جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

getting-stores-average-order-value

چگونه متوسط بهای فروش،مفهوم نرخ تبدیل را بدست آوریم

با سلام خدمت کاربران همیشگی آپ تم اولین معیار برای سنجیدن میزان موفقیت فروشگاه چه چیزهایی می باشد؟ اگر این سوال را از یک فروشنده اینترنتی بپرسیم حتما جواب او نرخ تبدیل فروشگاه خواهد بود بله این کاملا درست است ولی نمی توان گفت که مهمترین و بهترین مورد برای انجام این کار است بلکه چیزی که مهم این متوسط بهای فروش در ووکامرس و چگونگی دستیابی به مشتری برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی است.

متوسط بهای فروش، مفهوم نرخ تبدیل

شما برای نرخ تبدیل باید عملیات زیر را انجام دهید

نرخ تبدیل=(تعدادفروش/تعداد کل بازدید)×۱۰۰

اگر نتیجه بالای 3%باشد این برای فروشگاه شما بسیار خوب و عالی است. درصد بازدید ها را در نتیجه یک فروش برای سایت خود می خواهید.
اگر مایل بودید پیشرفته تر حرکت کنید می توانید بازدید کننده واجد شرایط رای در نظر بگیرید. به طور مثال بازدیدی که به صفحه کار یا شغل شما می رسد.
نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که شما ممکن نیست یک معیار قابل اعتماد برای اندازه خرید ها و بازدید های محصولات خود داشته باشید به مثال زیر توجه کنید.
اگر من تبدیل 1از 3 بازدید را داشته باشم یعنی از سه نفر یک نفر خرید داشته باشد متوسط بهای فروش در فروشگاه 33% است.
برای برخی از فروشگاه های اینترنتی اندازه های نمونه ای یعنی همان تعداد سفارش ها و بازدید ها را در جهت محاسبه نرخ تبدیل و یا متوسط بهای فروش در ووکامرس به کار می گیرند که خیلی بزرگ نیست که بتوان معیار باارزش و قابل قبول و توجهی از آن به دست آید.

 

بهای متوسط فروش

نکته ای که در اینجا قابل توجه است این می باشد که آیا اگر یک فروشگاه اینترنتی جدید به وجود آید باید بر روی متوسط بهای فروش در ووکامرس متمرکز شوند یا خیر؟ حتما معیار های خوب دیگری نیز وجود دارد که به راحتی می توان از آنها برای اندازه گیری موفقیت فروشگاه استفاده کنیم و در جهت رشد فروشگاه قدم برداريم.
متوسط بهای فروش در ووکامرس به صورت زیر است:

google-analytics-average-order-value
یکی از دلایل توجه به بهای متوسط سفارش این است که یک معیار مفید و معقولی می باشد حتی در یک فروشگاه کوچک.
اگر شما متوسط بهای فروش را بشناسید می توانید به راحتی بر روی تبلیغات اولیه فروشگاه و بازاریابی برنامه ریزی کاملی را داشته باشید که همین امر موجب افزایش سفارش در فروشگاه خواهد شد.
زمانی که شما شروع به کار می کنید باید چرخه عمر مشتریانی که از شما به طور مکرر خرید می کنند و به طور کلی مشتریانی که از شما خریدی کرده اند را بشناسید چرا که در غیر این صورت نمی توانید فعالیت زیادی را برای به دست آوردن مشتری جهت افزایش سفارش انجام دهید و این مورد برای کسب و کار و فروشگاه شما بسیار خطرناک خواهد بود.
اگر شما برنامه ای برای مشتریان خود نداشته باشید و یا بر روی اکتساب مشتری سرمایه گذاری سنگینی داشته باشید. سرمایه گذاری شما بر روی متوسط بهای فروش در ووکامرس برای کار شما بسیار خطرناک می باشد.

 

چگونه بهای فروش را به دست آوریم؟

یکی از آسان ترین روش ها استفاده از Google analytics یا سرویس های مشابه دیگری است اگر فروشگاه اینترنتی خود را با این ابزار ها تجزیه و تحلیل کنید بسیار راحت می توانید به بهای متوسط فروش دست یابید. توجه داشته باشید این امر باید به طور منظم و دقیق و با صرف زمان لازم انجام شود تا بتوان فروش خود را افزایش داد.

یکی از عوامل افزایش بهای فروش رابط کاربری ظاهری و یا همان قالب فروشگاهتان است . مشاهده تمام قالب های فروشگاهی وردپرس

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش ووکامرس | قالب وردپرس گرافیکی

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!