جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

لندینگ پیج چیست؟ و چگونه باید آن را طراحی کنیم؟

لندینگ پیج را می‌توانیم ویترین خارجی فروشگاه شما در دنیای اینترنت بدانیم که مشتریان باید در نگاه اول جذب آن شوند تا چیزهایی که نیاز دارند را بخرند.
در واقع، شما برای قسمت‌‌های مشخصی برای وب‌سایت خود لندینگ پیج‌هایی ایجاد می‌کنید تا کاربران با دیدن آن‌ها، به انجام کارهایی که شما می‌خواهید، ترغیب شوند.
ما در این مقاله قصد داریم که اول به شما بگوییم لندینگ پیج چیست و سپس سراغ بیان نحوه پیاده‌سازی آن و نکات مهمی که باید در مورد آن‌ها رعایت کنید، برویم؛ پس با ما همراه باشید.

لندینگ پیج چیست؟

تعریف رسمی و خشک لندینگ پیج به ما می‌گوید که صفحه‌ای برای جذب و تبلیغات هدفمند است. این صفحه معمولا قسمتی از یک وب‌سایت بزرگ‌تر است که هدف اصلی صاحبان کسب‌وکارها از ایجاد آن، تبلیغ محصولات، خدمات یا کارهای خاص دیگری است.

هر لندینگ پیجی باید ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁ هدف مشخص:

هر لندینگ پیجی که می‌خواهید در وب‌سایتتان قرار دهید، باید هدف مشخصی داشته باشد. هدف گفته شده چیز فراتر از تصوری نیست؛ در واقع، کارهایی مانند جلب توجه کاربران، جذب فروش، ثبت‌نام در خبرنامه سایت و مواردی از این دست هم می‌توانند در دسته اهداف شما قرار بگیرند.

⦁ ساده و کوتاه:

تمامی لندینگ پیج‌هایی که قصد دارید در داخل سایتتان قرار دهید، باید بسیار ساده و کوتاه باشند تا کاربران با اولین نگاه، متوجه آن شوند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که جزئیات بیشتر در مورد هدفی که دارید را به صفحه‌های دیگر سایت انتقال دهید و تنها توضیحاتی اندک همراه با عکس را در لندینگ پیج بگذارید.

⦁ محتوا جذاب:

درست است که شما باید لندینگ پیج خود را در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کنید، اما باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که محتوای موجود در آن باید جذابیت خاص خودش را هم داشته باشد.

⦁ CTA قوی:

لندینگ پیج باید دارای فراخوان به اقدام یا همان Call-to-Action قوی باشد که کاربران را ترغیب به انجام عمل مورد نظر، مثلا خرید، ثبت‌نام، دریافت اطلاعات و مواردی از این دست، کند.

⦁ اعتمادسازی:

شما باید در زمان طراحی لندینگ پیج خود، از نظرات مشتریان، آمارهای صحیح، گواهی‌نامه‌ها و افتخاراتی که کسب کرده‌اید، مجوزها و مواردی از این دست که باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود، استفاده کنید.

 

طراحی لندینگ پیج چگونه است؟

شما باید تمام ویژگی‌هایی که در قسمت قبلی به آن‌ها اشاره کردیم را در زمان طراحی لندینگ پیج خود لحاظ کنید؛ در واقع، شما باید سراغ طراحی لندینگ پیجی بروید که در کنار هدف‌دار و ساده بودن، باید محتوای جذابی هم داشته باشد و بااستفاده‌از اعتمادسازی و CTA قوی، شما را به اهدافتان برساند.

طراحی لندینگ پیج پیچیدگی‎‌‌های خاص خودش را دارد؛ اما پیاده‌سازی آن را می‌توانید به افرادی که به‌تازگی برنامه‌نویسی وب را یاد گرفته‌اند بسپارید. در واقع، یک برنامه‌نویس پایتون می‌تواند پیاده‌سازی و در مواردی طراحی لندینگ پیج را هم انجام دهد.
در پاسخ به این سوال که پایتون چیست، باید بگوییم که پایتون یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند و چندمنظوره است که برای توسعه وبسایت‌ها و برنامه‌های تحت وب استفاده می‌شود.

