جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

راه های رسیدن به موفقیت در تجارت الکترونیک

راه های رسیدن به موفقیت در تجارت الکترونیک

با سلام . با یکی دیگر از مقالات آموزشی بازاریابی اینترنتی در خدمت شما هستیم در این مقاله تصمیم داریم در زمینه تجارت الکترونیک و چگونگی موفقیت در آن صحبت کنیم تا به راحتی بتوانیم در این عرصه از تجارت که امروزه جایگاه خاص و ویژه ای را به دست آورده است به گونه ای که میتوان به جرأت گفت که این تجارت جزء تجارت ها و کسب و کارهای امروزی به حساب می آید .

چگونه میتوان در تجارت الکترونیک به موفقیت رسید ؟

در اینجا و در ابتدای کار باید با بازاریابی آشنا شویم و تا حدودی آن را یاد گرفته و در تجارت خود به کار بریم .

رویداد بازاریابی چیست ؟

رویداد بازاریابی پروسه ای از توسعه قالب وردپرس و نمایش آن و یا به زبان ساده تر به همان راه های معرفی محصولات و خدمات گفته می شود . در واقع شما تمام کارها و راه هایی را که برای فروش و یا عرضه محصولات خود به کار می برید و موفق می شوید راه های مؤثری را برای افزایش درآمد تجارت خود به دست آورید را رویداد های بازاریابی می گویند .

اهمیت رویداد بازاریابی

در اینجا باید بدانیم رویداد بازرایابی که تا حدودی با آن آشنا شدیم چرا مهم و با ارزش می باشد .

  • افزایش مشتری : طبق گزارشاتی که اخیرا به دست آمده است 91 درصد از رویداد های حرفه ای جهت افزایش مشتری و سطوح سازمانی کاربرد داشته است .
  • افزایش بودجه : طبق گزارشات نظر سنجی بازاریابی فروشندگان 3/16 درصد از رویدادهای حرفه ای باعث افزایش بودجه بازاریابی رویدادها در سال 1395 شده است .
  • تاثیر مثبت بر روی برندینگ سایت : شما با استفاده از رویداد های بازاریابی می توانید مشتریانی با قیمت اصولی و استاندارد که بسیار بر روی برند شما تاثیر دارند را جذب نمایید .
  • بهبود تجارت و شخصی سازی آن : رویداد های ارائه شده برای سازمان ها در حهت بهبود تارت و شخصی سازی آن و همچنین آموزش به مشتریان و جذب آنها در سطوح مختلف وجود دارد.

موارد مؤثر بازاریابی رویداد ها

در این بخش از مقاله آموزشی خود باید با مواردی که بر روی استراتژی بازاریابی رویدادها مؤثر است آشنا شویم . طبق مطالعات انجام شده و تحقیقات و جستجو های صورت گرفته در گوگل ،  مشخص شده است که رسانه های آفلاین و چاپ نوشته و همچنین تصاویر نقش به سزا و مفیدی در جستجو های آنلاین برای محصولات و خدمات ایفا می کنند پس نباید از این موارد در زمینه بازاریابی غافل شد روش های زیادی برای انجام و استفاده از این رسانه های وجود دارد که شما می توانید با کمک آنها مارکتینگ خوبی را برای سایت خود به دست آورید ، این روش ها عبارتند از :

بروشورها ، ارجاعات بازاریابی ، جزوه ها ، آگهی ها ، بیلبورد ، تبلیغات مجله ای ، پشتیبانی ، شبکه های اجتماعی و … می باشد . موارد گفته شده موجب جستجو بخش های متعدد یک شرکت ، خدمات و محصولات و … خواهد شد .

چطور بازاریابی رویداد می تواند در افزایش کمپین های بازاریابی اینترنتی اثرگذار باشد ؟

بازاریابی اینترنتی به شما این امکان را می دهد که اطلاعات را که می خواهید در مورد مشتریان خود به دست آورده و سپس بر اساس آن اطلاعات تبلیغات خود را انجام دهید چرا که با داشتن اطلاعات کافی در زمینه کاربران و مشتریان خود راحتتر و بهتر می توانید تبلیغات مفیدی را انجام دهید .

تمام مشاغل موجود برای جذب مشتریان خود باید کار خود را به طور صحیح و به موقع انجام دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را داشته باشند و آنها را راضی نگه دارند . بازاریابی رویداد به شما در به دست آوردن اطلاعاتی پیرامون جمعیت شناسی کمک بسیاری خواهد کرد .

چگونه بازاریابی رویداد می تواند برای برند شما سودمند باشد ؟

یک دلیل کلیدی که برای استفاده از رویداد ها وجود دارد ساخت برند می باشد چرا که با استفاده از آن شما می توانید خود و برند خود را به سایر برندها معرفی کنید .

