جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

فاکتورهای اصلی بهینه سازی ووکامرس

بهینه سازی هوشمندانه صفحه پرداخت ووکامرس با 10 فاکتور اساسی

با سلام و وقت بخیر خدمت کاربران همیشگی آپ تم ، تقریبا 70 درصد از سفارش های آنلاین را سفارشات انصرافی و تکمیل نشده تشکیل می دهد به طوری که تا مرحله پرداخت پیش می روند و بدون آنکه پرداخت را تمام کنند از فروشگاه خارج می شوند ، خب دلایل متعددی برای خروج یک کاربر وجود دارد که از جمله آنها زیاد بودن تعداد مراحل پرداخت در ووکامرس یا میتوان به سردرگمی در مراحل پرداخت ووکارس نیز اشاره کرد. دلایلی چون سبک نبودن وب سایت و در کل بهینه نبود وب سایت نیز در آن دلخیل است که علی ایهالحال از حوصله این بحث خارج می باشد . با ما همراه باشید تا نحوه بهینه سازی صفحه پرداخت ووکارس را توضیح دهیم .

بهینه سازی صفحه پرداخت در ووکامرس

سبک طراحی و رونوشت از صفحه پرداخت در فروشگاه های اینترنتی علاوه بر این که می تواند نغع زیادی به صاحبان فروشگاه ها برساند باعث می شود تا مشتری از این مرحله سخت عبور و با توجه به مشاهده بهای کالا اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه کرده و مرحله آخر را نیز تکمیل کند. نکات زیر باعث افزایش کارآمدی صفحه پرداخت شما می شود .

۱- ارسال رایگان محصولات

یکی از مواردی که مشتریان اصولا علاقه به پرداخت هزینه برای آن را ندارند هزینه حمل و نقل محصولات است ، از همین رو این عامل مهم بوده و رعایت این موضوع می تواند رضایت بیشتری را از مشتریان برای انجام معاملات را در بر داشته باشد ، مصلاما هر کسی از پرداخت هزینه اضافی خوشش نمی آید با این کار رضایت مشتری را جلب می کنید.

گاها مشاهده شده که در اکثر فروشگاه ها ارسال رایگان به صورت شرطی می باشد ، شما این کار را نکنید و حمل و نقل رایگان را به شرت تعداد سفارش بالا و یا فلان مبلغ نکنید . البته گفتنی است که این کار خود باعث افزایش بهای سفارش می شود به طوری که برای سفارشات بالا پایین هزینه ای جهت ارسال دریافت می گردد و مشتری تشویق به افزودن تعداد بیشتری محصول می شود ولی حمل و نقل رایگان برای فروشگاه شما باعث بهینه سازی صفحه پرداخت می گردد.

۲- آگاه سازی روش پرداخت

مشتری باید در صفحه های پرداخت مراحل بعدی را به صورت واضح ببیند و آگاه شود زیرا خیلی مهم است که در همان لحظه ای که مشتری در حال تکمیل سفارش خود در صفحه پرداخت است به آنچه که بعد از تکمیل فرم رو به رو اتفاق خواهد افتاد آگاه باشد به طور مثل دکمه ای تحت عنوان سفارش خود را باز بینی کنید و یا دکمه پرداخت نهایی به شکل ” پرداخت بهای کل سفارش ” باشد ، این امر خود عملکرد بهتری از مشتری را به شما نشان می دهد به طوری که دیگر منجر به خارج شدن ایشان از صفحه پرداخت نمی گردد.

۳- فرم های ساده بهترند

فیلد هایی که در صفحه پرداخت هستند بسته به موضوع فعالیت وب سایت فروشگاهی متغیر است و ممکن است در فروشگاه شما نیازی به بعضی از این فیلد ها نباشد پس بهتر است فرم های صفحه پرداخت را بررسی کنید و طبق کسب و کار خودتان آنها را ویرایش کنید ، برای اطمینان مشتریان نیز می توانید فیلدی را اضافه کنید که کارشان را تایید کنند با این کار باعث می شوید که اگر برای خرید چیزی را اشتباه وارد کرده اند و یا فراموش کرده اند با بررسی مجدد به آن پی ببرند

۴- نمایش قیمت

یکی از فاکتور های مهم برای تکمیل خرید نحوه نمایش قیمت است به طوری که این عامل می تواند باعث ترس مشتری و در نهایت عدم تکمیل خرید شود . راه حل این موضوع این است که شما فیلد های نمایش دهنده قیمت را کمتر از دیگر بخش ها به معرض نمایش ، برجسته کنید . میتوانید فونت نمایش قیمت را کوچکتر و یا واحد پول را از کنار آن حذف کنید.

