آپ تم مرجع ارائه قالب وردپرس فروشگاهی | شرکتی | تجاری | خبری و... , افزونه وردپرس , آموزش وردپرس
همیشه کیفیت محصول + پشتیبانی حرفه ای + جلب رضایت مشتریان اولویت های ماست

خانه / آموزش وردپرس / آموزش های وردپرس / برای موفقیت در تجارت الکترونیک چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟
30 نکته برای راه اندازی تجارت الکترونیک موفق

برای موفقیت در تجارت الکترونیک چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

اطلاعات

کانال تلگرامی: تخفیفات ، جدیدترین اخبار وردپرس،آموزش وردپرس،اطلاع رسانی بروزرسانی ها فقط در کانال تلگرامی آپ تم جهت عضویت کلیک کنید.

دسته بندی: آموزش های وردپرس, آموزش وردپرس, سئو و بهینه سازی وردپرس

برچسب ها:

۳۰ نکته برای راه اندازی تجارت الکترونیک موفق

همه ما تا حدودی با تجارت الکترونیک آشنا هستیم و از جایگاه آن در بین کسب و کارها با خبریم حتی باید بگوییم برخی از این کسب و کارها و تجارت ها در سطح اینترنت بسیار موفق و سودمند هستند شما زمانی که تصمیم به ایجاد و راه اندازی یک تجارت الکترونیک باید مسائل زیادی را در نظر بگیرید نکات بسیاری از جوانب مختلف می تواند بر روی این نوع کسب و کارها تاثیر گذار باشند ولی ما امروز تصمیم داریم نکات کلیدی و ویژه ای را برای ایجاد تجارت الکترونیک موفق را در اختیار شما قرار داده و به بررسی آنها بپردازیم.با آپ تم همراه باشید تا در رابطه با نکات موفقیت تجارت الکترونیک صحبت کنیم .

۳۰ نکته کلیدی برای موفقیت تجارت الکترونیک

افراد قبل از وارد شدن به چنین عرصه ای آن را ساده و آسان می پندارند ولی باید بگوییم راه اندازی و شروع یک تجارت الکترونیکی موفق انسان را دچار سردرگمی هایی می کند و استرس زیادی را به همراه می آورد و حتی ممکن است در شرایط های متفاوت تمرکز شما را به هم زند پس قبل از شروع به کار باید مطالعات خود را قوی و اطلاعات زیادی را به دست آوردید و تا جایی که ممکن است خطاهای خود را کاهش دهید.

۱_ مدیریت و کنترل

شما در ابتدا باید توانایی های خود را شناسایی کنید و مطمئن شوید که توانایی مدیریت و کنترل را دارید چرا که بسیاری از افراد به تنهایی نمی توانند اقدام به راه اندازی تجارت الکترونیک کنند و نیازمند کمک سایرین هستند ولی این مورد نباید باعث شود که ما ایده های آنها را نادیده بگیریم چرا که آنها ایده های خوبی برای انجام دارند و تنها صفت لازم برای اداره کردن را در اختیار ندارند که این مورد نیز به کمک یک فرد مدیر و مدبر امکان پذیر است پس حتما قبل از سرمایه گذاری و انتخاب منابع لازم توانایی های خود را ارزیابی کنید.

۲_ توسعه ایده

فقط شروع کردن و راه اندازی تجارت الکترونیک کافی نیست بلکه باید به ادامه و تبلیغ و سرمایه های لازم آن نیز اندیشید شما زمانی که کسب و کاری را شروع می کنید در طول مسیر تجربیات زیادی را به دست می آورید که بسیار کمک رسان شما خواهد بود البته باید به این نکته نیز توجه کنید که تولید و یا خدمات شما چه کمکی به افراد یک جامعه خواهد کرد و چه اثراتی را به دنبال دارد.

۳_ معقول بودن ایده

شما به عنوان یک مدیر و یا کارفرما باید بررسی کنید که ایده شما آیا معقولانه است یا خیر؟ و سرویس و خدمات شما آیا نیاز های افراد را برطرف می کند؟ و آیا محصولات شما خریدار دارند؟ و سوالاتی از این قبیل که بتوانید به نتایج خوبی دست یابید و مطمئن شوید ایده شما معقولانه است و حتما نتیجه مثبت به همراه خواهد داشت.