از طرف دیگر شما می توانید فرصت تحویل پیام برای فروش را به مشتریان و کاربران خود بدهید و از همین طریق برند سازی خود را تقویت کنید در نظر داشته باشید که اگر بازاریابی رویداد از روش صحیح و درست انجام شود می تواند باعث برندسازی شود .

چند درصد از بودجه بازاریابی صرف بازاریابی رویداد می شود ؟

رویداد ها یک نمونه ی عالی از کانال های بازاریابی هستند که برای به دست آوردن پتانسیل و عملکرد بهتر می باشد این بودجه برای هر وب سایتی حدود 64 % و برای رویداد ها 45 % می باشد . طبق گزارش ALF ، شرکت ها چیزی حدود 20 میلیون یورو از درآمد خود را صرف تبلیغات و بازاریابی می کنند که در کل معادل 0/5 % است .

تاثیر بازاریابی اینترنتی در جهت بهبود بازاریابی رویداد

از آنجایی که همه ما می دانیم رسانه های اجتماعی امروزه در بین مردم جایگاه خود را به دست آورده است به گونه ای که کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که با این رسانه ها آشناییتی نداشته باشد از طرف دیگر ما در مقالات گذشته در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی نیز صحبت کردیم و همه ما به خوبی میدانیم که در بازاریابی ، رسانه های اجتماعی دارای اهمیت بالایی می باشد پس نباید از آن غافل شد و چنین فرصتی را از دست داد .

طبق گزارشات ارسالی و به دست آمده از سمت هات اسپات ، 92 درصد از بازاریاب ها در سال 1393 ادعا می کردند استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند تاثیر بسیاری در رشد تجارت الکترونیکی داشته باشد ، این اطلاعات در واقع به صورت نسخه پشتیبانی از رسانه های اجتماعی می باشد که 97 درصد از افراد و بازاریاب ها به آن اعتقاد دارند .

برخی از روش های بهبود بازاریابی رویداد را برای شما عزیزان آوره ایم .

1- دعوت از وبلاگ نویسان و خبرنگاران در کسب و کار خود ، جهت نوشتن و تنظیم مصاحبه ای از عملکرد مجموعه شما و قرار دادن آن در اختیار کاربران خود .

2- استفاده از تبلیغات فیسبوک برای نمایش به عموم

3- بهینه سازی صفحات رویداد ها و حوادث سایت خود

4- استفاده از ایمیل مارکتینگ برای دعوت از افراد به استفاده و یا خرید محصولات و خدمات شما

5- استفاده و بهره برداری از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر

چگونه می توان بازاریابی رویداد را در بخش فروش بهبود داد ؟

بازاریابی رویداد یک تکنیک قدرتمند و فعال است که امروزه توسط تجارت الکترونیک به کار می رود چرا که این نوع از بازاریابی برای افزایش مشتزیان و فروش بیشتر بسیار مفید می باشد . زمانی که شما محصول و یا خدمتی جدیدی را ایجاد کرده اید برای معرفی آن به سایرین ، بازاریابی رویداد بهترین عملکردی می باشد که می تواند برای شناخته شدن آن به کار رود . این امر به شرکت ها کمک می کند تا محصولات و خدمات مختلف خود را در یک زمان و در مناطق مختلف به فروش برسانند  . ساخت اتصالات جدید یکی از مزیت های بنیادی بازاریابی رویداد است چرا که شاید شما با اکثر مشتریان و کاربران خود ملاقات و یا ارتباط داشته باشید و بتوانید یک اسپانسر و یا سرمایه گذار از میان آنها پیدا کنید ، این عمل به تجارت الکترونیکی برای جابه جایی در بین گروه های فروش کمک شایانی می کند .

چگونگی بهتر کردن بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد دارای مدرک دیپلم مدیریت رویداد می باشد و می تواند به راحتی موارد مورد نظر را برای شما محیا سازد .

4 گونه از رویداد ها که به صورت اصلی وجود دارند که به صورت دوره های زیر تحت پوشش قرار می گیرند :

1- رویداد خصوصی مانند مراسم تولد ، جشن های خانوادگی و ….

2- کنفرانس ها و جلسات برای شرکت ها ، انجمن ها و مجامع عمومی

3- نمایشگاه ها ، تجارت در نمایشگاه و آشنایی با افراد مختلف و کالا ها و محصولات گوناگون

4- برای فستیوال ها و جشن های مختلف مانند فستیوال های موسیقی و …

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید

 

منبع: آپ تم  مرجع: آموزش وردپرس

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!