۵- اعتماد سازی

یکی از مهم ترین عوامل تکمیل خرید ، اعتماد به فروشگاه شما می باشد ، یعنی صحت فروشگاه برای عملکرد صحیح به تهداتش ، امنیت در سبد خرید و اطلاعات درج شده و … که همگی نشان از قابل اعتماد بودن شما دارد است ، گارانتی محصول و ضمانت بازگشت در صورت نارضایتی یا از این قبیل اعتماد سازی ها که انجام می پذیرد داشته باشید ، تا مشتریان هنگام تکمیل خرید این اطمینان خاطر را داشته باشند که اگر از محصولی رضایت نداشتند بتوانند آن را برگشت و خریدی دیگر را برای شما تضمین می کند.

۶- قیمت را نمایش دهید

یک روش دیگر برای رونوشت سازی از فروش شما نمایش هزینه های اضافی است که مشتری باید آن را بپردازد ، یعنی به طوری که موجب کاهش دودلی و تردید ایشان شود ، این یک امر ضروری و بسیار هائز اهمیت است .
نمایش قیمت ها و هزینه هایی که باید پرداخت شود مهم و موثر است زیرا باعث نمی شود که در انتها مشتری با کوهی از هزینه رو به رو شود که حتی از وجود آنها نیز با خبر نبوده است . این یکی دیگر از روش های بهینه سازی صفحه پرداخت ووکامرس است .

۷- ثبت نام کاربران

تعهد برای خرید ! یک اصل است برای فروش بیشتر ، به طور قطع در زمان تکمیل سفارش زمانی که از مشتری بخواهید اطلاعات کاربری را در کنار اطلاعات پستی خود وارد کند ، متوجه درخواست عضویت هنگام خرید شده و یک نوع تعهدی که مشتری را ملزم به تکمیل فرآیند خرید می کند است ، با ایجاد امکان نام نویسی هنگام تکمیل پروسه پرداخت ، صفحه پرداخت ووکامرس را بهینه کنید.

۸- تعداد محصول متغیر

به مشتریان این اجازه را بدهید که بتوانند مقدار محصول را تغییر بدهند ، اجازه دسترسی به تعداد محصولات در صفحه پرداخت و امکان افزودن محصولی دیگر در کنار محصول در حال خرید روشی برای بهینه سازی صفحه پرداخت ووکامرس می باشد.

۹- کارت هدیه !

تا به حال بانک ها را دیده اید که با استفاده از امکان ویژه ای که دارند می توانید برای کسانی که به مناسبتی نیاز به هدیه دارید مستقیما هدیه ارسال کنید ؟ یا کارت های هدیه ! شما می توانید در قسمت پرداخت این امکان را فراهم کنید که بتوانند پیام خاص را بر روی بسته بندی محصول بنویسند تا با استفاده از آن مستقیما به شخصی که مشتری معین می کند هدیه ارسال شود. یک راه حل عالی برای جذب مشتری و بهینه سازی پرداخت می باشد.

۱۰-بن تخفیف

با قرار دادن بن تخفیف در قسمت انتهایی صفحه پرداخت و نمایش به مشتری باعث می شود تا به دنبال کوپن تخفیف در سایت شروع به جستجو کند . این کار باعث حفظ مشتری در صفحه پرداخت شده و از خروج آن جلوگیری می کند .

نتیجه گیری

صفحه پرداخت از قسمت های مهم فروشگاه اینترنتی شما است ، به طوری که بیشتر از دیگر صفحات شما در معرض دید مشتریان قرار می گیرد ، البته در صورتی که خرید را ادامه می دهند .
طراحی ضعیف این صفحه باعث فراری شدن مشتریان قبل از این که خریدی داشته باشند می شود . به طوری که افت زیادی در فروش را شاهد خواهید بود البته اگر فروشی داشته باشید ! راه ها و روش های زیادی برای افزایش کارایی وب سایت وجود دارد یکی از این راه ها که موثر و مفید می باشد و به صورت واضح شاهد آن خواهید بود افزایش کارایی صفحه پرداخت است ، زیرا اکثر خرید های ناموفق در همین صفحه انجام می شود.

با تشکر از همراهی شما – موفق باشید

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس فروشگاهی

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!