جستجو کردن
Close this search box.

فهرست مطالب

تصویر چگونه در سئو سایت از متا تگ ها استفاده کنیم؟

چگونه در سئو سایت از متا تگ ها استفاده کنیم؟

سئو و بهینه سازی یک امر مهم و ضروری برای هر وب سایتی است چرا که شما برای بهبود عملکرد سایت خود براساس استاندارد های موتور های جستجو و همچنین برای جذب بازدید کنندگان بیشتر به سئو و بهینه سازی نیاز دارید . اغلب مردم از گوگل برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و یکی از این اهداف دسترسی به یک کسب و کار بسیار عالی با استفاده از یک سایت بهینه و با کیفیت می باشد . عوامل بسیاری بر روی بهینه سازی سایت تاثیر گذار است که یکی از این موارد که بسیار نیز مورد توجه قرار دارد ، استفاده از متا تگ ها در صفحات وب سایت می باشد به همین دلیل ما امروز مقاله ای با عنوان چگونه در سئو سایت از متا تگ ها استفاده کنیم تهیه کردیم .

تصویر چگونه در سئو سایت از متا تگ ها استفاده کنیم؟

توضیحاتی درباره متا تگ

متا تگ ها اطلاعاتی هستند که برای توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند . این اطلاعات می توانند در هر صفحه از سایت به هر شکلی و با هر فرمتی ظاهر شود . متا تگ ها که به آنها  متا دیتا (Meta Data) نیز گفته می شود ،  المان های HTML هستند که اطلاعات موجود در صفحات سایت شما را در اختیار کاربران و موتور های جستجو قرار می دهد و جزء عناصر اصلی صفحات وب به شمار می روند .

متا دیتا ها دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها می تواند برای سئو  و بهینه سازی سایت به یک شکل ضروری و با اهمیت باشد و هر وبمستری بنا بر نیاز سایت از تعدادی از آنها استفاده می کند. این عناصر در بین تگ های <head>  قرار داده می شوند  ، پیاده سازی برخی از این عناصر ساده و برخی پیچیده و دشوار است و نیاز به دانش برنامه نویسی دارد .

توضیحاتی درباره استفاده از تگ Alt-Text

گوگل تنها می تواند کد های موجود در صفحات و سایت شما را بخواند و قادر به دیدن تصاویر موجو در سایت نیست و تنها می تواند آنها را بخواند و  گوگل آن اطلاعاتی را که در تگ Alt-Text نوشته می شود را مورد بررسی و خواندن قرار می دهد .

تصویر چگونه در سئو سایت از متا تگ ها استفاده کنیم؟

از تگ Alt-Text یا به عبارتی متن جایگزین برای درک بهتر مرورگر ها و ربات ها و خزنده های گوگل استفاده می شود چرا که ربات های گوگل قادر به دیدن و فهمیدن عکس و تصاویر نیستند البته در نظر داشته باشید این تگ باید شفاف ، توصیفی و مختصر باشد و از استفاده بیش از حد عبارات کلیدی نیز جلوگیری شود.

نکات مهم و کلیدی تگ Alt-Text

  • Alt-Text بهتر است بین 5 تا 15 کلمه باشد .
  • متن درون تصاویر باید معنی دار و مفهومی باشد .
  • از تعداد خاص و مناسب کلمات کلیدی استفاده شود .
  • برای ایکون ها و اشکال هندسی می توانید از Alt خالی بهره مند شوید .
  • دکمه ها نیز مانند تصاویر هستند و بهتر است برای آنها نیز از تگ Alt استفاده کنید .
  • و …

تگ Author چیست؟

یکی دیگر از متا تگ ها یا برچسب های متا ، تگ نویسنده یا author می باشد که در قسمت سر صفحه قرار می گیرد و به طور مستقیم قابل مشاهده نیست . در گذشته این متا تگ دارای اهمیت بوده ولی متاسفانه از سال 2014 این مورد برای گوگل بی اهمیت بوده و حتی از لیست نتایج مد نظر گوگل نیز حذف شده است .

این متا تگ برای سئو و بهینه سازی سایت دارای اهمیت بسیاری نیست ولی اگر شما به عنوان نویسنده مایل باشید نام خود را در سایت قرار دهید ، می توانید از این متا تگ استفاده کنید . این عنصر نیز در قسمت head قرار می گیرد .