۴_ نوشتن برنامه تجاری

برنامه ریزی و داشتن یک برنامه مرتب و منظم و از قبل تعیین شده می تواند کمک شایانی به شما کند ولی متاسفانه برخی افراد با این مورد مخالفند و تصور می کنند در دنیای مدرن نیازی به برنامه و راهنمایی نخواهد بود در صورتی که این نوع از تفکرات کاملا اشتباه است. شما قبل از شروع به کار برنامه خود را تعیین و آن را تمام و کمال بنویسید و پیاده سازی کنید و طبق آن حرکت کرده و به جلو بروید توجه داشته باشید برنامه شما باید شامل بیانیه ی ماموریتی، خلاصه ای از اهداف شرکت و یا کسب و کار اینترنتی شما، خلاصه اقدامات اجرایی، ارایه سرویس و خدمات، بازاریابی، پیش بینی های مالی و… می باشد.

۵_ شناسایی بازار تخصصی

بازار تخصصی خود را مورد بررسی قرار دهید برای انجام این کار باید اقدامات جدی از خود نشان دهید و به بازارهای مربوطه دسترسی داشته باشید و مهم ترین فعالیت و یا اقدامی که شما باید انجام دهید این است که یک ارزیابی درست از رقابت ها در بازار برای راه اندازی تجارت الکترونیک خود داشته باشید.

 

۶_ تعیین هزینه ها

شما باید هزینه های خود را بشناسید و اطلاعات کاملی در زمینه هزینه های موجود در صنعت خود داشته باشید همین مورد و توجه به هزینه موجب می شود شما مدیریت قدرتمند و بهینه ای را در تجارت الکترونیک از خود نشان دهید.

۷_ ایجاد بودجه

شما برای شروع هر کاری باید بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید پس شما باید هزینه های لازم را بررسی و حساب کرده و بعد با توجه به هزینه ها بودجه ای را به آن اختصاص دهید.

۸_ یافتن سرمایه گذار

خیلی از افرادی که دست به چنین کسب و کاری می زنند سرمایه دار نیستند پس راه حل در اینجا استفاده و یافتن یک سرمایه گذار قدرتمند است که با کمک آن می توانید شرکت خود را تاسیس کنید و از همان لحظه فعالیت خود را شروع کرده و به سمت موفقیت حرکت کنید.

۹_ توجه به صحبت های سرمایه گذاران

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه گذار نیز نظراتی دارد پس به او اجازه گفتن نظرات را بدهید و حتما به نظرات او توجه کنید و آنها را بسنجید اگر خوب و درست بود نظرات را به کار ببرید چرا که با انجام این کار می توانید یک همکاری خوب و مناسب در زمینه ترویج کار خود داشته باشید.

۱۰_ تنظیم سیستم پشتیبانی قوی

شما برای رسیدن به هدف خود نیازمند صرف زمان و هزینه می باشید و در کنار چنین مسائلی شما برای اطلاع از عملکرد و یکسری از کارها درون تجارت الکترونیک خود به یک پشتیبانی قوی نیاز دارید.

۱۱_ تعیین ساختار حقوقی

شما حتما در کسب و کار اینترنتی و تجارت خود به ساختار حقوقی نیازمند خواهید بود چرا که برای حل و فصل مسائل حقوقی و مسائل مالی و امثال اینها حتما یک ساختار حقوقی لازم دارید.

۱۲_ انتخاب نام مناسب

انتخاب نام تجاری برای کسب و کار الکترونیکی شما یک امر مهم و ضروری است پس نامی را برگزینید که از هر جهت مناسب فعالیت شما باشد چرا که دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید پس در انتخاب آن توجه و دقت کافی به خرج دهید و سپس چک کنید دامنه ای که احتیاج دارید موجود است یا خیر.

۱۳_ ثبت نام تجاری

شما بعد از انتخاب نام تجارت الکترونیک خود وظیفه دارید آن را در سازمان های مربوطه ثبت کنید چرا که همین مورد در بازاریابی تجاری شما بسیار مهم و ضروری است.

۱۴_ استفاده از منابع رایگان

توجه داشته باشید همیشه منابع رایگانی مانند مشاوره، آموزش و کمک در سطح نت وجود دارد که در دسترس شما قرار داده شده است و شما می توانید از آنها در تجارت خود بهره مند شوید.

۱۵_ تعیین تعهدات مالیاتی

شما به این مورد باید توجه بسیاری کنید مواردی از جمله درآمدها، کارفرمایان، مالیات کارکنان و… شامل همین تعهدات مالیاتی می شود.

۱۶_ مجوز و پروانه های ایمنی

داشتن مجوز فعالیت و پروانه های ایمنی برای هر نوع کسب و کاری لازم و ضروری است پس از آن غافل نشوید.

۱۷_ بیمه

بیمه شرکت و کارمندان از نکات مهم است که کارفرما موظف است با توجه به پیشرفت کاری خود و استخدام نیرو کار آنها را بیمه نماید.

