با سلام خدمت کاربران گرامی . با یکی دیگر از مقالات آموزشی وردپرس در خدمت شما عزیزان می باشیم . امروز قصد داریم با تمام کسانی که دارای کسب و کار اینترنتی به صورت خرید و فروش آنلاین در اینترنت و یا در فروشگاه اینترنتی خود هستند ، صحبت کنیم و اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهیم و راه هایی را برای ارتقا کسب و کار خود به آنها نشان دهیم . شما به عنوان یک مدیر سایت به استراتژی مدیریت خرید و فروش آنلاین نیاز دارید پس باید آن را شناخته و به درستی در سایت خود به کار ببریم ، استراتژی مدیریت خرید و فروش آنلابن یک بخش حیاتی از هر استراتژی دیجیتالی در چند سال گذشته بوده است و شما به عنوان یک وبمستر باید آن را بدانید . داشتن یک درک بهتر از کاربران ، و اینکه مشتریان چقدر در سایت شما می مانند و به بحث و گفتگو می پردازند میتواند اطلاعات مفیدی را از کسب و کار در اختیار شما قرار دهد شما باید سعی کنید رابط کاربری مناسبی را با کاربران خود داشته باشید و با آنها در ارتباط باشید و به کامنت ها و نظرات آنها توجه کرده و سعی کنید مشکلات را رفع کرده و به پیشنهادات عمل کنید چرا که این توجهات جهت گیری مدیریت را شکل می دهد .
مدیریت خرید و فروش آنلاین
به طور کلی فرآیند مدیریت خرید و فروش آنلاین ، یک استراتژی بسیار ساده می باشد . برای شروع ، وضعیت جاری سایت ها و رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید برای این کار می توانید یک جستجویی داشته باشید چرا که از سایت yelp تا گوگل پلاس و فیسبوک ، دارای راه های مختلفی برای هر یک از مشتریان خود می باشد تا بتوانند بسیار ساده و راحت ، بررسی لازم را در شبکه پلتفرم های چندگانه قرار بدهند . درباره هر سایت و یا هر شبکه اجتماعی که می توانید در آن حضور داشته باشید را بررسی کنید . در این مقاله آموزش ووکامرس به شما این نکته را یادآوری میکنیم که از مهم ترین موارد بازاریابی اینترنتی نظارت بر عملکرد فروشگاه می باشد.
مردم و کاربران شما به راحتی می توانند نظرات و بررسی های خود را ابراز کنند پس شما در اینجا این فرصت و شانس را دارید که نظرات مثبت کاربران خود را داشته باشید ولی باید بدانید که همیشه بررسی ها و نظرات در کسب و کارها در هر زمانی مثبت نیست بلکه نظرات منفی نیز به وفور دیده می شود پس از این جهت شاید مدیریت خرید و فروش آنلاین برای بسیاری از مالکان کسب و کارها سخت و زمانبر می باشد .
شرکت ها و کسب و کارها می توانند یک منبع از بیرون را برای چنین مسئولیتی انتخاب کنند تا سرویس مدیریت اعتبار را سازماندهی کنند ، آنها بر روی نظرات در صفحات مختلف نظارت مستمر کرده و به طور مرتب پاسخ گو خواهند بود چرا که این مسئله یک بخش بزرگی از چشم اندازهای آنلاین در سایت می باشد . البته توجه داشته باشید که استفاده از یک منبع خارجی به این معنی نیست که شما خود نمی توانید این کار را انجام دهید بلکه شما تنها باید درباره مدیریت خرید و فروش آنلاین اطلاعاتی را بدانید تا بتوانید برای کار آماده شوید اطلاعات ضروری برای انجام این کار در زیر آورده شده است :
1- بررسی مداوم نظرات کاربران
این که شما گاه گداری و یا بسیار کم نظرات را بررسی کنید کافی نیست بلکه با این کار را تکرار کنید و این تکرار مهم می باشد چرا که شما خود را به مدیریت خرید و فروش آنلاین متعهد کرده اید پس نیاز دارید نظرات و کامنت های کاربران خود را بررسی و کنترل نمایید به طور مثال به طور معمول فیسبوک برای کنترل نظرات کافی می باشد ولی شما باید اعتبار خود را با هر پلتفرم مرتبط دیگر مدیریت کنید .
