با سلام خدمت کاربران محترم آپ تم ، ما همواره بر روی محتوا تاکید داریم به طوری که در اکثر مقاله های پیشین در رابطه با اهمیت این موضوع صحبت شده است .مسلما این مهمترین عامل برای سئو سازی و پیشرفت وب سایت ما می باشد به طوری که روزانه هزاران مطلب در حال تولید و انتشار است و به اکثر وب سایت ها این پیشنهاد می شود تا حتما قسمتی از وب سایت خود را به تولید محتوا اختصاص دهند این محتواها باید به گونه ای باشند تا کاربر را مجذوب خود کند . با ما همراه باشید تا برای شما نحوه تولید محتوای مناسب را آموزش دهیم .
عوامل مختلفی نیز در این پروسه تولید محتوا موثر هستند از جمله این موارد را میتوان به وضعیت ظاهری محتوا عنوان کرد . یا مواردی دیگر مانند تصاویر ، لینک ها و … که برای راعایت این فاکتور ها باید زمانی را صرف کنید . قطعا در هر وب سایت هر چقدر بیشتر و بیشتر کار خوب ارائه دهید به نتیجه خواهید رسید هم در مورد سئو برای موتور های جستجو گر و هم در رابطه با کسب کاربران جدید که حقیقتا همه فعالیت های ما برای جذب کاربران می باشد زیرا این کاربر است که از وب سایت شما خرید می کند و این کاربر است که درهمایش های شما شرکت می کند نه موتور های جستجو . پس در اینجا دو موضوع را پیش رو داریم : یک اینکه ما برای موتور های جستجو گر مطلب تولید کنیم ؟ و دوم اینکه ما برای موتور های جستجو گر مطلب تولید نکنیم ؟
پاسخ این نکته ها این است که ما برای موتور های جستجو تولید محتوا را انجام میدهیم ولیکن اینها فقط ابزار های رسانیدن کاربران به وب سایت ما می باشند پس از این نظر حائز اهمیت اند و کاربر زمانی که وارد می شود باید ماندگاری خود را ثابت کند در غیر این صورت ورودی های هزار تایی از موتور های جستجو هم فایده ای نخواهد داشت . کما اینکه در برخی از موارد که اخریا شاهد افت آنها هستیم وب سایت هایی سر کار آمدند که اصلا ربطی به موضوع سرچ شده ما نداشتند و فقط برای دریافت ورودی جهت تبلیغات و هر گونه سوء استفاده از کاربران طراحی شده بودند . بگذریم این بحث در رابطه با چگونگی تولید محتواییست که واقعا مارا در پیشرفت وب سایت یاری کند.
آموزش تدوین محتوای مناسب برای پیشرفت وب سایت
اولین قدم برای تولید محتوا تعیین کلمه کلیدی و تعیین شیوه نگارش آن است به طوری که شما باید یک کلمه و کلید واژه را انتخاب کنید تا در رابطه با آن مطلب خود را تولید کنید به طور مثال در این مقاله در رابطه با تولید محتوا مطلب نوشته شده است . مهمترین مورد تولید محتوا انتخاب کلید واژه مناسب است . مرحله بعدی که جزو اولین قدم محسوب می شود تعیین نوع و شیوه نگارش شماست . فرض کنید در حال نوشتن رمان و یا یک فیلمنامه هستید . خط داستانی شما می شود کلید واژه انتخابیتان این به چه معناست ؟ در نگارش فیلمنامه ابتدا یک خط داستان نوشته می شود به طور مثال ” علی از بدر تولد با سختی رو به راه است و در دوران جوانی عاشق دختری می شود که زندگی وی را تحت تاثیر قرار میدهد و پدر آن دختر علی را با سرمایه اش به آروزهایش میرساند ” این یک خط داستانی است حالا ما میتوانیم این داستان را هرطور که دوست داشته باشیم بال و پر بدیهم میتوانیم بگوییم که پدر دختر برای چه به علی سرمایه میدهد آیا از روی دوستی و یا اجبار ، این داستان شماست . در تولید محتوا نیز شما به همین روش عمل می کنید پس اولین قدم انتخاب کلید واژه مناسب و مرحله بعد تعیین شیوه نگارش آن است که میتواند ویدئو ، تصویر ، نوشته و یا ترکیبی از این موارد باشد. در انتخاب کلید واژه هایتان بسیار دقت کنید و سعی کنید از مواردی که شامل جستجو های زیادی هستند استفاده کنید.
قدم بعدی برای تولید محتوای مناسب ساختار آن است یعنی شما باید طوری در مطلب خویش عناصر را در کنار همدیگر ترکیب کنید که موجب عدم خستگی کاربر از مطالعه مطلب شما شود . این به این معنیست که حتما از تصاویر و عنوان های مناسب استفاده کنید . فونتها نقش موثری در ایجاد ساختار زیبا برای متون شما دارند حتما سعی کنید از فونت هایی استفاده کنید که یگانه هستند و از تنوع فونت بپرهیزید . در انتخاب نوع تصویر و فرمت آن دقت کنید اینکه شما چه نوع فرمتی از تصاویر را درون وب سایت خود جای میدهید اهمیتی ندارد ولی با ترکیب چند فرمت حجم و سرعت وب سایت را کاهش میدهید برای همین هم یک پون منفی دریافت خواهید کرد . برای تصاویر خود ویژگی هایی مانند عنوان و توضیحات اضافه کنید زیرا برای جستجو آنها خزنده های موتور های جستجو گر راحت تر اقدام می کنند . ودر نتایج به صورت بهتری نمایش داده می شوند.
لینک ها
مهم و مهم و مهم هستند به طوری که در سالهای گذشته هر وب سایتی که از تعداد لینک های دریافتی بیشتری برخوردار بود از اهمیت بالاتری نیز برخوردار بود و همواره در صدر نتایج جستجو قرار می گرفت ولی با گذشت زمان گوگل متوجه یک باگ بزرگ شد و آن سوء استفاده کاربران بود زیرا کاربران زیادی در حال خرید و فروش جایگاه های لینکی و به اصطلاح بک لینک کردند پس عملا این لینک سازی فایده ای نداشت زیرا با تقلب های بسیاری همراه بود ولی در آبدیت های جدید گوگل این مورد بر طرف شده است. لینک های داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند . زمانی که شما به یک صفحه لینک میکنید دو اتفاق مهم می افتد :
- کاربر به صفحه لینک شده هدایت و زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذراند و یا خریدی صورت می گیرد ( دسترسی پذیری بیشتر )
- خزنده ها نیز متوجه این موضوع شده و آن لینک را بررسی می کنند و در صورت افزایش تعداد لینک ها به آن اهمیت می دهند ( بک لینک موثر )
لینک دار کردن خودکار برخی کلمات در مطالب وردپرس
با دریافت بک لینک های موثر داخلی اعتبار دامنه را افزایش می دهید و از همه مهمتر دسترسی پذیزی سایت خود را بالاتر می برید.
ارتباط با کاربر
تا به اینجا و گذشته یادگرفتیم تا محتوای ارزشمند را برای موتور های جستجو خوشمزه تر کنیم و آنها را مجاب به بررسی و ایندکس در لیست نتایج خود کنیم اما مهمترین بخش سئو راضی نگه داشتن کاربر است و تعریف جدید ما می شود . سئو عبارت است از عملیاتی که منجر به هدفمند بودن کاربر پس از ورود به وب سایت ما میشود . یعنی کاربر را به خرید ، شرکت در همایش ، تکمیل نظرسنجی و یا هر هدف دیگری هدایت کنیم. یکی از مواردی که شما باید آن را رعایت کنید ارتباط با کاربران است . مخاطب قرار دادن خواننده مطلب شما از اهمیت بالایی برخوردار است به این جمله توجه کنید : ” دوست داری به مادرت هدیه بدی ؟ معلومه که آره ! پس بهتره یه سری به اینجا بزنی ” این یک جمله تبلیغاتی است که میتواند در صفحات فرود از آن استفاده شود یا در هر جای دیگر به نوع برخورد با کاربر توجه کنید . کاملا کوچه بازاری نوشته شده و جمله ای که قطعا همه آنرا دوست دارند عنوان میکند . و قسمت دوم جمله نیز به کاربر اطلاعی میدهد که در صورت صحت قسمت اول اینجا کلیک کند و وارد صفحه هدف می شود . یکی دیگر از روش های تعامل با کاربران ایجاد فرم های نظر سنجی و دریافت بازخورد است به اینگونه که میتوانید از جملاتی استفاده کنید تا کاربران را تشویق به ثبت نظر کنید. به طور مثال در رابطه با این مطلب نظر شما چیست ؟ نظرات شما مارا در بهبود خدمت رسانی یاری میکند !
( نظر نویسنده : واقعا گفتم لطفا نظر بدین ممنون )
فرم ها
موضوع مهم در فرم این است که همه کاربران درون اینترنت به دنبال دریافت چیزی هستند تا یا نیاز خود را برطرف کنند و یا سرگرم باشد . فرم ها یکی از مواردیست که میتواند علاقه ای برای دسته دوم ایجاد کند به نحوی که شما میتوانید فرمی را تولید کنید که به سادگی تکمیل شود و از فیلد های ضروری کمتری استفاده کنید این کمک میکند تا کاربر به میزان بیشتری درون وب سایت شما زمان صرف کند . تشویق کاربران به تکمیل فرمها میتواند باعث ایجاد انگیزه برای بازگشت پذیری ترافیک درون وب سایت شما شود زیرا کاربران همواره پس از تکمیل فرم به مرجع سر میزنند تا از ادامه ماجرا باخبر شوند بهتر است با مثالی برای شما موضوع را روشن کنیم فرض کنید یک وب سایت ویدئو آنلاین از شما خواسته است تا نظرتان را در رابطه با یک ویدئو بدهید و یا یک فرم برای شما ایجاد شده تا با آن بهترین ویدئو هفته را معرفی کنید و به قید قرعه و یا بهترین متن آن را در انتهای ویدئو با نام ارسال کننده نمایش میدهد . اینکه چه چیزی شمارا مجاب به نوشتن و تکمیل فرم میکند کاملا واضح است شهرت چیزی که همه ما آن را دوست داریم . بگذریم پس از تکمیل فرم چند بار به آن وب سایت برای دیدن اینکه آیا نام شما درون ویدئو معروف هفته قرار می گیرد سر می زنید و آن را مورد بررسی قرار میدهید مسلما تعداد دفعات این کار بیشتر از دو یا سه بار است و این خود ترافیک بازگشت پذیری را برای وب سایت مذکور ایجاد می کند.
در دسترس باشید
موضوع پشتیبانی چیزیست که کاربران را ترقیب به استفاده از سایت شما می کند فرض کنید شیوه ای که شما برای پشتیبانی در نظر گرفته اید تلفنی می باشد . مقدار کمی از فیدبک یا بازخورد های مناسب را دریافت می کنید و یا در اکثر مواقع شما درحال دریافت بازخورد های منفی و بزرگی هستید که از اهیمت بالایی برخوردارند و کسی برای موارد کوچک با شما تماس نمیگیرد و این خود نوعی زیان به حساب می آید یعنی موارد و مشکلات کوچک را نمیبیند و کسی به شما گوشزد نمیکند و در نتیجه اینها روی هم تل انبار و در یک جای ناگهانی سر باز می کند یا بر عکس موارد تشویقی کوچک را هم نمیبیند . در دسترس بودن شما باعث جلب اعتماد کاربران می شود به طوری که در هر موضوع کوچک و بزرگی شما با پررنگی حضور خود را ثابت می کنید و این حس را به کاربر خود انتقال می دهید که برای شما اهمیت دارد حتی اگر موضوعی پیش پا افتاده باشد.
رنگ بندی مناسب محتوا
ترکیب بندی عناصر و رنگ ها در کنار یکدیگر مهم است به طوری که شما باید از یک طیف رنگ بخصوصی استفاده کنید به طور مثال شرکت های بزرگ را مشاهده کنید اکثر آنها رنگ سازمانی خود را دارند و در بیشتر تبلیغات و معرفی های خود از آن رنگ به صورت پایه استفاده می کند به صورت ناخودآگاه اگر کسی آن رنگ ها را در یک جا ببیند ذهن فرد سریعا به سمت آن کمپانی می رود . بار ها شاید تجربه کرده باشید اگر تبلیغ تلویزیونی که رنگ بندی خاصی دارد قبل از معرفی نام برند شما از برند آن اگاهی دارید . درون محتوای خود سعی کنید همواره از رنگ هایی استفاده کنید تا کاربران تشویق به ادامه مطالعه مطلب شما شوند.
تمرین تمرین تمرین معجزه
شما فقط و فقط با تمرین زیاد است که به نتیجه دلخواه خود می رسید توجه کنید اینکه تنها مقالات سئو را مطالعه کنید و یا از افزونه های سئو استفاده کنید کافی نیست شما باید شروع به تولید و تمرین تولید محتوا کنید اینکار به مرور زمان ایرادات شما را بر طرف خواهد کرد .
جایگزین کنید
شما قبل از اینکه تولید کننده محتوا باشید در حال استفاده از آن هستید پس خودتان را نیز جایگزین کسانی که در حال دنبال کردن مقالات شما هستند بکنید به طوری که اگر شما مخاطب بودید واکنشتان چه بوده است این مورد رسمیت چندانی ندارد ولی در همه آدمها به صورت غریزی نحفته است زیرا شما هر میزان هم خودتان را به جای کاربر قرار دهید باز سلایق شما متفاوت می باشد و همین مورد علم سئو را پیچیده تر می کند. اینکه آدمها مخاطبین شما هستند و آنها از سلیقه های مختلف و نوع دیدگاه های متفاوتی برخورداند.
جمع بندی
مواردی که در بالا عنوان شد مسلما کاربردی و طبق تجربیات کسانی است که سالیان سال بر روی تولید محتوا فعالیت می کنند. با هم به بررسی مواردی که عنوان شد می پردازیم :
- تعیین کلمه کلیدی و تعیین شیوه نگارش آن
- ساختار مناسب
- لینک ها
- تعامل با کاربران
- فرم ها
- در دسترس باشید
- رنگ بندی مناسب محتوا
- تمرین کنید
- از نگاه کاربران ببینید
با رعایت نکات فوق می توانید نتیجه بهتری را بگیرید همانطور که در مقالات قبلی عنوان شده بود اکثر اطلاعات در رابطه با سئو تجربی می باشند . پیشنهاد میکنم مقاله “ اطلاعات سئو از کجا نشات و چه کسانی آنها را تولید می کنند؟” را مطالعه کنید .
با تشکر از نگاه گرم شما شاد باشید توجه داشته باشید که این مطلب ادامه دارد
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس فروشگاهی