بازاریابی اینترنتی برای هر کسب و کاری ضروری است . امروزه کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین نیز به بازاریابی نیازمند هستند چرا که با این روش ، می توانند خود را به سایرین معرفی کرده و آنها را با محصولات و خدمات خود آشنا سازند . بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی یک استراتژی معمول است که بر روی تعامل کسب و کارها و مشتریان بالقوه متمرکز می شود و هدف آن به دست آوردن و جذب کاربران جدید و نگه داشتن کاربران و مخاطبان قدیمی است . در طی دهه گذشته ، بازاریابی وارد عصر جدیدی شده است که به راحتی موجب تحریک و هیجان مشتری ها می شود .
یافتن بازار برای ارضه محصولات و خدمات از مهم ترین موارد موفقیت در هر کسب و کاری می باشد از ملزومات راه اندازی یک تجارت موفق بررسی بازار و یافتن بازار برای ارائه خدمات و محصولات می باشد به طوری که در پروسه راه اندازی و یا تولید محصول نیز از ابتدای امر معقوله بازاریابی مطرح میشود حال با توجه به رونق تجارت الکترونیک و افزایش کاربران اینترنتی عصر جدید بازاریابی شروع شده است .
بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی
بازاریابی برای فروشگاه های اینترنتی بسیار با اهمیت و ضروری هستند چرا که بین این همه فروشگاه های آنلاین که در سطح اینترنت دیده می شوند ، باید خود و فروشگاه خود را معرفی کنیم و بگوییم ما هم هستیم و با رقبای خود در سطح اینترنت نیز به رقابت بپردازیم . ما در اینجا بازاریابی دیجیتال را برای شما در نظر داریم و می خواهیم مراحل آن را بازگو کرده و در اختیار شما قرار دهیم . ما آرزو مندیم که شما کاربران گرامی دارای یک فروشگاه آنلاین پر فروش باشید چرا که هدف همه ما همین است . فروشگاه های اینترنتی بستر مناسبی برای ارائه محصولات و رسانیدن آنها به دست مشتریان می باشد در اکثر مواقع باعث می شود تا مشتریان بلقوه ای نیز بدست آورید و تاثیر فروش اینترنتی خود را در چنین مواقعی به چند برابر حس کنید . اینکه چه عواملی دخیل هستند تا بتوانیم مشتریانی بلقوه داشته باشیم به معنی اینکه در هر بار که نیازی به محصولی که ما تولید کرده ایم داشته باشند ( محصول ممکن است تولیدی و یا از جای دیگر تهیه شود – منظور محصول فروشی فروشگاه اینترنتی می باشد ) در این صورت اولین مکانی که به ذهن خریدار و مشتری خطور میکند فروشگاه ما باشد رعایت نکات مهمی که به بازگشت پذیری کاربران و مشتریان کمک میکند از همیت بالایی برخوردار هستند توجه به این امر که هر مشتری باید مجدد به فروشگاه ما برگردد و رفته رفته توجه ایشان را به محصولات بیشتر و در نتیجه منجر به خرید های چندین باره باعث موفقیت در تجارت الکترونیک می شود از مهم ترین موارد هم به نگه داشتن مشتریان فعلی تا یافتن مشتریان جدید می باشد. برای اینکار ساده ترین فرمول و موثر ترین را در نظر بگیرید و کافیست تا سایتتان را برای کاربران طراحی کنید و محصولات مورد نیاز کاربرانتان را تولید کنید در آن زمان مشاهده خواهید کرد که چقدر تاثیر گذار خواهد بود.
با آپ تم همراه باشید تا در رابطه با افزایش کارایی تجارت الکترونیک و بازاریابی فروشگاه های اینترنتی صحبت های بیشتری کنیم .
۱- ایجاد یک عملیات ایمیلی منحصر به فرد
ایمیل یک استراتژی قدیمی و بسیار خوب به شمار میرود و در واقع اولین کمپین یا چیزی بوده است که در بازاریابی دخیل است . امروزه برای فروشگاه های اینترنتی خود نیز باید به این مورد توجه داشت بخصوص اگر لیستی از ایمیل کاربران و مشتریان خود را در اختیار داشته باشیم باید این فرصت را غنیمت شمرده و از ایمیل در جهت ارتباط با کاربران استفاده کنیم .
با همه این نکات ، شما باید به نکاتی در زمانی که برای کاربران خود ایمیل می فرستید ، توجه داشته باشید . چرا که با توجه به این نکات میتوان اثربخشی ایمیل را چندین برابر کرد . این موارد را در ادامه خواهیم گفت :
- باید به زمینه های مرسوم در بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی و همچنین محتوا و متون توجه شود . چرا که اگر اولین باری است که یک رویداد یا محصول و خدمات خود را در اختیار کاربران قرار می دهید ، جای امید است که دارای اثر ماندگار باشد .
