ایمیل مارکتینگ موفق با رعایت ۵ نکته

موفقیت در بازاریابی ایمیلی

نوع دیگر بازاریابی که امروزه در بین کسب و کارهای اینترنتی مرسوم شده است بازاریابی ایمیلی می باشد که به عنوان یک بخش برجسته و قابل توجه برای موفقیت در وب سایت ها شناخته شده است و به طور حتمی برای آینده نیز ادامه خواهد داشت . البته بازاریابی ایمیلی نیز وابسته به اجرای عملیات خاصی می باشد که با ساختن و اجرای این عملیات می توان در بازاریابی ایمیلی موفق شد . توجه داشته باشید این نوع از بازاریابی برای هر سازمان و شرکتی ضروری است پس نسبت به آن بی تفاوت نباشید .

یکی

شما روشی را که انتخاب می کنید را باید بشناسید و از نحوه ی اجرا و استفاده درست از آن اگاهی کامل به دست آورید تا ایده شما در مسیر درست خود قرار گرفته و شما به زودی زود ، به موفقیت دست یابید . ما در این مقاله ۵ روش و نکته برای شروع کار را در اختیار شما قرار می دهیم .

با ما همراه باشید .

موفقیت در بازاریابی ایمیلی

۱- تعیین هدف

شما برای رسیدن به موفقیت باید هدف خود را تعیین نمایید ، در بازاریابی ایمیلی نیز یک هدف روشن و مختصر را انتخاب کرده و در جهت رسیدن به آن تلاش نمایید . در همین شروع کار هدف خود را مشخص کنید سپس کاربران و مشتریان خود را برای پیوند به ایمیل و برند خود ، تشویق کنید و سعی نمایید روز به روز این تعداد را بالا و بالاتر برده و نیاز های آنها را رفع نمایید .

هدف شما باید مختص به کار شما و به روشنی مشخص باشد و آن را در پیام های خود بگنجانید تا زمانی که کاربر می خواهد اینباکس ایمیل خود را پیمایش کند ، و آخرین ایمیل را مطالعه فرماید از هدف شما نیز مطلغ گردد . از طرف دیگر مشخص نمودن هدف و در اختیار داشتن آن شما را از سایرین متمایز کرده و در جایگاه بهتری قرار می دهد .

۲- عنوان مناسب و اثربخش

یک عنوان می تواند تاثیر زیادی در موفقیت و شکست شما داشته باشد ، شاید این مورد در شروع کار یک چیز کم اهمیت و یا بی اهمیت باشد ولی همین چیز کوچک بسیار مؤثر خواهد بود . گیرندگان ایمیل می خواهند به سرعت آنچه را که احتیاج دارند را با یک کلیک به دست آورند پس در ابتدا به عنوان توجه می کنند ، اگر عنوان بتواند آنها را متقاعد کند حتما وارد ایمیل می شوند ، توجه داشته باشید که کیرندگان ایمیل زمانی زیادی ندارند و به دنبال سوپرایز شدن نمی باشند پس عنوان را نگاه کرده ، اگر عنوان تداعی کننده ارزش پیام باشد می تواند مانند یک قلاب کاربر را جذب نماید .

شما نیازهای کاربران خود را بشناسید و سعی کنید ایمیل هایی را در رفع این نیاز ها تهیه کنید و سپس یک لیست ایجاد کرده و نمونه های عالی و درست را با انتخاب بهترین عنوان در آن قرار دهید چرا که همین لیست می تواند در آینده برای استفاده از یک عنوان درست و اصولی مؤثر واقع شود .

۳- در نظر گرفتن تماس فعال

در بالا به داشتن هدف اشاره داشتیم و متذکر شدیم داشتن آن چقدر مفید است . هدف شما از ارسال ایمیل می تواند برای نشان دادن محصولات و یا خدمات باشد در اینجا تماس فعال بسیار مورد کاربرد است ، شما می توانید آن را به هرشکلی داشته باشید . به طور مثال از مشتریان خود بخواهید که بر روی یک لینک کلیک کنند و یا از آنها بخواهید یک نظر سنجی را پر کنند . پیشنهاد ما به شما استفاده از تماس فعال می باشد چرا که یک تماس موثر، می تواند بین یک عملیات موفق ایمیلی و هر چیز دیگری که جز اتلاف وقت نتیجه ای ندارد، تفاوت ایجاد کند.

