معرفی شبکه های اجتماعی برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی

social-channels-great-marketing-business
فهرست مطالب

با سلام خدمت همراهان همیشگی آپ تم ، امروزه شبکه های اجتماعی فراوانی موقعیت مناسبی را در بین افراد پیدا کرده اند و اکثریت مردم بیشتر وقتشان را به پای این شبکه های اجتماعی میگذارند. حتی معتبر ترین برند ها کسب و کار چندی پیش به راحتی حجم ترافیک زیادی را در فیس بوک به خود اختصاص می دادند اما امروزه این ترافیک به طرز چشم گیری پایین آمده است که به طور میانگین این ترافیک به 6% رسیده است یعنی از هر 100 نفر 6 نفر پست ها را میبینند و دیگر آن برند ها به راحتی نمیتوانند به آن سطح ترافیک قبل برسند!
شما میتوانید بر روی شبکه های اجتماعی وقت بگذارید و پست های مناسب و جذابی رو انتشار بدهید حتی نوع پیشرفته Buzzfeed یا Tastemade در آن بسازید تا در کسب و کار خود پیشرفت کنید اما توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی را نمیتوان یک منبع رایگان ترافیک به مدت طولانی دانست.

پیشرفت کسب و کار اینترنتی

سوالی که پیش می آید این است که آیا با این وضع شبکه های اجتماعی آن ها منسوخ شده اند؟ در پاسخ باید بگوییم خیر این چنین نیست!

حتما شنیده اید که  چطور بعضی از فروشند ه های آنلاین  در تبلیغات  فیس بوک به *X% ROI رسیده اند  و چطوری بعضی های دیگر با استفاده از Snapchat به Y% ROI* رسیدند. پیدا کردن خبرهای این گونه آسان است. اما چیزی که به چشم نمیخورد خبر صفر بودن ترافیک با کار واقعی در تجارت الکترونیکی در کانال های اجتماعی است.

خبرهای دیگری از فروشندگان آنلاین مبنی بر تنزل ترافیک شان در رسانه اجتماعی می شنویم. از طرف دیگر، فروشندگان آنلاین دیگری وجود دارد که بی سروصدا از رسانه اجتماعی  به مقدار شگفت انگیزی پول در می آورند!
بحثی که مطرح است این است که یک سری از فروشندگان آنلاین از افت ترافیکشان در شبکه های اجتماعی ناراضی هستند اما از سمتی دیگر فروشندگانی هستند که بدون هیچ سر و صدایی از شبکه های اجتماعی به مقدار فوق العاده زیادی درآمد کسب میکنند!
ما نمیتوانیم از این واقعیت بگذریم که امروزه شبکه های اجتماعی با نقشی که در وبسایت ها دارند و با بالا بردن ترافیک کمک شایانی به پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما میکند.
به این نکته توجه داشته باشید که در مدت طولانی به یک صفح فیس بوک و اینستاگرام  نمیتوان بسنده کرد  بلکه اگر شما مایلید در شبکه های اجتماعی ترافیم زیادی را به خود اختصاص دهید و به پیشرفت تجارت اینترنتی خود سرعت ببخشید باید برای بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه در شبکه های اجتماعی بر روی آن ها تمرکز و دسترسی داشته باشید. شما میتوانید در ادامه مقاله لیستی از  کانال هایی که در وبسایت شبکه های اجتماعی وجود دارند و نرخ بازگشت سرمایه بالاتری نسبت به بقیه کانال ها در هر صفحه فیس بوک می دهند .

۱- گروه های فعال در فیس بوک

face book پیشرفت کسب و کار اینترنتی

facebook-upthemeاگر شما قصد دارید که ترافیکتان را بالا ببرید باید از گروه های فعال در فیس بوک استفاده کیند!
شما تقریبا میتوانید با این کار به تجارت الکترونیک خود رونق بسیاری ببخشید. تمام افراد میدانند که یکی از راه هایی که هر تجارت اینترنتی هر چند کوچک یا بزرگ برای پیشرفت کسب و کار خود و کاهش دادن عیب و رسیدن به یک سطح فروش خوب میرود عضویت در گروه های فیس بوک است .

هر محصول منسوخ شده ای در گروه های فیس بوک برای بار دیگر روی کار می آید. در واقع گروه های فعال فیس بوک که به صورت تیم ها ، جوامع و غیره شازماندهی میشوند انتخاب جوامع محلی را به سمت خود می کشند.
دلایلی زیادی وجود دارد که چرا ما برای توسعه و پیشرفت کار خود میتوان از گروه های فیس بوک که کانال های سودمندی هستند استفاده کنیم؟

اعضای این گروه ها که گروه های بسیار دقیق و هدفمندی می باشند معمولا در بازار برای برای تهیه و جست و جوی موارد جالب برای خواندن ، خریدن و به اشتراک گذاشتن درصفحه شما هماهنگ و متمرکز هستند .
بر خلاف صفحه های فیس بوک که به طور میانگین 6% درصد ترافیک را به خود اختصاص می دهند شما با این کار به طور قطع به ترافیک 100% می رسید زیرا پست های شما در داخل گروه ها، اخبار سایت اعضا را به همه میرسانند. بیشتر ترجمه های رسیده، انتخاب میشوند که میتوانند برای سایت ترافیک ایجاد کنند و باعث پیشرفت تجارت شما شوند البته اگر این ترجمه ها به خوبی انجام شده باشند.

۲-تبلیغات فیس بوک با ردیابی

شما می دانید که  این روزها چه چیز هایی درباره بازاریابی رسانه های اجتماعی گفته می شود؟
بعضی از روش ها، حقیقت دارد. موضوعی که امروزه فیس بوک را متهم می کند  دستکاری سازمان یافته در استقبال بیشتر مردم به تبلیغات و اینکه تغییرات اخیر اینستا گرام باعث اتلاف اساسی در ترافیک می شود. به طور مثال شما canvas people را میشناسید؟ canvas people یک سرویس چاپ عکس آنلاین است که فقط در زمانی که میخواهند ترافیک فروش و آگهی خود را بالا ببرند به تبلیغات فیس بوک مراجعه میکنند.

تبلیغات آن ها همراه با متن ها و تم های زیبا  ( مثلا: صحبت های تبلیغاتی آنها درباره لحظه های خاص در زندگی مانند نامزدی، بچه دار شدن وغیره)، تبلیغات فیس بوک آنها با عکاسان هدفمند، مردم علاقه مند در عکس ها، مادران، رقص کنندگان و غیره  وجود دارد که خیلی هدفمند تعیین شده اند.

در پایان این کار ها فروش آن ها نزدیک به چهار هزار  در ROI of 1.5x (نرخ بازگشت سرمایه) می رسد. شاید بگویید خیلی مقدار بزرگی نیس بله درست است، اما واقعیت این است که در راستا این کار    ۱۸۰۰۰۰ نفر به صفحه آن ها  مراجعه کرده اند که  در ادامه باعث بالا رفتن ترافیک سایت توسط فیس بوک  می شود.

یکی از گزینه های پیشرفت تجارت اینترنتی که پیش روی ماست همین تبلیغات فیس بوک است!  زیرا این تبلیغات دارای هدفمندی درستی هستند. البته تبلیغات فیس بوک در بین فروشندگان آنلاین چند مورد نامطلوب هم دارد مثلا: معمولا هدف گذاری آن خیلی گسترده یا خیلی بی ربط است .که این یکی از آن موارد نامطلوب است زیرا شما باید هدف گذاری تان  را کاملا مشخص کنید سپس  در فیس بوک شروع به تبلیغات کنید. برای شروع شما میتوانید امتحانی این تبلیغات را انجام دهید و نتیجه آن را ببینید به این طریق که شما مقدار کمی مثلا چند دلار را برای یک روز تبلیغات در نظر میگیرید و مدتی این تبلیغات را امتحانی تست میکنید.

۳-Snapchat و influencer

instagram-upthemeیکی از برند هایی که تصمیم به افزایش ترافیک سایت خود گرفت و برای اینکار با شبکه های اجتماعی با نفوذی مثل youTuber  با ۱۸ سال قدمت، اینستا گرام و Snapchatter (هرسه هم قدمت اینترنت هستند) وارد تبلیغات شد برند wet seal که یک برند لباس است بود.
در مشارکت، MissMeghan بیشتر به حساب WetSeal، Snapchat اجازه می دهد که او بتواند پست بگذارد و یک تلاش افسانه ای برای پیروزی و دریافت جایزه برای بهترین برند در Snapchat انجام می دهد.
جالب است بدانید که برند wet seal  برای جمعیت دختران نوجوان موفقیت چشم گیری داشت.