۱۸_ تهیه مستندات

همه فعالیت خود را در برای راه اندازی کسب و کار به صورت مستند درآورده و با توجه به آن پیش روید تا چیزی فراموش نشود در نگهداری از آن نیز کوشا باشید.

۱۹_ انتخاب موقعیت تجاری

محیط و مکان برای یک تجارت بسیار با ارزش است پس برای موفقیت کسب و کار خود بهترین موقعیت مکانی را یافته و برای آن در نظر بگیرید و حتما قبل از آن تحقیق کنید که چه مکانی برای کار شما مناسب تر است و در صورت یافتن جای مناسب شغل و شرکت خود را در آنجا بنا کنید و حدالامکان دسترسی را برای مشتریان خود آسان کنید.

۲۰_ درآمد دفتر کار

در مورد دفتر کاری خود نگران نباشید اگر شما در ابتدا هیچ گونه درآمدی را به دست نیاورده اید دلسرد نشوید و به کار خود در کمال صبوری و تلاش ادامه دهید و سعی کنید هر روز سعی و تلاش خود را افزایش دهید.

۲۱_ ثبت اختراع

برای ثبت اختراع دست نگه دارید چرا که ثبت اختراع هزینه های زیادی را برای شما در بر دارد پس تا زمانی که مشتریان خود را نیافته اید و درآمدی را به دست نیاورده اید دست به ثبت اختراع نزنید.

۲۲_ انعطاف پذیری

شما بهتر است از ایده هایی استفاده کنید که دارای انعطاف پذیری بالایی باشد و با انجام این کار و دقت در این مورد میزان موفقیت خود را افزایش دهید.

۲۳_ اشتراک گذاری ایده ها

شما می توانید ایده های خود را با دوستان و نزدیکان خود در میان بگذارید و از پیشنهادات و توصیه های آنها بهره گرفته و ایده های خود را ارتقا بخشید.

۲۴_ چشم پوشی از مخالفت ها

در نظر بگیرید برای هر کاری انتقاداتی وجود دارد و توجه داشته باشید انتقادات سازنده کم نیست که می توانید از آنها استفاده کنید و همین انتقادات می توان در راه اندازی تجارت الکترونیک به شما کمک کند.

۲۵_ خونسرد باشید و عصبانی نشوید

در طول کار از انتقادات و حرفهای مشتریان و همکاران خود عصبانی نشوید بلکه از انتقادات آنها در راستا بهبود فعالیت خود استفاده کنید و آنها مورد قضاوت قرار ندهید.

۲۶_ تحویل خدمات و محصولات

شما باید برای تحویل خدمات و محصولات خود به طور سریع تدابیری بیاندیشید و با انجام این کار رضایت مشتری خود را به دست آورید.

۲۷_ پیشنهاد محصول و خدمات جدید

شما ممکن است مشتریانی داشته باشید حتی اگر تعداد آنها کم باشد باید تمام سعی خود را کنید تا آنها را برای خود نگه دارید و به بهترین نحو به آنها سرویس رسانی کنید.

۲۸_ شکیبا و صبور باشید

همیشه در ذهن خود تکرار کنید که در تجارت الکترونیک نمی توان یک شبه به موفقیت و هدف خود رسید و باید صبوری کرد و منتظر ماند و به خود و تجارت خود زمان دهید.

۲۹_ پاسخگوی مشتریان باشید

زمانی که مشتریان جدیدی به مشتریان قبلی شما افزوده می شود باید پاسخگوی آنها باشید و پیگیر شوید تا مشکلات آنها را حل کنید تا آنها احساس خوبی از عملکرد و خدمات شما داشته باشند.

۳۰_ ضرورت وجود وبلاگ

تلاش ها و شکست ها، نقاط قوت و ضعف خود را در اختیار کاربران خود قرار دهید و از این کار خجالت نکشید و صادقانه اوضاع تجارت خود را در اختیار آنها قرار دهید چرا که همین صمیمیت آنها را بیشتر جذب خواهد کرد.
با تشکر از همراهی شما-شاد باشید .

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس مجله خبری

باکس دانلود

  • کاربران گرامی از ارسال دیدگاه جهت پشتیبانی محصولات ویژه ( خریداری شده) خود داری کنید برای این امر از قسمت پشتیبانی اقدام کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می باشد که آپ تم توانسته با رعایت شرایط و قوانین در راستای ارائه خدمات الکترونیکی مجوز های نهاد و ارگان ها ذیصلاح را اخذ نماید تا کاربران با خیالی راحت از خدمات وردپرسی ما استفاده کنند.


تخفیف 50 درصدی وردپرس-آپ تم