 ۴- گرافیک چشم گیر و جذاب

خواننده از مطالب کسل و خسته کننده بیزار است . به همان اندازه که پیام نوشتاری مهم می باشند ، ایمیل ها نیز با اهمیت هستند ولی ایمیل های متنی سنگین و بدون گرافیک جذاب و یا ویدئو محکوم به خوانده نشدن و حذف می باشند .

برخورداری از یک گرافیک منحصر به فرد و جذاب ، می تواند یک راه موثر برای پیوستن به پیام های برند شما باشد که محتوا های شما را تکمیل می کند و در آخر نیز موجب موفقیت شما در بازاریابی ایمیلی خواهد شد تنها کافی است مواردی را رعایت کنید ، به طور مثال افزودن نکات کلیدی به متن ایمیل برای کاربران جذاب تر است ، یا قرار دادن یک تصویر خیلی بهتر می تواند یک موضوع را مطرح سازد ، پس توجه داشته باشید که مشتریان شما به پیشنهاد و یا تماس عکس العمل نشان دهد و سریعا تصمیم گیری کرده و شاید یکی از خریداران محصولات شما شود .

۵- واکنش گرایی

همانطور که واکنش گرایی در سایت ارزش و اهمیت خود را دارد ، در ایمیل نیز مهم می باشد . چرا که کاربران زیادی از تبلت و یا گوشی همراه استفاده می کنند پس ایجاد یک ارتباط ایمیلی برای مطالعه افراد به صورت کاملا واکنش گرا ، می تواند یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی ایمیلی باشد . طبق آمار به دست آمده ۶۴ درصد از افراد جزء کاربران تلفن های همراه هستند که ایمیل های خود را به وسیله ی گوشی های همراه خود بررسی می کنند . ایجاد ارتباط ایمیلی با موبایل به نظر می رسد در بین پلتفرم های مختلف، جایگاه ویژه ای دارد و باید برای هر سازمانی در اولویت باشد.

معرفی ابزارهای کمکی در وردپرس

دنیای بازاریابی نیز در حال تغییر و پیشرفته شدن است پس دارای نکات و ترفند های بسیاری است که هر فرد طبق ترجیحات خود از آنها استفاده می کند . پس شما باید به نکات ابتدایی توجه کرده و به دنبال روش های تکمیلی حرکت کنید . در وردپرس برای انجام چنین کاری ، می توانید از افزونه هایی استفاده کنید که به راحتی عملیات جذب کاربر و اتصال به سرویس های ایمیل مارکتینگ مانند میل چیمپ، میلرلایت و … را برای شما فراهم کنند.

  • ارسال خبرنامه با mailchimp در وردپرس
  • ارسال خبرنامه با MailerLite در وردپرس

همانطور که در مقالات گذشته بازاریابی دیجیتال ( اینترنتی ) عنوان شد هر رویکردی برای افزایش فروش و دریافت بازخورد های مناسب تر از اصول مهمی پیروی میکند که از جمله این موارد بازاریابی ایمیلی می باشد .

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس | قالب وردپرس تک صفحه ای

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (امتیاز اول را شما ثبت کنید.) | به راستی!! در صفحه اینستاگرام آپ تم عضو شوید، ( آموزش وردپرس ، تخفیفات و بروز رسانی ها )
Loading...
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربران قدیمی آپ تم هر چه سریعتر به پنل جدید منتقل شوید ... اخبار تکمیلی را در کانال رسمی آپ تم بخوانید ورود به کانال آپ تم
نوروز 96 برشما مبارک » در این ایام تا 15 فروردین ماه تمامی محصولات آپ تم با %60 تخفیف ارائه می شود. کد تخفیف: noroze96 جزئیات بیشتر ...