگر سایت خود را به تازگی ایجاد کرده اید باید آموزش های لازم را برای صفحات، نوشته ها، دسته بندی ها و برچسب ها در سایت را کاملا مرور کرده و بدانید چرا که با این آموزش ها به خوبی می آموزید که چگونه از ووکامرس و یا وردپرس استفاده کنید. ابزاری که در اینجا می تواند به شما کمک کند semrush می باشد که یک ابزار بسیار خوبی است و سایت شما را برای حضور در صفحات دو تا ده گوگل مورد ارزیابی قرار میدهد و به خوبی می فهمید که آیا به کار گیری کلمات کلیدی در صفحات دسته بندی منطقی و لازم و بهینه است یا خیر؟

3_ عدم قرار دادن محتوای تکراری

محتوای تکراری یک امر بی فایده است و بسیار ترسناک که باید از آن حذر کرد چرا که تمام محتوای سایت را زیر سوال می برد و کاربر را فراری می دهد در واقع این مورد زمانی آزار دهنده تر می شود که شما از هر محتوایی در سایت خود دو یا چند نوع قرار دهید و تنها تغییرات جزیی در آن ها انجام داده باشید و با این کار بخواهید تا گوگل را وادار کنید به سایت شما سر بزند. ولی اگر یک سایت خارجی محتوای تکراری سایت شما را منتشر کند و یا شما در سایت های خارجی تبلیغ سایت خود را می کنید قضیه فرق می کند.
تا حالا با سایت آمازون مواجه شده اید به نظر شما دلیل ثابت ماندن آن بر روی یک رنک چه می تواند باشد؟ ما دلیل این ماندگاری را پروفايل قوی بک لینک این سایت می دانیم به طور مثال اگر شما یک واژه را در آمازون و در گوگل جستجو کنید خواهید دید که هر دو نتیجه اول متعلق به آمازون خواهد بود پس در اینجا باید اعتراف کرد که توضیحات مربوط به محصولات متعلق به یک برند در سایت آمازون با دقت زیادی انجام شده است و این هماهنگی بی نظیر است.

4_ پر کردن دسته بندی ها با لینک های بسیار

تمام کاربران که به دنبال فروشگاه های اینترنتی هستند معمولا دو هدف دارند

1_ جستجو: کاربران به دنبال مقایسه محصولات

با یکدیگر هستند، و ترجیح می دهند خرید خود را حضوری انجام دهند و از فضای وب سایت ها برای نقد و بررسی محصولات و شناخت و مقایسه آنها استفاده می کنند.

2_ خرید: این دسته از کاربران انتخاب خود را انجام داده اند و قصد خرید دارند و صفحه توضیحات و دسته بندی برای این کاربران باید کاملا بهینه سازی شود.
برای هریک از اهداف بالا پر کردن دسته بندی ها با کلید واژه های زیادی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
5_ سئو همه چیز را درست می کند
برای سایت هایی که دارای محتوای بی کیفیت هستند انجام سئو و ترفند های آن به طور کلی یعنی در جا زدن سایت که این کار بسیار بی معناست. چرا که چنین سایت هایی قبل از انجام سئو باید محتوای خود را مجددا بنویسد و تولید کند محتوایی با کیفیت و سپس بر روی سئو تمرکز کند و این اشتباه را برای بار دوم مرتکب نشود.
یک فروشگاه اینترنتی شیوه های قیمت گذاری، معرفی محصولات، راه های تسهیل خرید و… مهم می باشد و باید برای بهینه سازی محتوا فروشگاه های آنلاين تلاش بسیاری کرد.
با تشکر از همراهی شما-شادباشید

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس مجله خبری

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!