یلپ yelp و گوگل پلاس یا هر سایت دیگر دارای نظرات خاصی می باشد که مطئنا می تواند بر روی کسب وکار شما تاثیر گذارد . مطمئن باشید که جستجو های پلتفرم برای نام کمپانی شما ، محصولات و خدمات سایت شما تصویری از آنچه که در مورد شما گفته شده است ، به شما می دهد . خیلی سریع اطلاعات مورد نظر را از نظرات کاربران استخراج کنید و از آنها در تصمیمات کسب وکار خود استفاده کنید چرا که این نظرات در کسب وکار شما تاثیر گذار خواهند بود، توجه داشته باشید شما به عنوان یک مدیر به راحتی می توانید با کاربران شاد و راضی سایت خود ارتباط برقرار کرده و مشکلات کاربران ناراضی خود را حل کنید .
2- صداقت بهترین سیاست
هر کسب و کاری ممکن است با مشکلی مواجه شود ، در چنینی مواقعی مدیریت خرید و فروش آنلاین باید ارتباط محکمی با مشتریان داشته باشد . خرید و فروش آنلاین نباید به نظرات غلط و جعلی توجه کند و یا خود شما سعی کنید حقایقی را پنهان کنید چرا که حتی دیده شده است تعدادی از برند های نیز با چنین مشکلی دچار شده اند پس باید بدانید که صداقت و درستی بهترین سیاست می باشد توجه داشته باشید نظرات و کامنت های منفی باعث می شوند مشتریان بالقوه خود را از دست دهید و همچنین نسبت به شما بی اعتماد شده و این جلوه بدی برای شما و کسب و کار شما دارد، ولی اقرار به اشتباه تا درجه بسیاری موجب احترام و اعتماد در بین مشتریان و کاربران خواهد شد ، متاسفانه بسیاری فکر می کنند اگر نظرات و کامنت های منفی را حذف کنند می توانند اعتماد کاربران خود را به دست آورند ولی باید بگوییم این نظر کاملا اشتباه است .
3- از مشتریان خود بخواهید نظر دهند
یکی از بخش های تلاش های مدیریت خرید و فروش آنلاین مبارزه به وسیله پیشگیری می باشد البته توجه داشته باشید شما باید بر روی نظراتی که برای کسب و کار آنلاین به شما داده می شود ، فعال باشید . به این معنی می باشد که شما باید زمانی را برای پاسخگویی و بررسی نظران کاربران خود در نظر بگیرید تا با این توجه بتوانید نظرات مثبت را برای خود افزایش دهید و اعتبار برند خود را بالا برده و تاثیر مثبتی بر روی کاربران خود در جهت خرید محصولات شما داشته باشید . تکنیک های به دست آوردن این نظرات متفاوت است به طور مثال می توانید یک کمپین ایمیل برای دریافت ایمیل و نظرات و ایده های مشتریان خود راه اندازی کنید اگر شما تلاش کنید و نسبت به این مورد متعهد باشید می توانید در کاربران خود انگیزه به وجود آورید تا نظرات و ایده ها و حتی انتقادات خود را برای شما بفرستند .
سخن پایانی
مهم نیست که شما از چه تکنیکی استفاده می کنید فقط باید سعی کنید نظرات و کامنت های مثبت را از کاربران خود دریافت کنید چرا که رضایت آنها موجب اشتراک گذاری محصولات و محتوا های شما در سایر مکان ها و شبکه های اجتماعی است سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کرده و در تماس باشید .
منبع: آپ تم مرجع: آموزش وردپرس