- لینک های رویداد های سایت را به راحتی در دسترس قرار دهید و برای انجام این کار از فرایند RSVP استفاده کنید چرا که افراد مختلف باید بتوانند که سایت شما را در دنیای بزرگ اینترنت پیدا کنند و اگر موفق نشوند از ورود به سایت شما برای بارهای بعد نیز ناامید خواهند شد .
- ایمیل ها با موبایل نیز قابل مشاهده هستند به گونه ای که بسیاری از افراد به وسیله ی گوشی های همراه خود ایمیل ها را چک می کنند . پس قبل از ارسال ایمیل آن را به وسیله موبایل خود تست کرده تا از اجرای روش های تعیین شده ، مطمئن شوید.
- ایمیل ها نیز در زمان های خاصی اثر گذاری بهتری دارند و ممکن است توسط تمام افراد خوانده شوند پس برنامه ریزی داشته باشید و سعی کنید ایمیل ها را صبح زود ارسال کنید . چرا که بسیاری از افراد به محض بیدار شدن از خواب ایمیل های خود را بررسی می کنند .
۲- بهره برداری از پلتفرم های رسانه اجتماعی مناسب
امروزه با فراگیر شدن دنیای رسانه های اجتماعی در بین تمام مردم ، باعث شده است که تبلیغات و بازاریابی بسیار ساده و آسان اتفاق بیافتد . بسیار ساده می تواند از پلتفرم های رسانه اجتماعی برای مناسبت های تبلیغاتی استفاده کرد ، برای موفقیت در این زمینه تنها کافی است با یک کمپین ایمیلی موفق و با انجام عملیات رسانه اجتماعی ، به بازدید کنندگان جدید دست یابید حتی با چنین روش می توانید در بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی خود نیز موفق باشید .
با استفاده از رسانه اجتماعی شما می خواهید مطمئن شوید که:
- محتوای خود را برای هر یک از رسانه های اجتماعی مرتب کرده اید . دیگر نیاز نیست که شما در لینکدین به همان روشی تبلیغات کنید که در اینستاگرام انجام می دهید ، توجه داشته باشید کیفیت پیام ها ، نقش بسزایی را در انتخاب پلتفرم ها جهت بهره برداری از همه آنها ایفا می کند .
- یک هشتک برای روند بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی در توییتر ایجاد کنید چرا که این کار ، یک فرصت عالی را برای فروشگاه شما به وجود می آورد تا با پرس و جو مردم و کاربران مختلف به سایت شما برسند .
- برای رسیدن به یک رویداد عالی باید در نصب آگهی در رسانه اجتماعی خیلی فعال باشید ، هر چه بیشتر به یاد مخاطبان و کاربران خود باشید به رویداد نزدیک تر خواهید شد و مخاطبان بیشتری را تحریک و علاقمند می کنید تا به سوی شما آمده و مشتریان همیشگی شما شوند .
۳- مجموعۀ بهترین روش های SEO
بهتر است در شروع کار بر روی دو مورد بالا تمرکز و سرمایه گذاری کنید چرا که این مورد سوم و آخر کمی پیچیده می باشد چرا که باید از طریق SEO، آموزش ها را به کار بگیرید تا بتواند نقش بزرگی را در تولید بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی داشته باشد. سئو به شما کمک می کند تا با روش هایی به مشتریان خود دست یافته و تعداد بازدید کنندگان خود را افزایش داده و بسیاری به شما گرایش پیدا کنند توجه داشته باشید ترفیع رویداد شما درست مانند ترقی وب سایت کمپانی شما است . البته باید به دو نکته زیر نیز توجه کنید :
- تحقیق و یافتن کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در محتوا در زمینه بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی انجام شود . این کلمات کلیدی باید ویژه باشند و برای مخاطبانی که به دنبال شما هستند دارای جذابیت لازم باشند .
- از قبل برنامه ریزی های کافی را در جهت بالا بردن رویداد ها و اجرای آنها در نظر بگیرید چرا که ممکن است برای گوگل جهت دادن لیست به شما ، زمانبر باشد ولی خود شما برای شناسایی و رسمیت یافتن رویداد ها در گوگل وقت فراوانی دارید.
مواردی که در بالا عنوان شد روش های مهم و تاثیر گذاری هستند که میتوان با آنها به موفقیت های چشم گیری دست یافت هیچ هدفی غیر قابل دسترس نخواهد بود مگر با تلاش در بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک نیز به همین موارد می باشد اگر امورات خود را روزانه به انجام کارهایی که در بالا مطرح شد تقسیم کنید و در دستور کار خود قرار دهید صد در صد به نتایج خوبی نیز خواهید رسید .
با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس