جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

سئوی سایت

بررسی راهکار های جدید برای سئو وب سایت

با سلام خدمت کاربران محترم آپ تم با یکی دیگر از مهم ترین مقوله های دنیای وب در خدمت شما هستیم ، از مهم ترین مباحث اینترنت می توان سئو و بهینه سازی وب سایت یاد کرد . سئو پیچده ترین پروسه ای است که باید به طور دقیق توسط متخصصین حوزه خود اجرا شود به طوری که نحوه اجرای آن تاثیر صد در صد و کاملا مشهودی در روند رشد وب سایت دارد با ما همراه باشید تا بیشتر در باره مقوله مهم سئو صحبت کنیم .

سئو در واقع یک عامل برای بازاریابی می باشد و مسلما در فضای مجازی زمانی که وب سایتی طراحی میشود کسی از وجود آن آگاهی ندارد پس سئو مهم ترین عامل برای بازاریابی در وب سایت می باشد ، امروزه گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان سکان دار سئو و فاکتور های آن است این در حالیست که برای دیگر موتور های جستجو نیز عملیات سئو اجرا می شود.

دقت کرده اید اخریا تعداد کثیری دامنه در حال ثبت می باشد برای آنها قالب هایی طراحی می شود ، محتوا نیز به صورت حرفه ای تولید می شود ولی پس از گذشت یک سال دامنه آزاد می شود یعنی وب سایت عملا دیگر کاربرد و کارکردی ندارد . چرا به نظر شما ؟

اجزا و عوامل مختلفی در وب سایت هستند که باعث موفقیت آن می شوند یکی از این موارد سئو و بهینه سازی می باشد دیگر موارد را میتوان تبلیغات از همه نوع مانند تبلیغات های کیلیکی ، تبلیغات محیطی ، ایمیلی و … و بازاریابی های حضوری و غیر حضوری که در دنیای امروز امری اشباه شده تلقی می شود و در آینده ای نزدیک تبدیل به اولین موضوع مورد بحث جهان مبدل خواهد شد . بگذریم موضوع مورد بحث ما سئو می باشد پس از مهم ترین عوامل رشد وب سایت سئو را شرح می دهیم به این ترتیب که داشتن هدف و استراتژی باعث رونق کسب و کار اینترنتی شما می شود . حال سوال اصلی اینجاست که چه طور این اتفاق می افتد یعنی کاربری که بعد از یک جستجو به سایت شما رسیده است چه عواملی در این دخالت دارند که کاربر پس از ورود به سود آوری صد در صد تبدیل شود .

seo-uptheme

کسانی که اغلب وارد وب سایت شما می شوند ، خواه از طریق موتور های جستجو گر ، خواه از طریق سایت های لینک شده و خواه از طریق تایپ آدرس وب سایت شما در آدرس بار مرورگر همه به دنبال محصول ، خدمات و ایده های شما وارد سایت می شوند ، گاها در مواردی نادر نیز برای بررسی عملکرد وب سایت شما وارد شده و این حالت سوم ممکن است به کاربرانتان بیافزاید یا از آنها بکاهد. اهمیت این موضوع که ورودی گوگل تاثیر بسزایی در رشد وب سایت دارد را همه ما می دانیم و همه به دنبال این هستیم که در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم این موارد به سادگی و تلاش و تلاش امکان پذیر هستند یعنی اقدامات ساده ولی تکرار شدنی . جالب است بدانید اهمیت ورودی های گوگل از یک کلمه حتی با پنج هزار ورودی بسیار بالا است حتی اگر سایت های بزرگی که رازنه حد اقل دویست هزار بازدید کننده دارند. چرا که درصد بسیاری از بازدید ها از همین کلمات کلیدی و موتور های جستجو بدست می آیند.

ما در حال آموزش سئو و بهینه سازی وردپرس هستیم هر چند این امر نیاز به تخصص ، مهارت و تجربه دارد به طوری که بهترین حالت این است عملیات سئو ( SEO ) را به یک متخصص بسپارید زیرا پروسه ای بسیار پیچیده در انتظار شما قرار دارد ، این پیچیدگی در عین حال بسیار ساده است و همین موضوع یکی دیگر از موارد پیچیدگی پروسه سئو می باشد . زیرا شرکت گوگل به صورت داعم روش های ارزیابی وب سایت ها یا همان الگوریتم های خود را بروزرسانی می کند چون قطعا می خواهد بهترین نتیجه را به کاربران خود به نمایش در بیآورد .

