اصول تولید محتوا برای سئو بهتر سایت

اصول تولید محتوا برای سئو بهتر
فهرست مطالب

اکثر وبمستران و تمام کسانی که دارای سایت هستند تصور می کنند محتواهای طولانی برای سایت بهتر است ولی واقعیت این است که آیا محتواهای طولانی که در سایت های مختلف قرار می گیرند برای گوگل و کاربران رضایت بخش هستند یا خیر ؟ همه وبمستران تلاش می کنند تا محتواهای تازه و اختصاصی در سایت خود منتشر کنند. در گذشته تقریبا تمام سایت ها محتوا های کپی شده را در سایت خود قرار می دادند و نسبت به قانون کپی رایت بی توجه بوده و آن را نادیده می گرفتند ، امروزه این شرایط بهتر شده است و بسیاری از سایت ها دست از کپی برداری یا سر هم بندی محتوا مختلفی که از سایت های متنوع جمع آوری شده است برداشته اند. این خبر بسیاری خوبی است ولی مشکلی که امروزه وجود دارد اصول تولید محتوا برای سئو بهتر سایت و مطالب طوماری و بلند است که هیچ توجهی به اصل خباصه نویسی نمی کنند .

2 دلیل عمده ، عدم استفاده از محتوا های طولانی را در زیر آورده ایم به آنها دقت کنید :

  • درصد خیلی کمی از کاربران وب سایت ها با توجه به مشغله ها و درگیری های روزانه حوصله خواندن و مطالعه محتوا طولانی را دارند.
  • امروزه موبایل جایگاه وی.زه ای به دست آورده است به گونه ای که اکثر کاربران وب سایت ها از موبایل برای مرور سایت مورد نظر خود و مطالعه محتوا استفاده می کنند و موبایل ابزاری مناسبی برای مطالعه مطالب طولانی نیست.

ما در این مقاله می خواهیم در مورد اصل خلاصه نویسی و تاثیرات آن صحبت کنیم چرا که ما می توانیم کمتر بنویسیم اما با همان کلمات محدود شده حرف های بیش تری برای گفتن داشته باشیم ! این موضوعی است که امروزه در سایت ها بدان توجهی نمی شود . البته باید بگویم تحلیل امروز ما نقدی است بر تولید محتواهای طولانی غیراستانداردی که باعث شدند نویسندگان و وبمستران اصل مهم خلاصه نویسی را نادیده بگیرند.

خلاصه نویسی اولین اصول تولید محتوا برای سئو بهتر سایت

ما معتقدیم کیفیت محتوا از طول مطلب و محتوا مهم تر است و هر وبمستر به جای تمرکز روی طول مطالب خود باید کیفیت محتوا را با توجه به قوانین به روزرسانی سایت بسنجد و مورد توجه قرار دهد . مزالب شما باید بگونه ای باشد که تا آنجایی که میتوان خلاصه و مفید موضوع را مورد بحث قرار دهد ضمن اینکه در صورت لزوم اگر محتوا طولانش شد با کمک گرفتن از ترفند هایی و شیوه نگراش صحیح مخاطب را خسته نکرده و از ادامه مطالعه خرسند کنیم .

کیفیت چند شاخص مهم دارد. این شاخص ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

تولید مطلب به شرط چشم نوازی!

اگر ما به عنوان مدیر یک سایت که معتقدیم دارای محتواهای معتبر در سایت خود هستیم باید به در گام اول ، اصل چشم نوازی را رعایت کنید . ولی چگونه ؟ ما در ادامه این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد .

  • جلب توجه کاربر با ایده های بزرگ : به دنبال ایده های تازه و بزرگ باشید سپس آنها را با هدینگ یا سرتیتر های بزرگ در مطلب خود نمایان سازید . ایده های خود را در عنوان محتوا ها بگنجانید تا کاربر به راحتی متوجه آن شود از طرف دیگر گوگل نیز نسبت به پست هایی با این ویژگی علاقه بیشتری نشان داده است چرا که این عناصر چشم نوازی زیادی برای کاربران داشته اند. به موارد زیر توجه کنید  :
  1. استفاده از اعداد و واژه های تر و ترین در عناوین
  2. استفاده از منطق منحصر به فرد در تولید عناوین
  3. القا یک حس خاص به کاربر با عنوان شوک کننده ، با استفاده از ایده ها
  4. انتقال هدف مطلب و متوجه ساختن کاربر در پوشش عنوان
  • محتوا بصری : طبق آمار و گزارشات به دست آمده ۹۳ درصد از ارتباطات ما غیرکلامی می باشد . پس این اصلا عجیب نیست که کاربران ما بیشتر مایل باشند محتواهای خلاصه نویسی شده را بخوانند که حاوی تصاویر و پرونده های چندرسانه ای باشد. چرا که گاهی تصاویر مفهوم بهتری را نسبت به متون می رساند . پس بیایید به جای استفاده از محتواهای طولانی از تصاویر و محتوا بصری استفاده کنید .

تولید محتواهای جدید و با کیفیت

فرض کنید شما مطلبی چشم نواز تهیه کرده اید و دارای یک محتوا ی شیک و جذاب هستید ولی نه به قیمت فهم دشوار متون برای کاربران ، بلکه به عنوان یک مطلب قابل درک و فهم آسان بودن ، به همین جهت شما باید :

  1. سوالات ، آمار ، نقل و قول ، داستان و احساس را با مطلب خود دربیاویزید .
  2. مخاطب را از همان ابتدا مطلب شیرفهم و متوجه کنید که چرا محتوا سایت شما ارزش خواندن دارد.

 

به همین دلیل باید خلاصه نویسی در اصول تولید محتوا برای سئو بهتر سایت را رعایت و به فهم آسان مطلب توجه نمود. برای رسیدن به این موضوع باید به مواردی توجه کرد :

  1. مدت زمان مطالعه مطلب : به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۲۸ درصد کل کاراکتر موجود در واحد دقیقه زمان برای مطالعه هر مطلب نیاز است و هر چه قدر ، کلمات متن شما سنگین تر یا تخصصی تر و یا اشکالات املایی و گرامری داشته باشد این زمان برای کاربر به ناچار بیشتر می شود.
  2. کوتاه کردن پاراگراف ها : به ورت استاندارد هر پاراگراف باید دارای باید ۲ تا ۴ جمله باشد. کوتاه کردن پاراگراف ها ، در واقع یعنی توجه به اصل خلاصه نویسی و در عین حال فهم ساده مطلب ،پس صفحاتی که پاراگراف ها کوتاه تری داشته باشند بیشتر مورد علاقه کاربران قرار خواهد گرفت .
  3. عدم استفاده از افعال مجهول : کاربران خود را به سمت اشتراک گذاری متون هدایت کنید و سعی کنید بین آنها و مطالب منوط به استفاده از شکل معلوم فعل با وجود فاعل تعامل ایجاد کنید .
  4. عدم شمارش کاراکترها : در تولید محتوا به کاراکتری که در داشبورد وردپرس قابل مشاهده است نگاه نکنید. این کار مانع از خلاصه نویسی و توجه به کیفیت مطلب می شود.

با تشکر از حسن انتخاب شما .

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | سئو سایت

5/5 - (1 امتیاز)
Picture of پارسا مجیدی
پارسا مجیدی
یادگیری کسب درآمد از اینترنت آسان است ولی رسیدن به آن سخت !
اشتراک
اطلاع از
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین آرا
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
4 سال ها پیش

بسیار نوشته مفیدی بود. با تشکر از شما

باغ عروسی
باغ عروسی
6 سال ها پیش

با تشکر از مطلب مفیدتون

2
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!