تعداد بسیار بسیار زیادی از افراد طرفدار شبکه های احتماعیی همچون instagram و یا snapchat هستند و پست های موجود در این شبکه ها آن ها را تحت تاثیر قرار میدهند و نتیجه همه این ها ارتقا جایگاه شبکه های اجتماعی است که در نتیجه این ارتقا شبکه های اجتماعی فعال به دست می آیند.
یکی از عواملی که برندهای زیادی وابسته به آن هستند  Influencer می باشند که برای تهیه محصول آنها در مقابل مخاطبان اقدام می کنند. در این مقاله ما توضیحی مختصری راجع به marketing Influencer و اینکه چطور میتوانید تجارت خود را با آن شروع کنید داده ایم !

به اطلاعاتی دسترسی پیدا می کنید که درباره محصولات، خدمات، اخبار یا پست ها در سایت شما صحبت می کند. اگر محصولات لوکس و زیبا را می فروشید، اطلاعات پر آوازه و مشهور،  را پیدا کنید و درضمن تصاویر پست درباره زیبایی، سلامتی و مسایل مرتبط استفاده کنید.
لیست فالوورها را براساس  تعداد و سطح انتخاب آنها و محتوایی که به اشتراک می گذارند و یا ارتباط قوی پست هایشان را با محدوده هدف شما، تفکیک کنید.
به هریک از influencer ها  دسترسی پیدا کنید و تقاضای  مشارکت کنید.
Snapchat  یکی از شبکه های اجتماعی دیگر برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی است:

جمعیت جوانان (۷۵% از کاربران Snapchat جوانان تا ۲۵ سال هستند) است که در Snapchat خیلی فعال و موثر می باشند.
در واقع جایی وجود دارد که خلاقانه عمل می کند به خاطر اینکه Snapchat  ویژگی های جالبی دارد که محتوا را غنی میکند.

۴-Instagram Influencers

instagram پیشرفت کسب و کار اینترنتی
یک تیم بازاریابی در Uwheels برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود درحدود ۶۱۲۰۰ دلار  برای Instagram و Influencer Marketing و تبلیغات دیگر خرج می کند. Jessica  که یک مدیر بازاریابی است، می توانست به شرایط مطلوبی در ایتستا گرام برسد و درباره  Uwheels با آنها صحبت کند، یا به آنها در مقابل عکس اینستاگرام و تذکرات دیگر یک محصول بفرستد.

در پایان Uwheels نزدیک به ۱۰۰۰۰۰۰ دلار فقط از طریق پست های  Instagram Influencers  فروش کرد.  و این نرخ بازگشت سرمایه 16% درصدی را به ما نشان میدهد!
اینستاگرام جایی است که کل “influencer marketing” به صورت جدی شروع به کار می کند.

مطالعه ” افزودن دکمه های اشتراک گذاری به وردپرس “

۵-تبلیغات  Twitter

توییتر یک شبکه اجتماعی بزرگ است اما شایعه ای که گریبانگیر او شده است این است که شبکه اجتماعی مناسبی برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی نیست و برای تجات الکترونیکی مناسب نمی باشد.
علی رغم این واقعیت، تعداد کمی از برندها توانستند از طریق تبلیغات تویتر ترافیک و فروش ایجاد کنند. با وجود همه سر و صدا ها، “Promoted Tweets” برای رسیدن به تعداد بیشتری از مخاطبان کمک خوبی می کند.

۶-تبلیغات  YouTube

چیزی که همه ما میشناسیم و با آن مواجه شده ایم , و مزاحمتی برای ما ندارد skip ads یا همان تبلیغات یوتیوب می باشد که به سخت رشد میکند. اما روش های دیگری وجود دارد که میلیون ها بازدید کننده را از طریق ویدئو که برای آنها آزاردهنده هم  نیست برای شما ایجاد می کند.
یه سری کانال های مشهور مستقل مانند blank on blank و  Squarespace وجود دارند که اگر دیده باشید متوجه کار آن ها شده اید کار آن ها به این صورت است که به عنوان یک اسپانسر در شروع و پایان هر ویدئو عمل میکنند.

