با سلام خدمت کاربران محترم آپ تم در این مطلب قصد معرفی روش های طراحی برای کسب مزیت های رقابتی در ووکامرس را داریم ، مزیت رقابتی به معنی ایجاد و طراحی وب سایت فروشگاهیی که ارزش رقابت با آن را داشته باشد به طوری که دیگر وب سایت ها از ما به عنوان یک رقیب بزرگ یاد کنند . با ما همراه باشی.
۳ ترفند طراحی برای کسب مزیت رقابتی در ووکامرس
در سال 2010 سایت های وردپرسی بسیاری برای مشتریان مختلف ایجاد شد و در این راستا برای شرکت های مهم و سازمانی، نوآوران فناوری و مالکان فروشگاه های تجارت اینترنتی گام های بسیاری برداشته شده است.ایجاد و پایه گذاری فروشگاه اینترنتی که با دوام باشد و دچار مشکل نشود کار ساده ای نیست. پلترفرم های متعددی برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد به طوری که کافیست سرچی کنید و از این موضوع مطلع شوید ولی همانطور که در مبحث های قبلی صحبت شده بود وردپرس یک پلتفرم برای راه اندازی وب سایت های مختلف با قابلیت و انعطاف پذیری بالا می باشد از همین رو برای وردپرس نیز یک پلاگین و افزودنی با نام ووکامرس وجود دارد ، فروشگاه ووکامرس یک پلتفرم تجاری می باشد که تیم های توسعه برای ساخت و بهینه سازی آن بسیار تلاش کرده اند به طوری که در حال حاضر بیش از 30 درصد فروشگاه های آنلاين به وسیله ووکامرس ایجاد شده اند و حدود 11 میلیون بار دانلود شده است این خود نشانه این است که فروشگاه های زیادی برای کسب درآمد و همچنین برای رسیدن به رنکینگ روزانه اینترنتی با یکدیگر رقابت می کنند.
کسب مزیت رقابتی در ووکامرس
در سال های گذشته داشتن یک فروشگاه بسیار ساده تر بود و همان برای فروش ضروری و کافی بود ولی امروزه محیط تجارت الکترونیک و آنلاين دشوار و سخت است و در واقع فعالیت یک فروشگاه به گونه شده که شما برای کسب مزیت رقابتی در ووکامرس برای آنکه دوام بیاورید باید پیگیر باشید و همواره خود را آپديت نمایید. بروزرسانی چه از نظر محصولات و چه از نظر امکاناتی که برای ساخت سایت استفاده شده است از مهم ترین ویژگی هاییست که برای موفقیت در کسب و کار الکترونیک مورد نیاز است به طوری که باید مداوم در حال تلاش برای آپدیت محصولات و خدمات خود باشد علارقم اینکه اصلیت محصول تغییری نمیکند ولی با توجه به نیاز مردم ویژگی های جدیدی به آن اضافه خواهد شد این مثال را در نرم افزار ها به وضوح شاهد هستیم .
توجه داشته باشید با وجود رقابت های بسیار اشتباهات زیادی نیز وجود دارد و یک حرکت و جز کوچک می تواند یک تفاوت بزرگی در فروش ایجاد کند و یا حتی ایجاد نکند چرا که در فروشگاه و در یک کسب و کار اینترنتی یک تغییر تک رقمی می تواند اختلافات بزرگی را به وجود آورد.
ما در اینجا سه ترفند را برای طراحی فروشگاه برای شما در نظر گرفته ایم که با کمک آن شما در کسب مزیت رقابتی در ووکامرس موفق شوید.
ولی سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا این مورد مهم است؟
بسیاری از مالکان و صاحبان فروشگاه های ووکامرس فکر می کنند که یک مجموعه ساده ای از قوانین را در اختیار دارند که برای تمام فروشگاه ها به کار می رود که برای همه فروشگاه های ووکامرس به کار می روند با اجرای مجموع قوانین از پیش تعریف شده، شما می توانید شانس موفقیت را افزایش خواهد داد.
نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که هر مشتری و هر تعاملی تفاوت وجود دارد و هیچ تضمینی در جهت سادگی و یا پیچیدگی کار در فروشگاه وجود ندارد. شما باید دریابید که دارای یک فروشگاه منحصر به فرد هستید و از روش هایی که سودی ندارند جلوگیری کنید.
