جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی

طرز استفاده بهینه از سئو محلی

زمانی که شما عبارتی را در گوگل جستجو می کنید ، گوگل مکان جغرافیایی شما و سابقه ی جستجو را در نظر گرفته و نتایجی را برای شما بازچینی می کند و آن را در اختیار شما قرار می دهد . گوگل مکان جغرافیایی افراد را با استفاده از آی پی تشخیص می دهد ، مکان جغرافیایی سایت ها با رعایت برخی از اصول ساده به دست می آید که به تمام فعالیت هایی که برای به دست آوردن مکان جغرافیایی و فهماندن آن به روبات های گوگل انجام می شود ، سئو محلی می گویند .

در واقع سئو محلی به کسب و کار های محلی اجازه می دهد تا خدمات و سرویس دهی به مشتریان محلی بسیار سریع تر و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد . به همین خاطر تحت تاثیر بازاریابی محلی قرار دارد .

تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی
طرز استفاده بهینه از سئو محلی

طرز استفاده بهینه از سئو محلی

سئو محلی یا Local SEO روند بهینه سازی سایت را برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی در نتایج گوگل را تسریع می بخشد و به شما کمک می کند تا با استفاده از کلمه کلیدی یک مکان کسب و کار در عبارات مورد جستجو  در کامپیوتر و یا تلفن هوشمند که قابلیت تشخیص محل کاربر (Geolocation) در آن فعال شده ، مشتریان بیشتری جذب نمایید و نرخ کلیک در جستجو های محلی را نیز ارتقا داده و بدین ترتیب بازدهی و میزان کاربران خود را افزایش دهند و در آخر نیز رتبه بالاتری در صفحات سرویس نقشه گوگل کسب کنید.

شما به عنوان یک شاغل که دارای کسب و کار محلی یعنی تجارت شما در یک محدوده ی جغرافیایی خاص قرار دارد ، باید سئو و بهینه سازی محلی را برای سایت خود انجام دهید تا با این روش بتوانید مشتریانی را که در محدوده ی جغرافیایی شما قرار دارند را جذب نمایید .

به طور مثال : شما دارای یک رستوران در شهر مشهد هستید اگر سئو محلی خود را در سایت انجام دهید با عباراتی مانند “رستوران در مشهد” یا “بهترین رستوران مشهد” می توانید مسافرین و کاربرانی را که به دنبال رستوران در مشهد هستند را جذب کنید .

مثال دیگر  ، استودیوی هنری NY که به عنوان مدرسه ی نقاشی در نیویورک دارای بالاترین رتبه می باشد و رنک اول را برای عبارت کلیدی محلی “ کلاس نقاشی در نیویورک ” را به خود اختصاص داده است :

تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی

اولین قدم در سئو ی محلی هدف گذاری عبارات می باشد که باید به طور مستقیم نام مکان، محدوده یا شهر مورد نظر خود را سئو جای داد سپس عبارات را در فضاهای مناسب از محتوا درون وب سایت قرار داد . لیست محلی The Art Studio NY که می توان از آن استفاده نمود شامل مواردی مانند نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس روی نقشه گوگل ، نقد و بررسی های گوگل ، ساعات فعالیت ، آدرس وب سایت و مسیرهای دسترسی است.

بهبود رتبه

بهبود رتبه ی سایت ها به فاکتور هایی نیاز دارد که براساس پژوهش های وب سایت Moz.com  به صورت یک نمودار گرافیکی ، مهم ترین عوامل موثر در ارتقای وب سایت در نتایج جستجوی محلی در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است : تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی

 

مهم ترین عواملی که در نمودار بالا برای سئو محلی به آن اشاره شده است عبارتند از  سیگنال های داخلی مانند نام ، آدرس ، شماره تلفن ، متا تگ ها و عناوین بهینه سازی شده و دامین آتوریتی (domain authority) که در رتبه بندی سایت بسیار موثر خواهند بود .