این اسپانسرها تولیدات ویدئو دارند. Blank on Blank و  Squarespace پلیرهای بزرگی هستند اما نگران نباشید چون شما می توانید از کانال های کوچکتری که هنوز  کاملا فعال و مشهورند استفاده کنید(برای ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰  پذیرش عضو ) که اسپانسر ویدئو های آنها است. یکی از آن ها کانال های فعال video creator می باشد که شما با پرداخت مقدار کمی هزینه میتوانید تبلیغات برند خود را در آن شروع کنید.
نیازی به گفتن نیست، ارتباط بالای محتوای ویدئو با سایت و بازار شما، نتایج بهتری را برای شما ایجاد می کند.

۷- پین های ارتقاء دهنده

حتما راجع به Ezra شنیده اید که چطور با استفاده از پین های ارتقاء دهنده روی Pinterest درشرایطی که سرمایه اولیه ۷۸۰ دلار بود ارزش فروش را به ۴۲۰۰۰دلار رساند. اگر نشنیده اید پیشنهاد میکنم حتما در این باره مطالعه کنید!
زمانی که تبلیغات Pinterest یک برند جدید بود و پین های ارتقاء دهنده برای تعداد زیادی از کسب وکارها و برند ها  خوب کار می کرد، موفقیت  Ezra’s Pinterest در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و منجر به پیشرفت و کسب و کار اینترنتی وی شد.

یک دلیل اصلی برای این کار، نیت کاربر است. مردم پین هارا به قصد خرید محصولات در فرصت دیگری ذخیره می کنند!

اطلاعات دریافتی این ایده را تایید می کند. اگر بخواهیم به آمار نگاهی بیندازیم میبینیم که بیشتر از۸۷% از کاربران Printerest چیزهایی را خریدند که پین محصول را  قبلا ذخیره کردند.
کانال  Pinterest هم مانند فیس بوک، برای جلب اطمینان کاربران الگوریتم هایی در موقعیت دارد که  باعث میشوند که کاربران اطلاعات اضافی و بی فایده دریافت نکنند ( به این معنی است که پین ها کمتر از آنچه که شما فکر می کنید دیده خواهند شد). پین های ارتقاء دهنده برای بعضی از برندها حتی با  نسبت فالوارهای کم،شناخته شده اند.

یکی از بزرکترین چیزها درباره پین های ارتقاء دهنده این است که آنها حتی برای دریافت ترافیک پس از ارتقاء، شناخته می شوند. آن حتی پس از اینکه شما پین ارتقاء دهنده را متوقف می کنید پین به انبار کردن لایک ها، ذخیره کردن و کسب ترافیک می پردازد.

۸- تبلیغات اینستاگرام

یکی دیگر از افراد Ethan است که مبلغ ۱۵۹۱ دلار را در یک دوره سی روزه (ازنظرفنی، کمتر از سی روز) برای یک هدف تبلیغاتی در جمع کردن مردم (ترافیک) برای شروع یک دانلود هزینه کرد.چیزی که در پایان تست با آن مواجه شد بر اساس گزارش فیس بوک، تبلیغات او مناسب و کار او را خوب تشخیص داد.
از زمانی که فیس بوک اینستا گرام را خرید، تبلیغات اینستاگرام روشی مطمئن برای استقبال بیشتر مردم شد و در واقع از نظر ایدئولوژیک و روش های تبلیغاتی مشابه هم شدند.
تشابه بارز آنها در نمونه های تبلیغاتی است. شما می توانید تبلیغات پست عکس، تبلیغات ویدئو و تبلیغات رایج را به همان روشی که در فیس بوک می گذارید در اینستا گرام بگذارید.

نتیجه گیری

اکثر افراد و فروشندگان آنلاین سریع در مقابل شبکه های اجتماعی جبه میگیرند و آن را رد میکنند چون تفکر آن ها این است که این شبکه ها کارایی خاصی ندارند. در شبکه های اجتماعی بستر هایی موجود است که شما میتوانید با صرف هزینه بیشتر و وقت بیشتر به سطح ترافیک بالاتری برسید و به تجارت الکترونیک خود رونق بدهید.

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس تک صفحه ای

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
Picture of پارسا مجیدی
پارسا مجیدی
یادگیری کسب درآمد از اینترنت آسان است ولی رسیدن به آن سخت !
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین آرا
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!