حال در اینجا به به بررسی سه ترفند طراحی میپردازیم که می تواند فروشگاه شما را به یک محیط خرید تبدیل نماید.
1_ ایجاد یک گزینه برای دریافت اطلاعات تماس بازدید کنندگان در شروع فرآیند
ترک کردن سبد خرید یک مشکل واقعی در فروشگاه ها می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت ولی از چه برنامه ریز برای جبران این مشکل استفاده کنیم؟
حال شما باید با مشتریان همیشگی خود ارتباط برقرار کنید در ابتدا می توانید برای تعامل یک ایمیل برای تشویق به خرید برای آنها با در نظر گرفتن کد تخفیف ارسال نمایید و چیزی که در کسب مزیت رقابتی در ووکامرس می تواند در فرایند پرداخت به شما کمک کند را حتما بررسی نمایید روشی که در آن پرداخت را مرتب کرده و به سرعت اطلاعات تماس بازدید کننده را می گیرید و همین امر می تواند بسیار بر روی فعالیت های بازاریابی بلند مدت شما تاثیر گذار باشد.
نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این مورد است که بدانیم وقتی یک بازدید کننده وارد سایت شده و مشخصات خرید را پر می کند صرفا برای خرید نیست بلکه نی خواهد قیمت ها و هزینه های حمل را بررسی نماید. اگر آنها در فرایند خرید به سرعت سبد خرید و سایت شما را ترک کنند دیگر به سایت برنمیگردند پس برای جلوگیری از این امر در ابتدای فرآیند اطلاعات بازدید کنندگان را دریافت کنید حتی اگر تنها نام و نشانی ایمیل باشد که این تماما با شماست چرا که شما در را برای ارتباط بیشتر می توانید باز کنید. همچنین می توانید از روش های دیگر استفاده کنید تا بازدیدکنندگان در شرایط ویژه ثبت نام کنند و یا استفاده از تخفیف و یا کوپن و… در واقع هر روشی که شما را به هدف می رساند و باز کردن کانال ارتباطی بین خود و مشتریانتان بیابید و از آن بهره بگیرید.
2_ تصاویر زیبا و مرتبط
بهتر است در ابتدا یک نگاه به سایت stinkweeds بیاندازید حتما متوجه مرتبط بودن تصاویر در آن خواهید شد و نکته مهم همین ارتباط بین تصاویر است که این فروشگاه را به قدمت 27 سال رسانده است و بر روی موزیک محلی تاکید دارد بدون تردید تصاویر یک مولفه اختیاری در ووکامرس نیست اگر در سایت هایی که تصاویر می فروشند زیاد گشته باشید حتما می دانید که آنها دارای تصاویر حرفه ای هستند پس باید از تصاویر با کیفیت و خاص استفاده کرد چرا که مردم با احساسشان خرید می کنند و شما بیشتر می توانید در کسب مزیت رقابتی در ووکامرس از مورد بهره مند شده و از رقبا جلو بیفتید.
3_ بیان پیشنهادات ویژه به طور واضح
پیشنهادات خود را به صورت شفاف و سریع مطرح کنید فروشگاه های بسیاری بالای خود بینی های خود باعث می شوند تا کاربران آنها را خیلی زود ترک کرده و تنها بگذارند. زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود شما از او می خواهید تا برند و فروشگاه شما را بشناسد که از چه ساخته شده و از فروشگاه رقبا بهتر و بیشتر نقص تر است و کیفیت محصولات شما می تواند بیانگر خدمات مشتری باشد.
ما سعی کردیم در این مقاله سه ترفند را در اختیار شما قرار دهیم و با استفاده از ایده های مطرح شده بتوانید به تغییرات فکر کنید و روش های بهتری را برای بهبود سایت خود به کار بگیرید و همواره به یاد داشته باشید هر تغییر و ترفند یک مزیت رقابتی برای شماست و برای اطمینان از راه ها و روش ها سنجش، ردیابی، شناسایی نتایج است.
با تشکر از همراهی شما – شادباشید
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس تک صفحه ای