منظور ما از روش های افزایش ورودی گوگل روش هایی هستند که شما از طریق آنها میتوانید از سرچ گوگل، بازدید کنندگانی برای سایت خودتان فراهم کنید. بازدید کنندگانی که در کنسول وبمستر (یا همان Google Search Console) ثبت میشوند و تاثیر مستقیم در رشد سئوی شما دارند.
روش های مختلفی برای جذب ورودی از گوگل وجود دارند که در اینجا میخواهیم به برخی از مهمترین این روش ها اشاره کنیم. با ما همراه باشید…
روش های مطرح شده در این مقاله:
- تولید محتوا
- تبلیغ در گوگل
- رپورتاژ آگهی
- بهبود سرعت سایت
- انتخاب عنوان جذاب
- استفاده از ربات
روش اول: تولید محتوا
شاید شنیده اید که محتوا پادشاه سئو است در زمینه تولید محتوا بطور قطع میتوانیم بگوییم که هر مقاله ای که در شما وبلاگ سایت خود منتشر کنید و هر صفحه ای که در سایت خود بسازید به مرور از طریق سرچ های گوگل افرادی را به خود جذب خواهد کرد و منجر به افزایش ورودی گوگل برای سایت تان خواهد شد. تقریباً تمام کارشناسان سئو بر روی تاثیر تولید محتوا بر جذب ورودی گوگل اتفاق نظر دارند و ما در اینجا فقط به این ضرب المثل قدیمی کفایت میکنیم که میگوید “تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!”.
روش دوم: تبلیغ در گوگل
شاید فکر کنید که تبلیغ در گوگل چرا باید باعث افزایش سرچ و جذب ورودی در گوگل سرچ کنسول شود؟ ما طبق تجربه اینگونه به شما پاسخ میدهیم: اگر برند شما و نام سایت شما را در تبلیغات بنری در کنار عناوین جذاب تبلیغاتی، جلوی چشم مردم باشند بالاخره ترغیب میشوند که نام سایت شما یا نام محصول تان را در گوگل سرچ کنند و سری به سایت شما بزنند. ما واقعا این مورد را بطور مثبتی تجربه کرده ایم و به آن اعتقاد داریم که تبلیغ در گوگل منجر به افزایش ورودی از سرچ گوگل خواهد شد. به ما اعتماد کنید و این مورد را نیز جزء گزینه های جذب ورودی گوگل مد نظر قرار دهید.
روش سوم: ریپورتاژ آگهی
ریپوتاژ آگهی که در اصطلاح بین المللی Guest Posting نیز به آن گفته میشود به معنی نشر مقاله ای از سایت شما در یک سایت دیگر است. فرض کنید در یک سایتی، مقاله ای مهم درباره بهترین سایت های ارائه دهنده افزونه های وردپرسی صحبت شده باشد و سایت شما در میان آن سایت ها معرفی شده باشد. قطعا خواننده مقاله که به دنبال بهترین انتخاب است سایت شما را در گوگل سرچ کرده و نگاهی به سایت تان خواهد انداخت!
روش چهارم: بهبود سرعت سایت
اگر در سرچ کنسول گوگل با دقت کندوکاو کرده باشید حتما متوجه گزینه Page Experience شده اید که در آن مشخصا بیان شده است که اگر سایت شما با سرعت مطلوب تری نسبت به بقیه سایت ها بارگذاری شود ما در نتایج جستجو سایت تان را بالاتر از بقیه نشان خواهیم داد. رتبه های بالاتر گوگل به معنی جذب ورودی بیشتر است. در نتیجه از بهبود سرعت سایت تان غافل نشوید.
روش پنجم: انتخاب عنوان جذاب
خودتان اگر در گوگل چیزی را سرچ کنید به عناوینی که در نتایج جستجو ظاهر میشوند دقت میکنید که کدام به آن چیزی که شما میخواهید نزدیکتر است و از روی عناوین یک حدسی درباره محتوا و کیفیت مطلب در آن خواهید داشت. لذا کار کردن روی عناوینی که در جستجوی گوگل ظاهر میشوند (که اصطلاحاً به آنها snippet نیز میگویند) میتواند تاثیر مستقیم در انتخاب شما در نتایج جستجو داشته باشد.