 

سئو کلمات کلیدی

از اصلی ترین موارد که در اکثر اوقات نادیده گرفته می شود ، کلمه کلیدی وب سایت هستند در حالی که اهمیت بالایی دارند به طور مثال کلمه سئو را در نظر بگیرید . وب سایت شما مرتبط با موضوع سئو است و در حال فعالیت بر روی کلمه کلیدی خود هستید ، بیشتر فقط به تصورات خود عمل می کنند مثلا برای کلمه ای مانند صفحه اول گوگل و یا گلمه سئو در گوگل وقت و هزینه بیشتری را صرف می کند و به نتیجه هم نمی رسند و در نهایت متوجه می شوند اصلا این کلمات جستجو نمی شوند و یا اگر هم جستجو شوند ورودی و بازخورد مناسبی ندارند . اینکه چه نوعی از کلمه را ما مد نظر قرار دهیم حائز اهمیت است . چرا که چندین نوع کلمه کلیدی داریم ، تجاری ، آموزشی ، توصیفی و … کلماتی نیز هستند که برای برند کردن استفاده می شوند.

سئو کلمات کلیدی

تصور کاربر هنگام جستجوی یک کلمه خیلی مهم تلقی می شود . زیرا با توجه به این پیشنه ذهنی جستجو و بعد وارد سایت شما می شود . حال اینجا شما باید به گونه ای رفتار کنید و یا می کردید که همین ورودی تبدیل به مشتری شما شود.

فرض کنید شما هزینه زیادی صرف کلمه آموزش سئو کرده اید و نتیجه هم گرفته اید . حال کاربری که وارد سایت شما می شود به دنبال آموزش های سئو می گردد و انتظار یک سایت آموزشی از سئو را دارد مسلما این کاربر خیلی درصد کمی احتمل دارد تبدیل به مشتری وب سایت شما شود .زیرا معمولا هنگامی که به دنبال آموزش می گردیم خصوصا در فضای مجازی انتظار پرداخت برای آن را نداریم . کلمه دیگری مانند سئو چیست هم به این منوال است به طوری که یک توصیف از علم سئو را باید به کاربر خود به نمایش بگذاریم .

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت مهم ترین مورد برای شروع عملیات سئو و بهینه سازی پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای وب سایت است که هم محبوبیت خود را داشته باشد و هم جستجوی زیادی و از طرفی هم با موضوع فعالیت شما مرتبط باشد تا نرخ ورود نسبت به خرید را افزایش دهد.

 

تولید محتوا

پادشاه سئو محتواست ! همه ما با این نکته بسیار مهم آشنا هستیم به طوری که روزانه هزاران مقاله و تصویر و هر نوع دیگری از محتوا مارا احاطه کرده اند این در حالیست که ما خودمان نیز تولید کننده محتوا هستیم . یعنی هزاران هزار محتوا در حال تولید و ویرایش هستند در رابطه با موضوعات مختلفی همچون سئو . پس لازم است برای تولید محتوای مرتبط با موضوع فعالیت خود برنامه ریزی داشته باشید و از کلمات کلیدی مرتبط و پر جستجو استفاده کنید .

تولید محتوا

تولید محتوا می تواند متن ، عکس ، ویدئو و یا ترکیبی از این موارد یا هر چیز دیگری باشد را به پایه و اساس سئو را نام گذاری می کنیم که هر چه این پایه قدرتمند تر ساخته شود تاثیر بیشتری می گذارد .زمانی که شما در یک کلمه کلیدی رشد کنید باید بستر مناسبی را برای آن کلمه کلیدی ایجاد کنید. از مورد های مشاهده شده این است که مدیر سایت علاقه شدیدی به این دارد که در یک صفحه از تمام کلمات کلیدی خود استفاده کند در حالی که این کار بسیار غیر طبیعی است زیرا یک صفحه از وب سایت چقدر پتانسیل می تواند داشته باشد.

یکی از مواردی که بارها دیده می شود این است که مدیر یک سایت دوست دارد تمام کلمات کلیدی یک سایت را روی صفحه اصلی یا یک صفحه کار کند اما واقعا یک صفحه چقدر پتانسیل رشد را دارد و در چند وجه میتواند یکه تاز باشد درست است که بیشتر قدرت یک دامنه روی صفحه اصلی سایت است و کار کردن کلمات سنگین تر روی صفحه اصلی منطقی تر است اما هر صفحه از سایت شما پتانسیل کلمات محدود را دارد.

نقش محتوا این است که مشخص می کند که ربات گوگل متوجه این موضوع که هدف شما از ایجاد این صفحه و نشر این محتوا چیست و چه کلمه کیلیدی را گوگل باید پیدا کند و در نتایج جستجو نشان دهد.

روش های تولید محتوا متفاوت است و خیلی نزدیک به روش های تولید اطلاعات در رابطه باسئو می باشد. دو روش معمول یکی ویرایش و ترجمه محتوا های موجود در وب سایت های معتبر دیگ است و دیگری تولید محتوا در رابطه با کسب و کار خودتان می باشد.