تگ Canonical چیست؟

وجود صفحات کپی شده و تکراری برای یک سایت بسیار مضر و خطرناک است و مشکلاتی را در سئو و بهینه سازی سایت به وجود می آورد و ممکن است حتی رتبه سایت را دچار افت و کاهش نماید .  اگر شما در سایت خود دارای محتوا های تکراری هستید حتما باید از یک تگ در صفحات کپی شده استفاده نمایید .

تگ Canonical در قسمت Head صفحه قرار داده می شود و شامل آدرس URL مقاله اصلی منتشر شده ، می باشد و دلیل اصلی استفاده از این متا تگ جلوگیری از شناسایی محتوا به عنوان یک محتوای کپی شده و تکراری است و می خواهیم به گوگل بگوییم صفحه ای که در حال خواندن آن هستی دارای متن اصلی نیست و محتوای اصلی در ادرس دیگری از سایت قرار داده شده است .

تگ Canonicalدر لینک HTML به شکل زیر نشان داده می شود:

<link rel=”canonical” href=”http://example.com” />

متا تگ meta keywords چیست ؟

با استفاده از این متا تگ شما قادر هستید ، کلمات کلیدی مد نظر خود را برای موتورهای جستجو مشخص کنید ولی باید بدانید که گوگل این تگ را در رتبه بندی سایت مورد استفاده قرار نمی دهد . کلمات شاخص یا کلیدی که تعیین می کنید برای برخی از موتورهای قدیمی قابل تشخیص است مو موتور جستجو با بررسی محتوای موجود این کلمات ، آنها را در الویت قرار می دهد .

متا تگ news keywords چیست؟

این متا تگ تنها در سایت هایی مهم و با ارزش ظاهر می شود که در سرویس خبری گوگل حضور دارند چرا که با استفاده از آن می توانند 10 اصطلاح اصلی و مرتبط با مقالات خبری را ذکر کنند .

به طور مثال : گوگل خود برای روشن سازی استفاده از این متا تگ توضیحاتی را به همراه یک نمونه مثال بیان می کند . در مقالاتی که در جام جهانی استفاده می شود شما می توانید از کد زیر بهره مند شوید تا با این کار سرویس گوگل درک بهتری را از محتوای سایت شما به دست آورد .

<meta name=”news_keywords” content=”World Cup, Brazil 2014, Spain vs Netherlands”></p>

تگ Stand out چیست؟

از این تگ برای اشاره به منبع اصلی خبر استفاده می شود . در واقع شما با تگ Standout می توانید به منبع اصلی مطالب یعنی سایت خود اشاره کنید و آن را منتشر سازید . چنین تگی به گوگل کمک می کند تا منبع اصلی خبر ها را شناسایی کرده و زمانی که به شما می رسد و محتوای سایت را بررسی میکند از شما به عنوان یک تولید کننده محتوا یاد کند و شما را در لیست تولید کنندگان محتوا قرار دهد .

توجه داشته باشید ، بهتر است از این تگ برای مطالب ارزشمند و اصیل استفاده کنید چرا که اگر در هر مطلب از متا تگ Standout استفاده کنید و گوگل متوجه ی سو استفاده شما شود ، تمام تگ های سایت شما را نادیده خواهد گرفت و یا به طور کلی شما را از سرویس خبری خود کنار خواهد زد .

تگ Local Source چیست؟

گوگل بخشی به نام اخبار محلی را در سرویس خبری خود جای داده است سپس در آن تمام محتوای روزنامه ها و مجلات منطقه ای و وبلاگ های محلی در سرتا سر کشور را در خود جای داده و منتشر می کند .

شما در وارد سازی تگ local source  به صورت دستی هیچ دخالتی ندارید و نمی توان این تگ را به صورت دستی وارد کرد بلکه گوگل این کار را انجام می دهد . گوگل به طور خودکار و با بررسی محتوا های تولید شده توسط منتشر کننده و سابقه ی منتشر کننده و همچنین با مقایسه آن با محل که انتشار در آن رخ داده است ، این کار را انجام می دهد .

منبع : آپ تم | قالب وردپرس فروشگاهی | قالب وردپرس شرکتی

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0
نظر خود را به اشتراک بگذاریدx
عضو شوید و همه محصولات را رایگان دانلود کنید!!!