با استفاده از فریمورک‌های وب مبتنی بر پایتون مانند جنگو و فلسک، می‌توانید لندینگ پیج‌های شخصی‌سازی شده کنید. این فریمورک‌ها ابزارهای قدرتمندی برای مدیریت درخواست‌ها، پردازش داده‌ها و تعامل با پایگاه داده‌ها را فراهم می‌آورند.
کاربرد اصلی پایتون در توسعه وب‌‎سایت‌ها به قسمت بک‌اند آن‌ها باز می‌گردد؛ اما برنامه‌نویسان پایتون می‌توانند با دانششان در زمینه برنامه‌نویسی هم برای شما طراحی لندینگ پیج‌هایتان را انجام دهند و اتفاقا می‌توانند آن‌ها را به بهترین شکل ممکن هم پیاده‌سازی کنند.

نکات مهم در طراحی لندینگ پیج چیست؟

هر لندینگ پیجی باید ویژگی‌هایی که گفتیم را داشته باشد و در صورت عدم رعایت هرکدام از آن‌ها، درصد جذب کاربرانش روندی نزولی را طی خواهد کرد. البته، این کاهش کاربران تازه شروع ماجرا خواهد بود. نکات دیگری که باید در زمان طراحی لندینگ پیج رعایت کنید عبارتند از:

⦁ طراحی واکنشگرا:

لندینگ پیج باید برای نمایش بهینه در تمامی دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه، دارای طراحی واکنشگرا یا همان Responsive باشد. این امر به کاربران کمک می‌کند تا صفحه را به‌خوبی روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها مشاهده کنند.

⦁ سرعت بارگیری سریع:

لندینگ پیج باید سرعت بارگیری سریعی داشته باشد. زمان بارگیری صفحه برای کاربران بسیار مهم است و اگر طولانی باشد، این امکان وجود دارد تا کاربران از صفحه خارج شوند. بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از فشرده‌سازی مناسب و بهینه کردن کدها می‌تواند به افزایش سرعت بارگیری کمک کنند؛ اما این انتخاب هاست مناسب است که به شما بیشتر کمک را خواهد کرد.
ما به شما پیشنهاد می‌دهیم درصورتی‌که وب‌سایت شما وردپرسی سراغ خریداری هاست وردپرسی بروید. در پاسخ به این سوال که هاست وردپرس چیست هم باید گفت که این هاست‌ها به‌صورتی ویژه برای وردپرس طراحی شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند بدون سروکله زدن با اجزای مختلف یک سرور، تنها روی توسعه سایت خود تمرکز کنید.

⦁ آزمون و بهبود:

لندینگ پیج را می‌توانید با استفاده از آزمون و بهبود مداوم بهبود دهید. آزمایش تغییرات کوچکی مانند رنگ یا متن CTA می‌تواند به شما کمک کند تا نحوه عملکرد صفحه را بهبود بخشید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به‌صورتی جامع به لندینگ پیج پرداختیم و به شما گفتیم که برای طراحی آن باید چه کارهایی انجام دهید. همچنین با ریزه‌کاری‌های مربوط‌به آن در قالب نکاتی مهم آشنا شدید.
هرکدام از نکات و ویژگی‌هایی که باید در یک لندینگ پیج رعایت شوند را اگر به‌خوبی انجام ندهید، قسمتی از کاربران خود را از دست خواهید داد و عملا به اهداف لندینگ پیج خود نخواهید رسید.
بهترین لندینگ پیجی که دیده‌اید برای چه سایتی بوده‌ است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اولین نفری باش که به این مقاله امتیاز میدی 🙂
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!