زماني که شما تصميم به راه اندازي يک کسب و کار اينترنتي و فروشگاه آنلاين ميکنيد بعد از طراحي و ايجاد شکل ظاهري فروشگاه و قرار دادن محتوا و محصولات خود درون فروشگاه به طور رسمي کار خود را شروع کرده ايد و رفته رفته براي رسيدن به هدف خود مي انديشيد و مسير را طي مي کنيد.
شما به گزينه هايي نياز داريد تا بتوانيد در کسب و کار اينترنتی خود موفق باشيد و يکي از اين گزينه ها استراتژي هاي هوشمندانه قيمت گذاري مي باشد که با انجام آن وفاداري مشتريان خود را نسبت به فروشگاه آنلاين افزايش مي دهيد، شما با صرف زمان، هزينه و انرژي خود و همچنين پشت کار، سعي و تلاش خود اين فروشگاه را ايجاد کرده ايد تا مشتريان را به سمت و سوي فروشگاه خود بکشانيد. نکته مهمي که بايد بدانيد اين است که شما بعد از جذب کاربران و مشتريان خود بايد کاري کنيد که مشتريان باز هم به فروشگاه شما برگردند.
پژوهش ها در مورد عادت هاي خريد نشان مي دهد که در حوزه تجارت الکترونيک 32 درصد از خريد اولي ها، يعني همان مشترياني که براي اولين بار از فروشگاه شما خريد ميکنند براي بار دوم نيز وارد فروشگاه شما مي شوند و خريد خود را انجام مي دهند. شايد اين مقدار در اول کار چيز زياد و راضي کننده اي نباشد ولي با ادامه همراه ما باشيد و صبوري کنيد…
خب بايد اين نويد را به شما بدهم، مشترياني که براي بار دوم وارد فروشگاه مي شوند حتما خريدهاي سوم، چهارم و بعدي ها نيز در فروشگاه آنلاين شما انجام خواهند داد و همين خريد ها يک نمودار صعودي را به وجود مي آورد. توجه داشته باشيد هر چقدر شما سعي کنيد تا مشتريان خود را علاقمند به بازگشت به فروشگاه و خريد کنيد تعداد دفعات بازگشت آنها افزايش يافته و همچنين آنها براي تداوم اين خريد ها در فروشگاه اينترنتي مشتاق تر خواهند بود. اگر مشتري بعد از اولين بار باز به فروشگاه شما برگردد شما مي توانيد به عنوان يک مشتري ثابت و وفادار بر روي آن حساب کنيد.
نکته مهم اينجاست که چگونه بايد اين کار را بکنيد؟ چه کاري را انجام دهيد که کاربر براي بار دوم نيز از شما خريد کند؟ يعني حسي را در مشتريان خود به وجود آوريد هر زماني که تصميم به خريد اينترنتي گرفت بگويد من تنها از فروشگاه اينترنتي فلان خريد مي کنم.
و حال چگونه؟….
يکي از بهترين راه ها براي ايجاد حس وفاداري در مشتريان خود استفاده از استراتژي هاي هوشمندانه ي قيمت گذاري است. بسياري تصور مي کنند که منظور ما ارائه ي کپن هاي تخفيف هميشگي است ولي بايد بگوييم نه ما چنين منظوري نداريم بلکه مي گوييم به مشترياني که هميشه و به طور پيوسته از شما خريد مي کنند پاداش و يا تخفيف هايي را براي آنها در نظر بگيريد که جاي ديگري اين کار را نکرده باشد همين امر مي تواند موثر باشد.
شما با در دست داشتن چند استراتژي هوشمندانه مي توانيد به راحتي مشتريان خريد اولي خود را به مشتريان هميشگي و دائمي تبديل و ترغيب کنيد.یکی از موثر ترین موارد در بهبود روند فروش قالب فروشگاهی وردپرس می باشد.
استراتژي هاي هوشمندانه ي قيمت گذاري
همه ما ممکن است تا به امروز استراتژي هاي زيادي را ديده باشيم که بسياري از فروشگاه ها براي جذب مشتري از آنها استفاده مي کنند مانند ارائه کوپن هاي تخفيف براي خريد اولي ها و يا…. ولي اين روش ها براي يک مدت تاثير گذار و کارآمد هستند.
شما خود را به جاي خريدار قرار دهيد خود شما هم ممکن است ديگر وارد آن فروشگاه نشويد چرا که براي بار هاي بعدي از تخفيف برخوردار نخواهيد شد.
راه حل هاي پيشنهادي
بعد از خريد به آنها قول دهيد که يک هديه به آنها خواهيد داد و حتما به قول خود وفادار باشيد. به جاي تخفيف به مشتريان اولي سعي کنيد به جاي در نظر گرفتن 5% تخفيف تنها براي خريد اول از يک کد 10% براي سفارش بعدي مشتري ارائه دهيد يعني مشتري در صورتي که دومين خريد خود را نيز سفارش دهد شامل چنين تخفيفي گردد ممکن است اين مورد موجب لذت آني در مشتري نشود ولي از روش اول بهتر و داراي اولويت است. چرا که باعث ميشود مشتري براي بار دوم به فروشگاه شما برگردد و از طرف ديگر اين نوع پيشنهاد تنها مخصوص مشتريان جديد نيست بلکه به همه تعلق مي گيرد و اين مورد عالي است ضمناً اگر مشتري متوجه شود که شما مشتاق پاداش دادن هستيد آنها نيز مشتاقانه به شما وفادار خواهند بود چرا که لذت هاي آني دوام ندارد و مشتري اين را خواهد فهميد.
اگر شما از ووکامرس در فروشگاه خود استفاده مي کنيد يک پيشنهاد براي شما داريم تا بتوانيد اين استراتژي را در ووکامرس امتحان کنيد.
از کوپن هاي هوشمندانه براي ساخت کد تخفيف منحصر به فرد استفاده کنيد و بعد با mailchimp براي مشتريان خود ايميل هاي هدفمند ارسال کنيد و بعد از اتمام خريد مشتري، کد تخفيف براي او ارسال شود.
با تشکر از همراهی شما – شادباشید.
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس شخصی