روش ششم: استفاده از ربات
شاید تا کنون درباره ربات های افزایش ورودی گوگل اصلاً چیزی نـشنیده باشید یا شاید فکر میکنید که گوگل ربات ها را تشخیص میدهد و سایت شما را جریمه میکند! اصلا اینطور نیست ربات هایی وجود دارند نظیر ربات افزایش ورودی گوگل کاربر مجازی که ماهیت انسانی دارند و کارها را شبیه به انسان انجام میدهند و هرگز شناسایی نمیشوند. ضمن اینکه اگر قرار باشد گوگل تصمیم بگیرد هر کسی که از ربات استفاده میکند را جریمه کند پس شما قادر خواهید بود یک ربات بخرید و بر روی سایت رقیب خودتان از آن استفاده بکنید و به همین سادگی رقیب خود را به زیر بکشانید. گوگل هرگز چنین اجازه ای نخواهد داد که با استفاده از ربات یک سایت (چه سایت خودتان چه سایت رقیب) جریمه شود.
اما اینکه چگونه ربات میتواند تاثیر در ورودی گوگل و رشد سئو داشته باشد بحث مفصلی هست که از حوصله این مقاله خارج است. لذا توصیه میکنیم که در این باره نیز از همان سایت کاربر مجازی (v-user.com) که ارائه دهنده ربات افزایش ورودی است مستندات را پیگیری کنید تا خودتان در این باره به نتیجه برسید.
ما بخشی از مستنداتی که سایت کاربر مجازی ارائه کرده است را در اینجا نقل و قول میکنیم:
یکی از پتنت های (ثبت اختراع) گوگل کلیک های بیشتر به رنک بالاتر ختم میشوند.
ممکن است واکنش کاربر نسبت به نتایج جستجوی خاص یا لیست نتایج جستجو، اندازه گیری و ثبت شود، بنابراین نتایجی که کاربران اغلب روی آنها کلیک می کنند رتبه بالاتری را کسب می کنند.
قسمتی از معماری موتور جستجو گوگل تعدّد کلیک ها برای الگوریتم های جستجو مهم هستند.
استفاده از کلیک و بازدید از داده ها برای رتبه بندی نتایج کاری کاملاً عقلانی و منطقی است و اگر داده ها نادیده گرفته می شدند واقعا کار مسخره ای میشد. […] کاملاً واضح است که هر موتور جستجوی معقول و منطقی از داده های کلیک بر روی نتایج خود بهره می جوید تا از بازخورد آن برای بهبود رتبه بندی و کیفیت نتایج جستجو استفاده کند. نتایج کم کلیک باید در نتایج پایین تر قرار بگیرند زیرا کمتر با عبارات جستجو شده ارتباط دارند، و بدیهی است که نتایجی که مرتباً کلیک می شوند به سمت نتایج بالا صفحه می روند.
پاسخ کارشناسان گوگل به یکی از شکایات کاربران کلیک های بیشتر کیفیت بهتر را نشان میدهند.
خود رتبه بندی تحت تأثیر داده های کلیک قرار می گیرد. اگر متوجه شویم که برای یک ورودی سرچ خاص ، به فرض ، 80 درصد مردم بر روی نتیجه شماره 2 و فقط 10 درصد بر روی نتیجه شماره 1 کلیک کنند ، پس از مدتی بفهمیدیم که خوب، احتمالاً نتیجه 2 نتیجه ای بوده که مردم به دنبال آن بودند، بنابراین رفتار کاربران و داده های به دست آمده، جایگاه نتایج 1 و 2 را تغییر میدهیم.
همانطور که از مستندات گوگل پیداست تمام کلیک هایی که روی نتایج گوگل انجام میشوند به عنوان رفتار یا واکنش کاربران تلقی شده و تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایتها خواهد داشت.
ravesh 2 kheyli moheme
bot jalebie
روش ها بنظر روش های مفیدی میاد
مقاله خیلی جالبی بود
مخصوصا که مستندی از گوگل هم گذاشتید
مرسی از تیم خفن آپ تم