برخی از روش های کاربردی برای ارتقا سئوی محلی کسب و کارهای کوچک به شرح زیر است که آنها را بررسی خواهیم کرد :

اطمینان از قرار داشتن در لیست محلی Google My Business

برای مدیریت کسب وکار نیاز به ابزارهای مدیریتی و آنالیزی دارید ، مجموعه ی My Business در گوگل به صورت گسترده بر روی چنین ابزارهایی تمرکز کرده است به طوری که می توانید کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید . با استفاده از این سرویس می توانید کسب و کار خود را نیز به صورت کاملا حرفه ای به مشتریان و کاربران خود معرفی کنید .

فرض کنید که برای معرفی کسب و کار انلاین خود اقدام به ثبت نقشه ی گوگل کرده اید چه میشد اگر در نقشه ی گوگل اطلاعات کاملتری از کسب و کار محل مورد نمایش به کاربران نشان داده می شد ( در نسخه های جدید گوگل و گوگل مپ چنین قابلیت هایی به صورت محدود وجود دارد ) با استفاده از سرویس فوق الذکر می توانید این قابلیت ها را به صورت کامل داشته باشید .

ابزار های مدیریتی و کار آمد گوگل به مدیریت کسب و کار آنلاین کمک می کند و در ازای آن شاید به ظاهر هزینه ای را دریافت نکند ولی باعث رشد و پیشرفت گوگل به طوری که در همایش های سالانه همواره از وب مستران تشکر شده است چرا که گوگل ، وبمستران را مهم ترین عامل رشد و پیشرفت خود می داند ، خواهد شد .

چگونگی استفاده از این سرویس بدین صورت است که ابتدا وارد صفحه Google  می شوید و در آن صفحه ای را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید ، سپس یک کد تایید از گوگل در ایمیل خود دریافت خواهید کرد که باید آن را برای Google My Business تعریف کنید. پروسه احراز هویت بین یک تا دو هفته طول می کشد که بعد از تایید حساب کاربری ، شما باید از صحت نام ، ادرس و شماره تلفن کسب و کار خود اطمینان حاصل نمایید ساعات فعالیت خود را در سایت قرار داده و از کاربران بخواهید در مورد سایت نظرات خود را برای شما ارسال نمایند .

گوگل اطلاعات سایت شما را در قالب یک ستون و در سمت راست صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد :

تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی

یکپارچگی اطلاعات تماس کسب و کار

یکپارچگی اطلاعات تماس بدین صورت است که شما به عنوان مدیر یک سایت باید اطلاعات تماس کسب و کار خود را از جمله نام کسب و کار ، آدرس و شماره تلفن هر کدام از شعب خود را در جاها و صفحات مختلف سایت (از جمله صفحه اول ، صفحه تماس با ما ، فوتر و … ) بررسی کنید و از درست بود و کامل بودن آنها در هر بخش اطمینان حاصل کنید .

نقشه صفحه خانگی: تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی فوتر سایت: تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی

درج نقشه گوگل در وب سایت

گوگل مپ به سایت ها امکان درج موقعیت مکانی برای کسب و کار خود را می دهد . زمانی که شما نقشه گوگل را برای سایت خود در نظر می گیرید ، می توانید آن را در صفحات دلخواه خود ( صفحه تماس با ما ، در بخش ساید بار ، فوتر )  قرار دهید و در آن تمام اطلاعات لازم را برای کاربران خود در نظر بگیرید . تصویر طرز استفاده بهینه از سئو محلی

نمایش آدرس کسب و کار با استفاده از از تگ Geo

موقعیت کسب و کار درون سایت می تواند برای سئو و بهینه سازی سایت نیز بسیار موثر باشد چرا که موتور های جستجو و یا روبات های گوگل آدرس سایت را در دیتابیس خود ذخیره می کند و آنها را در اختیار کاربران قرار می دهد . برای قرار دادن محل کسب و کار خود بهتر است از تگ های Geo بهره بگیرید و با استفاده از آنها اطلاعاتی را در مورد موقعیت جغرافیایی کسب و کار به موتورهای جستجو ارائه دهید .

منبع : آپ تم | قالب وردپرس رایگان | قالب وردپرس فروشگاهی

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!