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

طبق روند پیشرفت رو به رشد گوشی های همراه و راحتی کاربر و دسترسی پذیری موبایل ها طبعا استفاده از وب سایت با گوشی های موبایل بیشتر از قبل شده و طبق آمار ها  تعداد دفعاتی که کاربران با موبایل جستجو انجام داده اند بیشتر از کامپیوتر های دستکاپ بوده است بنابرین در آخرین اعلام رسمی گوگل آماده است که جستجو نسخه های موبایلی دارای اولویت بالایی هستند پس اگر وب سایتتان با موبایل ها همخوانی نداشته باشد و نسخه موبایل نداشته باشد . در نتایج رنک پایین تری خواهید داشت .

 

بهینه سازی محلی

سئوی محلی با توجه به افزایش کاربران موبایل ها ( زیرا موبایل ها بیشتر و دقیقتر مکان ها را شناسایی می کنند ) مورد توجه اکثر موتور های جستجو از جمله گوگل قرار گرفته است . در این روش از جستجو نتایج بر اساس محل جغرافیایی کاربر نمایش داده می شوند به طور مثال عبارت کافه را در گوگل سرچ کنید . کافه هایی که نزدیکتر به شما هستند جایگاه بهتری در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد و کمتر دیده شده تا نتایج خارج از محدوده شهری شما باشد.

این روش را الگوریتم کبوتر نامیده اند که با استفاده از اطلاعات موجود در سیستم های گوناگونی مانند نقشه گوگل و گوگل تجاری . برای مشخص نمودن آدرس و محل شرکت ها و تجارت های مختلف استفاده می کنند.

استفاده از SSL

از آنجایی که گوگل به دنبال این است تا بتواند بهترین نتیجه را به کاربران خود ارائه دهد پس قطعا امنیت و اطلاعات کاربران برایش مهم می باشد. استفاده از SSL به خاطر هش کردن اطلاعات کاربران و کوکی ها و ارتقاء سطح ایمنی وب سایت . صد در صد تاثیر مثبتی در نتایج جستجو خواهد داشت . به این دلیل است که اکثر وب سایت هایی که در صفحات اول گوگل هستند از پروتکل امنیتی HTTPS استفاده می کنند.

لینک بیلدینگ

دو روش برای لینک سازی و یا لینک بیلدینگ وجود دارد . اول اینکه لینک سازی به کلیه فعالیت و اقدامات انجام شده برای دریافت لینک های معتبر از دیگر صفحات خارجی و یا داخلی به جهت افزایش رتبه در نتایج گوگل گفته می شود و دوم روش های لینک سازی به داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود . که هر دوی این سبک ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

عوامل مختلفی در فرایند لینک سازی و بیلدینگ لینک شما تاثیر گذارند برخی از این عوامل اعتبار دامنه وب سایت مبدا ، تعداد لینک هایی که در آن سایت وجود دارد ، نوفالو و یا فالو بودن لینک و صفحه لینک شده از سایت که میتواند هر کدام از این موارد تاثیر گذار تر نسبت به بقیه باشد . باز این عامل بسته به نوع محتوا صفحه لینک شده شما دارد .

لینک سازی در علم سئو از اهمیت خاصی برخوردار است و حساسیت بالا تری نسبت به دیگر فاکتور های سئو دارد از همین رو در تولید لینک ها باید دقت بسیار بالایی کرد. لینک ها از لبه چاقو خطرناکتر هستند به طوری که ممکن است در استفاده از آنها به نتایج خوبی دست پیدا نکنیم .

لینک سازی برای دریافت لینک از دیگر وب سایت ها بسیار مهم است به طوری که باید به آن توجه بسیاری شود . لینک های موثر باید از سایت هایی با موضوع فعالیت شما باشد تا تاثیر خود را بگذارد به طور مثال سایت شما در رابطه با فروش قالب وردپرس فعالیت می کند پس لینک گرفتن از وب سایت با موضوع لباس های مجلسی اصلا تاثیری در وب سایت شما نخواهد داشت این در صورتی که شما سایت مبدا هم باشید کاملا صدق می کند .

نکته بعدی در لینک سازی انکر تکست یا کلمه ای است که آن لینک شده . بسیار مهم است به طوری که مدیر شرکت موز در گفته های خود عنوان کرده ” انکر تکست یا کلمه ای که آن به دیگر بخش ها لینک شده است بسیار مهم است ”  از همین رو در انتخاب کلمه برای لینک سازی بسیار دقت کنید.

در مباحث فوق برخی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عوامل در سئو وب سایت و خصوصا سئو وردپرس را عنوان کردیم . در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با موضوع مهم و حیاتی سئو بیشتر بحث و گفتگو کنیم . با تشکر از همرای شما – شادباشید.

 

منبع: آپ تم  مرجع: افزونه وردپرس | قالب وردپرس دایرکتوری

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!